[PG] paarden gekocht bij alex van de hoef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Re: [PG] paarden gekocht bij alex van de hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:09

h ik heb ook een paard bij alex vandaan heb haar op 20 mei 2006 gekocht ze heet reampla (ze heeft een nieuwe naam en heet nu ginger) vader cabochon en moedersvader is donau hebben julie misschien ook wat meer informatie over dur wand niemand weet wat over haar

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:46

Lutje85
is al sinds november niet meer online geweest.Denk dat een p.b sturen geen zin heeft.Alex zit in gellicum en verkoopt paarden die betaalbaar zijn.Heeft ook veel jonge paarden die bij hem in de opfok hebben gelopen en die je zelf dan kan gaan inrijden.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:20

Wij hebben een 2 paarden bij Alex vandaan, de eerste was Leon, geen flauw idee van afstamellingen en leefdtijd, hij was volgens mij wel een KWPN en donkerbruin. Na 2 weken op proef is hij teruggegaan omdat hij last van zijn rug had, en is hij zover ik weet naar Engeland verkocht (als ik het goed heb! Knipoog )

Daarna hebben we een pracht van een paard bij Alex vandaan gehaalt, Bormin, zijn vader was Bormino. Bormin van rond de 1.70 hoog en een duits paard. Helaas na ongeveer een klein jaartje is Atrose bij hem ontdekt (stom dat we hebm niet op de foto's hebben gezet met keuren) daarna heeft hij een spuitje gehad. Mijn moeder had toen Alex nog gebeld, hoe het zo kon komen, naar haar idee had ze hem goed gekocht. Maar Alex kwam met een vreemd smoesje, niet dat hij er veel aan kan doen, hij kan niet aan de binnenkant van een paard kijken, maar hij had op te minste normaal kunnen reageren en niet met deze 'smoes aan moeten komen ' ;

Dit zei hij:
'Ja, het is logies dat zo'n goed sportpaard (hij had in Duitslang eventing gedaan op 1.20 niveau) na eindelijk een beetje rustig leventje atrose krijgt, want dat hoef hij minder te doen dan vroeger en krijgt hij er last van!'

Ja kan mij niet vertellen dat een paard die zo hoog heeft gelopen, nu doordat hij nu niet zoveel meer hoeft te doen, JUIST atrose krijgt! Bloos!

Bij ons dus niet zulke goede ervaringen met Alex, heel zonde vooral van het goede sportpaard Bormin, en dat hij pijn heeft gehad, dat is nog het ergste!

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 06:26

wie heeft en een tinker gekocht bij alex ,de merie heet kyla,en de hengst/ruin mac-d ,ik mis ze en zou ze nog een keer zo graag willen zien

LISA_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:49

Ik heb een tijdje geleden mijn nrps pony Sienoél aan Alex van der Hoef verkocht. Heeft iemand haar toevallig gekocht, of weet waar ze staat?
Dit is een foto van haar: Afbeelding

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:35

Ik heb m'n vorige merrie daar gekocht. Haar naam was Glenda, een bruine KWPN-merrie (v.Aktion, 1.61m hoog) welke ik 4 jaar gehad heb. De vorige eigenaar was een bekende van Alex, de merrie heeft ook veulens gehad welke Alex doorverkocht heeft. Was m'n eigen schuld dat ik haar toendertijd niet röndgenologisch heb laten keuren, bleek achteraf behoorlijke slijtage bij de vorige eigenaar op te hebben gelopen. Was wel een fijn leerpaard (Z1), helaas waren door de slijtage er allemaal problemen ontstaan waardoor ze niet meer in de sport kon (waar ik haar voor gekocht had). Heb er toen anderhalf jaar bij de dierenarts mee gelopen om er alles aan te doen om het weer redelijk goed te krijgen, wat ontiegelijk veel geld, pijn en moeite gekost heeft. Toen bleek dat er alleen nog recreatief mee gereden kon worden heb ik haar 3,5 jaar geleden (was ze bijna 17 inmiddels) weer aan Alex verkocht welke haar weer aan een vrouw verkocht zou hebben die een paard zocht voor de recreatie.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:40

ik ken iemand die een paard gehad heeft die glenda heette! Niet al te groot en niet te lux, maar lopen kon ze wel?
Misschien is dit hetzelfde paard, hij heeft haar namelijk aan Alex verkocht!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:15

xsimone schreef:
Wij hebben een 2 paarden bij Alex vandaan, de eerste was Leon, geen flauw idee van afstamellingen en leefdtijd, hij was volgens mij wel een KWPN en donkerbruin. Na 2 weken op proef is hij teruggegaan omdat hij last van zijn rug had, en is hij zover ik weet naar Engeland verkocht (als ik het goed heb! Knipoog )

Daarna hebben we een pracht van een paard bij Alex vandaan gehaalt, Bormin, zijn vader was Bormino. Bormin van rond de 1.70 hoog en een duits paard. Helaas na ongeveer een klein jaartje is Atrose bij hem ontdekt (stom dat we hebm niet op de foto's hebben gezet met keuren) daarna heeft hij een spuitje gehad. Mijn moeder had toen Alex nog gebeld, hoe het zo kon komen, naar haar idee had ze hem goed gekocht. Maar Alex kwam met een vreemd smoesje, niet dat hij er veel aan kan doen, hij kan niet aan de binnenkant van een paard kijken, maar hij had op te minste normaal kunnen reageren en niet met deze 'smoes aan moeten komen ' ;

Dit zei hij:
'Ja, het is logies dat zo'n goed sportpaard (hij had in Duitslang eventing gedaan op 1.20 niveau) na eindelijk een beetje rustig leventje atrose krijgt, want dat hoef hij minder te doen dan vroeger en krijgt hij er last van!'

Ja kan mij niet vertellen dat een paard die zo hoog heeft gelopen, nu doordat hij nu niet zoveel meer hoeft te doen, JUIST atrose krijgt! Bloos!

Bij ons dus niet zulke goede ervaringen met Alex, heel zonde vooral van het goede sportpaard Bormin, en dat hij pijn heeft gehad, dat is nog het ergste!

heb jij een foto van die leon?
ik weet namelijk een leon bij alex vandaan....benieuwd of het die is..

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:30

ik heb daar ooit een haflinger gekocht Rosalien. na 5 jaar heeft hij haar weer trug gekocht. ik zou heel graag willen weten waar ze nu is.

Niander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:45

hallo, ik ben Anne.
ik heb juli vorig jaar mijn paard verkocht naar alex van de hoef.
Ik heb hem daar ook ongeveer 5/6 jaar geleden gekocht, maar vorig jaar dus weer verkocht aan hem.
ik heb hier best spijt van dus ik wil echt heel graag weten hoe het met hem is!
misschien kan jij mij helpen,

het is een ruin, van nu ongeveer 14/15 jaar oud.
het is een NRPS
zijn papieren zijn mee gegaan.
zijn naam was Niander (Van De Westhof) die kan inmiddels wel veranderd zijn.
ik wil erg graag weten waar hij naar toe is gegaan.
dit is hem:
Afbeelding
Afbeelding
http://img26.imageshack.us/img26/2249/niandertje.jpg

ik hoop dat je wat informatie voor me hebt!

Groetjes Anne

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:31

hoi

opnieuw de vraag dan maar weer.
Ik heb ooit een merrie bij alex gekocht.
Ze was een kruising haflinger x arabier.
ik heb haar zonder keuring gekocht en hij vertelde me toen dat ze 15 jaar was.
Dit beestjes was erg uniek, ze kon super springen en leek wel te dansen op muziek.
Ook had ze aparte aftekeningen. Een brede witte bles en hoge witte benen, waar het uiteinde er wel op gespat leek.
Ik hoorde ooit op een wedstrijd dat ze op een manege heeft gelopen, maar weet niet welke.
ken je haar nog?

Tommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:48

Ik kom hier bij toeval op dit topic. Ik heb jaren geleden (1996)ook een paard gekocht bij Alex van der Hoef, volgens mij werkte hij toen ook voor de Friesche Onderlinge(nu EFO).Hij heeft toen ook geregeld dat het paard in de verzekering kwam. Het was een bruine ruin van Bredero, naam: Lucky Lueks, nog geen 3 jaar en niet zadelmak, ik heb hem klinisch en rontgenologisch laten keuren en was goedgekeurd (door een dierenarts bij hem in de buurt). Hij was ook flink aan de prijs voor een 2,5 jarige en een mooi hoogbenig paard. Na een aantal maanden zadelmak gemaakt, dat was geen probleem maar na korte tijd begon hij steeds slechter te lopen. Uiteindelijk bleek op de kliniek dat hij een achterknie een OC en aan de andere een OCD had. Omdat het al een half jaar later was, kan je niets meer bewijzen, maar ik heb altijd het gevoel gehouden dat hij dat heeft geweten, want er waren overal foto's van gemaakt.. behalve van zijn achter knieen !
Achteraf stom van mij dat ik daar niet op gelet heb, maar dat was mijn gebrek aan ervaring.
Ik heb eerst nog geprobeerd om het te behandelen (inspuiten e.d.), maar hem uiteindelijk na 3 jaar af laten keuren omdat er eenvoudig niet op te rijden was, hij kon zo uit het niets ontploffen wat natuurlijk niet de schuld van het paard was.
De verzekering was accoord, en hij werd opgehaald, tot mijn verbazing door dezelfde man waar ik hem van had gekocht, ik woon nl. in een andere regio...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:06

Heel erg oud topic en ts is sinds nov 2006 niet meer online geweest.

opnieuw de vraag dan maar weer.
Ik heb ooit een merrie bij alex gekocht.
Ze was een kruising haflinger x arabier.
ik heb haar zonder keuring gekocht en hij vertelde me toen dat ze 15 jaar was.
Dit beestjes was erg uniek, ze kon super springen en leek wel te dansen op muziek.
Ook had ze aparte aftekeningen. Een brede witte bles en hoge witte benen, waar het uiteinde er wel op gespat leek.
Ik hoorde ooit op een wedstrijd dat ze op een manege heeft gelopen, maar weet niet welke.
ken je haar nog?

Je vraag aan topicstarter is dus niet relevant.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 01:41

Er zullen vast een hoop mensen zijn die er wel een goed paard gekocht hebben. Misschien is het leuk als deze ook reageren?

Jammer dat er niemand van AV reageerd, misschien kunnen er een hoop mensen mee geholpen worden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 01:57

ik heb mijn paard in 2006 bij hem gekocht. Hele vriendelijke man. Hij vertelde ook eerlijk dat mijn paard chipjes in beide achterbenen heeft maar er geen last van zou hebben. En 4 jaar later heeft m.n ventje nog niks. Nooit kreupel geweest of wat dan ook. Ik heb geen slecht woord over hem. Ik heb hier nu ook een goud eerlijk gezond paard staan via hem

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 01:22

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:24

Aan de hand was ze als een 20 jarige, tijdens het rijden heeeel verschillend. Kon heel leuk zachtjes draven, maar opeens sjeesde ze er vandoor, bok bok, en daar lag je dan. Ze zou problemen hebben met haar longen, hoeste best veel.

Ik zie er toch niets van bij jouw mijnalbum fotosite?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:16

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:21

waarom bel je het stamboek niet op?
als je de geboorte datum en de stamboeknaam weet kom je vaak al een heel eind,
als de nieuwe eigenaren hem op hun naam hebben gezet weet je gelijk waar die staat,
ook kunnen ze je vertellen of die dood is of niet.
misschien heb je er wat aan.
groetjes.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:02

marjoleinft schreef:
waarom bel je het stamboek niet op?
als je de geboorte datum en de stamboeknaam weet kom je vaak al een heel eind,
als de nieuwe eigenaren hem op hun naam hebben gezet weet je gelijk waar die staat,
ook kunnen ze je vertellen of die dood is of niet.
misschien heb je er wat aan.
groetjes.

Als je nog een chipnummer weet zou dat makkelijk zijn, helaas alleen dat ik die niet meer heb.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:01

Inmiddels is er een berg aan totaal offtopic berichten verwijderd, op OV gaat het alleen om zoektochten, de discussie of een handelaar betrouwbaar is en de verhalen rond aankopen daar zijn totaal offtopic en gaan tegen alle regels van OV in.
Aangezien de TS ook al bijna 4 jaar niet meer op Bokt is geweest sluit ik dit topic, mocht TS weer online komen en toch door willen gaan met de zoektocht heeft zij bij deze toestemming een nieuw topic te starten waarin men wél ontopic blijft en de regels van OV volgt.
Hier nu een slotje.