[PG] Willem (Quinten), vosbonte D pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [PG] Willem (Quinten), vosbonte D pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:16

Als ze het over die foto heeft die in dit topic staat vind ik het reuze meevallen ja, en niet alle manages zijn slecht voor hun paardjes, mijn pony kwam ook van een manage en zoals je kan zien in mijn profiel, ziet die er ook niet slecht uit op de eerste foto. Ze had nooit last van mager, of gescheurde mond hoeken, alleen geen bespiering maar ach dat is op te lossen toch? Als het ECHT erg is dan pas zou ik er na n tijdje nog keer heen gaan en eventueel DB inschakelen ,maar als het meevalt zou ik het zeker niet doen !

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:49

Ik vind persoonlijk deze foto's erg een vertekend beeld geven, en hij is ook niet super dun, hij is erg ingevallen.
Denk dat dat al een heel verschil is?

De andere pony's op de manege zagen er buiten de drukplekken op de ruggetjes goed gevuld uit. Quinten gewoon niet. Dat is niet perse meteen aan de manege te wijten, maar zeker het bekijken waard. En om het hier dan als 'onzin' te bestempelen vind ik een beetje vreemd.

DB lijkt mij persoonlijk niet zozeer meteen nodig. Maar het is hardstikke logisch dat het vervelend is om te weten dat deze pony altijd in een zeer zeker betere conditie heeft verkeerd, en dat je dan aantreft dat dit nu niet meer zo is. Het wetenschap dat het beter zou kunnen is heel vervelend als je zoveel om een pony geeft als de TS om deze.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:51

Gefeliciteerd dat je hem hebt gevonden!!!!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 21:44

Ik heb het nooit over een dierenbescherming gehad?
Shan: je hoeft me geen woorden in m'n mond te leggen hoor, ik kan prima voor mezelf spreken. Van te voren heb ik ook nooit gezegd dat de verzorging op manege's persé slecht is dus ik vraag me af waar je dat vandaan haalt.
Zoals te zien is op mijn eigen foto's is deze pony nooit dik of vet geweest, is zijn bouw niet, dus het argument dat ik hem 'dik' gewend ben is ook nergens op gebaseerd.
De pony die ik terug zag op de manege had gewoon een doffe vacht en was ingevallen, klaar.
De andere manegepony's die in de stands stonden waren wel rond en zagen er op wat drukplekken na veel beter uit dan Quinten.

Denk dat het niet nodig is om hier in dit topic verder te gaan discussiëren over zijn gezondheid, het is gewoon een feit dat hij er niet best uitzag. Ik heb zelf nooit gezegd dat het zo erg is dat de db erbij te pas moet komen.
http://img52.imageshack.us/img52/8329/img3490q.jpg
Foto van gisteren
Shan is helemaal vrij om dit 'heel normaal' te noemen, maar ík heb liever niet dat de ruggegraat bovenop een pony z'n rug ligt, zeker niet als hij straks zoveel werk moet gaan verrichten.

Als iemand zich nog geroepen voelt om hierover door te gaan staat er een PB knop onder m'n bericht....

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:56

leuk dat je hem heb gevonden. hoor je idd niet vaak dat iemand de pony vind die hij zocht.
volgens mij mist die gewoon spieren, aangezien ik geen ribben zie. Ga je hem nu ook vaker opzoeken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:01

Ik ben het wel eens met Bliksem dat de ruggegraat er eerder niet zat op de foto's van haar, komt misschien door het veel berijden of juist veel stil hebben gestaan?, dus misschien wat floorsil zegt inderdaad wat spieren mist . Om een lang verhaal kort te maken, vind het super dat je m hebt gevonden! En dat je m lekker kan komen opzoeken daar !

edit: Ben toch wel nieuwschierig... herkende hij je? :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:37

O.a. uit deze quote kon ik opmaken dat je wel bevooroordeeld ging kijken:

Citaat:
ik heb hem doorgereden als 4jarig groentje en nu loopt hij al 2,5 jaar mee op een manege waar heel veel strandritten worden gemaakt door toeristen. Ben dus wel een beetje op het ergste voorbereid

Misschien geeft die ene foto wel een beetje vertekend beeld.
Ik ben zo brutaal geweest om 2 andere foto's te quoten die je ook hebt gemaakt, :o hij ziet er toch niet slecht en ongelukkig uit hier.

Afbeelding

Afbeelding

De enige reden dat ik dit hier nog even aanhaal en dit niet via de pb doe, is omdat ik het jammer vind dat straks die hele manege weer door het slijk gehaald wordt.
Ik weet precies hoe het gaat nl. op Bokt. :D

Sorry dus voor deze misschien een beetje vervelende reactie Bliksem en hier zal ik het dan ook bij laten.
Ik vind het toch leuk dat je hem uiteindelijk terug gevonden hebt en hoop dat je hier later met wat meer plezier aan terug kunt denken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:09

Ik zie persoonlijk op de eerste foto een duidelijke ingetrokken neus, grote kuilen boven z'n ogen.
2e foto vind ik ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

Er wordt helemaal geen manege door de slijk gehaald. Er staat toch ook duidelijk dat de andere pony's er wel goed uit zien. Typ bij zoek de naam van de manege in en je vind in elk bericht het woord drukplekken.
Denk niet dat dit topic daar een verschil in brengt.

Hij was goed bespierd aan de achterhand, alleen was dit waarschijnlijk goed zichtbaar door het missen van wat vet.
De pony is gewoon niet meer de pony die hij geweest is, en zo is het gewoon.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:46

Aangezien Willem is gevonden wordt dit topic gesloten.
TS, mocht je om wat voor reden dan oom deze zoektocht weer moeten hervatten is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan even een pb naar een van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen of plaats een TeM op dit topic met dat verzoek.
Hier nu een slotje.