Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xsimone schreef:Wij hebben een 2 paarden bij Alex vandaan, de eerste was Leon, geen flauw idee van afstamellingen en leefdtijd, hij was volgens mij wel een KWPN en donkerbruin. Na 2 weken op proef is hij teruggegaan omdat hij last van zijn rug had, en is hij zover ik weet naar Engeland verkocht (als ik het goed heb!)
Daarna hebben we een pracht van een paard bij Alex vandaan gehaalt, Bormin, zijn vader was Bormino. Bormin van rond de 1.70 hoog en een duits paard. Helaas na ongeveer een klein jaartje is Atrose bij hem ontdekt (stom dat we hebm niet op de foto's hebben gezet met keuren) daarna heeft hij een spuitje gehad. Mijn moeder had toen Alex nog gebeld, hoe het zo kon komen, naar haar idee had ze hem goed gekocht. Maar Alex kwam met een vreemd smoesje, niet dat hij er veel aan kan doen, hij kan niet aan de binnenkant van een paard kijken, maar hij had op te minste normaal kunnen reageren en niet met deze 'smoes aan moeten komen ' ;
Dit zei hij:
'Ja, het is logies dat zo'n goed sportpaard (hij had in Duitslang eventing gedaan op 1.20 niveau) na eindelijk een beetje rustig leventje atrose krijgt, want dat hoef hij minder te doen dan vroeger en krijgt hij er last van!'
Ja kan mij niet vertellen dat een paard die zo hoog heeft gelopen, nu doordat hij nu niet zoveel meer hoeft te doen, JUIST atrose krijgt!
Bij ons dus niet zulke goede ervaringen met Alex, heel zonde vooral van het goede sportpaard Bormin, en dat hij pijn heeft gehad, dat is nog het ergste!
marjoleinft schreef:waarom bel je het stamboek niet op?
als je de geboorte datum en de stamboeknaam weet kom je vaak al een heel eind,
als de nieuwe eigenaren hem op hun naam hebben gezet weet je gelijk waar die staat,
ook kunnen ze je vertellen of die dood is of niet.
misschien heb je er wat aan.
groetjes.