[PG] Dramatopic, wie denkt mee? Lieve Prisca

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Re: [PG] Dramatopic, wie denkt mee? Lieve Prisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:28

@puissance Een tweede, illegale chip kan niemand uitsluiten denk ik.
Dat is denk ik niet mogelijk een chip moet door een officiële chipper worden ingebracht die controleert eerst altijd of er niet al een chip aanwezig is.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:51

Ik ken iemand met een paard die al in het bezit van twee chippen bleek te zijn toen zij haar paard zelf wilde laten chippen. De papieren waren 'kwijt' en de vorige eigenaar wist van geen chip af... ze bleek er dus twee te hebben en is als dressuurpaard verkocht. Aan het oudste chipnummer konden ze achterhalen dat het echter om een uitgekoerste draver ging... het KAN dus wel, maar dat is al wel heel erg ver gezocht denk ik... dan wordt het echt een crimineel zooitje...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 18:50

Malkesta heeft een pb. :j

My_Chimanga: ik heb dus niets gehoord op een sms van mijn vorige trainster na dat ze overleden is.

En wat betreft een tweede chip, het is lastig om dat uit te zoeken en dat is denk ik nog een understatement. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:46

ja,,, je zou het kunnen proberen... maar t wordt wel steeds ingewikkelder dan zeg!
ik hoop eigenlijk voor je dat ze 'gewoon' dood is :S dat zou toch veel rustiger zijn...

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:59

Heb je al navraag gedaan bij dierenartsen in de buurt? Als ze is ingeslapen bij een koliekaanval moet daar toch een dierenarts bij aanwezig geweest zijn.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:10

Nog niet gedaan, ik zal even mailen naar dierenartsen in de buurt. :j Moet een dierenarts niet iets in het paspoort schrijven bij het inslapen trouwens?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:17

Er word niks in het paspoort gezet bij overlijden van een paard. Volgens mij moet de Rendac wel registreren waar ze dode dieren ophalen. Ik zou ook zeker alle vee artsen in de buurt eens bellen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:23

Jeetje Char ik lees dit nu opeens en schrik me kapot! Wat een rotstreek! Ik hou het in de gaten en je topic vooral!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:29

Jeanneee_ schreef:
Toen mijn pony overleed moest ik alle papieren opsturen, dus als ze echt overleden was had jij het paspoort niet meer.

Mijn paard is ingeslapen bij de dierenarts en heb nog steeds zijn paspoort thuis hoor....
maargoed.. ik heb de rekeningen van de dierenartsen ook met zijn gegevens erop dus kan
aantonen dat hij is ingeslapen. Bij mij is er niets in het paspoort geschreven :n

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:20

Bij mij is er ook niets op het paspoort gezet en toch is ze er niet meer :(
Maar idd, heb wel een bevestiging gehad van de dierenarts, en een condoleance kaartje natuurlijk.

Zou toch die mensen eens vragen om een bevestiging van het overlijden? Dat moet echt ergens terug te vinden zijn...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 18:39

Om mijn topic nog maar een schop te geven, ik heb het adres achterhaald waar ze heeft gestaan, dit heb ik doorgegeven aan de Rendac toen ze vroegen naar een adres, maar die lui hebben niet meer gereageerd. Ik denk dat ik de mail nog maar een keer verstuur.
Met dat adres ben ik gaan peilen bij dierenartsen in de buurt en heb ik de dierenarts opgespoord, maar ik zit net de grens te verkennen van beroepsgeheim van dierenartsen.. Ik twijfel hoe ik aan de gegevens moet komen. Als ik weet dat de Rendac in maart/april 2010 bij betreffend adres is geweest, dan is de zaak duidelijk en afgelopen. Idem dito als ik weet dat hun dierenarts in die tijd een pony heeft ingeslapen. Maar dat willen ze nou net niet kwijt. :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 18:56

Misschien een beetje gemeen maar je kunt de dierenartsenpraktijk bellen ( hopelijk krijg je dan de assistente) en met een smoes vragen of ze de rekening van april/maart 2010 nog in de computer hebben staan want je bent hem nodig voor de boekhouding, meteen even vragen of het de goede is van het inslapen van de pony??? Je krijgt toch geen medewerking van hun of de da dus leugentje om bestwil.

San_illegal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:54

Je zou ook bij de dierenartsen kunnen vragen of een pony met chipnummer..... bij hun in bestand bekend is en of ze je iets zouden willen vertellen over haar medische geschiedenis.

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:16

ik zou echt gewoon bij die mensen aan de deur gaan...
Je mag toch bewijs hebben van de "dood" van je eigen pony?

Ik wil ook wel langsgaan hoor :D Je zegt het maar, ik ga wel :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 18:48

Ja, ik denk dat ik even ga bellen. Mijn naam kennen ze nu al uit de mail, dus ik denk dat ik even een gesprek op de speaker ga doen met een vriendin of mijn moeder (andere achternaam). Zal even zien of dat deze week lukt.

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:27

Als ik een oude dierenarts van een paard dat in mijn bezit komt kan achterhalen, bel ik die gewoonlijk op en vraag naar de medische geschiedenis. Tot hiertoe heb ik die ook altijd gekregen, ik vermeld dan wel dat ik de nieuwe eigenaar van het paard ben. Maar lijkt mij dan sterk dat een dierenarts niet voor je zou willen bevestigen dat een bepaalde pony door hen ingslapen is als ik wel een heel medisch dossier loskrijg ;)

Verder, veel sterkte, erg jammer om te horen dat het zo verder gelopen is met Pris...

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:44

Je hebt het paspoort toch nog steeds, dus je bent nog steeds eigenaar van die pony. Aan de eigenaar mag de dierenarts toch gewoon alle gegevens verstrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:14

Ga toch maar voor een verrassings bezoekje!
Misschien kun je ook even 'naar Duitseland bellen'.
Over of er daar een pony met dit paspoort is(of overleden).

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:29

Heb je al nieuws? Heeft de Rendac al gereageerd??

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:00

Nee, ze negeren me compleet. Ik ben er niet aan toe gekomen te bellen, maar morgenmiddag ben ik vroeg vrij en dan zal ik de betreffende dierenarts bellen en indien nodig de Rendac. Kinderachtig dat ze niet reageren, dan maar op een directere manier. :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:24

reageert de rendac niet? of de mensen bij wie het paard stond?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 13:57

De rendac reageert niet en ik ben de contactgegevens van de mensen kwijtgeraakt. Deze stonden in mijn mobiele telefoon in het interne geheugen en die is kapotgegaan..

Net heb ik hun dierenarts gebeld, maar er is na 2009 geen contact meer geweest en sinds eind 2009 staat hun huis ook te koop. Ik heb geen flauw idee waar ze nu zouden zijn. Ik kan nu eigenlijk niks met de Rendac omdat het adres mogelijk niet meer klopt. Prisca stond bij hun thuis en als zij sinds 2009 weg zijn, dan is het aannemelijk dat ze ergens anders is overleden (dat was in maart/april 2010). Ik zit dus weer vast. := Ik heb nu wel een vermoeden van de achternaam dus ik ga maar weer verder speuren.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:46

Dat is wel vreemd. Kun je niet op een andere manier achterhalen waar ze heen gegaan zijn? Het huis bekijken en eens bij de buren polsen ofzo???

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:26

Ik zag dat ze in Tolbert/Leek stond, je zou Louwe Mulder kunnen mailen, van International Horse Trading en de HJC manege in Tolbert. Ik weet dat ze niet op de manege gelopen heeft, maar het kan zijn dat ze voor de handel aangeboden is...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:32

Handige tip, ga ik doen. Bedankt! Ik zit onderhand nog steeds vast qua adres omdat de mensen spoorloos verdwenen zijn van dat adres sinds eind 2009.