11 jarige merrie Lester x Zeoliet handelaar uit Friesland???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:03

manic schreef:
Hier is de gecachede versie van de advertentie op sporthorses. Mischien gewoon even bellen?

Wel opvallend trouwens dat als je googled op het 06 nummer er ongeveer 4 verschillende namen uit komen rollen.

zoals ik al zei had ik dit nummer al gebeld, maar zij wist helaas van niets over het paard
verkocht het via via

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:05

Sharitje schreef:

Ja dit is haar idd
de advertentie is van vorig jaar toen we haar te koop hadden
Helaas kreeg ze daarna haar klachten/problemen en hebben we haar uit de verkoop gehaald en haar vorige maand aangeboden als fokmerrie

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:07

ebony2 schreef:
manic schreef:
Hier is de gecachede versie van de advertentie op sporthorses. Mischien gewoon even bellen?

Wel opvallend trouwens dat als je googled op het 06 nummer er ongeveer 4 verschillende namen uit komen rollen.

Dan ga ik het nummer ook even googlen, maar dit is wel het nummer waarmee ik net gebeld werdt
thnx

Ik krijg gewoon vier keer dezelfde naam

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:09

Ik vind het raar als iemand onder 4 verschillende namen adverteerd... en daar zou ik dan zelf de nodige vraagtekens bij stellen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit bericht verwijderd ivm privacy

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:10

manic

Re: 11 jarige merrie Lester x Zeoliet handelaar uit Friesland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:17

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:21

heb heb de website even bekeken waar die **** op staat, ´t is een bedrijf dus zou het niet kunnen zijn dat verschillende mensen adverteren en ´t nummer van ´t bedrijf opgeven...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit bericht verwijderd ivm privacy

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:26

Inderdaad, vandaar de laatst bijgevoegde link.

Ik vind het alleen nog steeds een vaag verhaal dat zij paarden voor "iemand" verkopen met foto's bij de advertentie en vervolgens niet weten voor wie ze dat paard eigenlijk verkopen. Als er dan iemand wil komen kijken lijkt het me handig als je weet van wie dat beest is?

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:52

even voor de goede orde....
Wij hebben de merrie niet aan haar verkocht hoor!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:53

Wat vreselijk ik verbaas me telkens weer wat voor rare mensen er op de aardbol rondlopen. Heel erg veel succes toegewenst!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:53

Nee, dat snap ik, maar ze moet toch weten waar ze dat dier vandaan heeft?

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:55

het paard stond niet te koop op deze website hoor, maar zij had de advertentie geplaatst op sporthorses
Maar bij de website kan ik geen telefoonnummer vinden???
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-02-13 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:58

manic schreef:
Nee, dat snap ik, maar ze moet toch weten waar ze dat dier vandaan heeft?

Ik heb haar gesproken en het verhaal is dat zij het paard voor iemand op sporthorses moest zetten, overigens stonden er geen foto's bij
degene voor wie zij de advertentie moest plaatsten is volgens haar niet degene aan wie wij de merrie hebben verkocht
Ze heeft het paard nooit zelf gezien en weet niet hoe die man aan haar is gekomen en kan me geen naam en telefoonnummer geven

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:01

Dat laatste is dan wel krom.....
Als je geen naam en telefoonnummer heb van de eigenaar, ga je toch ook niet zijn paard op inet zetten?

Curieus!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:07

En daarbij staat op de site ook nog "Wij hechten veel waarde aan de gezondheid en kwaliteit van onze paarden. Daarom bent u bij aankoop van een van onze paarden verzekerd dat u er nog jarenlang plezier aan zult beleven.", wat nogal een rare uitspraak is als je paarden te koop aanbiedt die je nog nooit gezien hebt.

Overigens heb ik me inderdaad vergist en stonden er geen foto's bij de advertentie... excusez

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:13

RM94 schreef:
_Hyperion_ schreef:
En kan het niet zo zijn dat iemand het paard heeft laten behandelen (fysio, tandarts, goed passend zadel wat er ook aan de hand kan zijn..) en dat dit paard nu beter loopt dan ooit?

Als het zo simpel was had TS haar niet verkocht denk ik

Ha...dat zeg jij...

Uit mijn praktijkervaringen hiermee blijkt dat mensen om nog veel simpeler op te lossen redenen een paard verkopen...dus het is helemaal niet zo gek dat ik dit vraag....

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:14

ik heb op google, de goudengids en de kamer van koop handel gezocht voor een telefoonnummer,
maar er is niks te vinden....

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:19

ebony2 schreef:
klachten zitten in haar bekken/rug
uiteraard hebben we haar niet zomaar zonder onderzoek/behandeling weggebracht voor weinig geld
en helemaal niet als ze in het handels circuit terecht zou komen
Dan hadden we haar liever hier de rest van haar leven op het land laten slijten
Maar omdat deze meneer een hobby fokker zou zijn, hij haar wilde laten dekken en ze "gezellig"met andere (fok) merries op het land zou komen te staan hebben we hier voor gekozen
fysio tandarts en passend zadel help haar niet, en zeg nu zelf, we hebben haar vorige maand weggebracht ernstige klachten verdwijnen niet binnen een aantal weken
Ik wil niet teveel zeggen over haar "gebrek"dit wil ik bespreken met de eventuele nieuwe eigenaar

Okay...nu is het wel duidelijker idd. En nee...zulke klachten verdwijnen niet in een maand.
Maar mijn vraag was niet zo gek hoor. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat we een paard hadden, waarmee de vorige eigenaar niets meer mee kon...en dat wij door even logisch nadenken, kijken en/of onderzoeken soms wel binnen een week zo'n dier weer pijnvrij en zonder raar gedrag weer aan de praat hadden...
dat dit gebeurt komt doordat er toch een groep mensen is, die aan symptoombestrijding doen en dan niet naar de oorzaak op zoek gaan. En zo lang je dat doet, zal het paard niet veranderen. Soms is het echt zo simpel als een behandeling door de tandarts...een goed passend zadel en het paard even herprogrammeren dat de pijnveroorzaker echt weg is...

Maar in jouw geval niet dus... Ik wens je succes met je zoektocht, want daar kan ik je helaas niet mee helpen.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:23

Wat ik me nu nog afvraag...is het dier niet zo slecht, dat dit direct zal opvallen als een koper het onder het zadel zou uitproberen?
Dan valt zo'n handelaar toch wel door de mand..
Maar wat er dan met je paard gebeurt...dat is dan nog niet duidelijk natuurlijk....

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:41

Je weet het adres van die fokker niet meer,maar weet je nog wel hoe je erheen moet rijden ??
Heb je alle verkoop site's bekeken of ze nog ergens te koop staat ?
Als je een advertentie kan vinden zou ik doen alsof ik interesse heb en
een afspraak voor bezichtiging maken.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:16

_Hyperion_ schreef:
Wat ik me nu nog afvraag...is het dier niet zo slecht, dat dit direct zal opvallen als een koper het onder het zadel zou uitproberen?
Dan valt zo'n handelaar toch wel door de mand..
Maar wat er dan met je paard gebeurt...dat is dan nog niet duidelijk natuurlijk....

Misschien dat het niet direct opvalt als ze een poosje stil heeft gestaan geen idee eigenlijk!

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:18

Ik heb inmiddels het adres en het telefoonnummer van de gene waar het paard aan is verkocht
maar daar is ze waarschijnlijk niet meer
Ik ga straks weer proberen te bellen maar kan het jullie helaas niet meer laten weten
Ik heb nl iemand gesproken die weet waar ons paard gebleven is, maar voordat het wordt verteld moet ik helaas dit topic sluiten
(maar ik heb wel pb voor info en vragen over het sluiten).

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:31

Help: weet iemand hoe ik dit topic kan sluiten of kan dit alleen via een mod????

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:55

Kan allen via een Mod.
Succes TS,ik hoop op een goede afloop.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:45

TS, als je zelf het paard hebt weg gebracht dan kan je daar toch gewoon weer heen rijden, ondanks dat je het adres niet weet.

EDIT: Lees nu pas het laatste. Succes..