Nee, het valt zeker niet mee en ook omdat het een voskleurige shetlander is en die zijn er veel.. Het enige wat ik weet is dat ze aan een handelaar is verkocht en via via gehoord dat ze in Hedel om de paardenmarkt heeft gestaan. Waar ze nu is? geen idee, maar ik hoop haar toch ooit nog een keer weer te zien.
Ik weet nog of haar manen donkerder zijn geworden in die tijd. Het zou kunnen, ik weet het niet. Het zou heel fijn zijn als je er een foto van zou willen maken, want aan de hand van een foto kan ik wel zien of ze het is of niet. Alvast bedankt en jij ook succes met het zoeken naar je pony!
Ik zal een foto maken van die shet,als ze vooraan in haar weilandje staat. Soms staat ze achterin en dan lukt het niet.Ze staat trouwens samen met een geit. Ze is ook een supermak beestje en erg lief,zit geen kwaad in.
lissie_zigor
Geplaatst: 30-08-12 18:27
mijn oppasadres hebben niet zo heel lang geleden 2 shetlanders gekocht en ze lijkt er echt super veel op. maar die shet heet Dulcy wel rond dezelfde leeftijd en precies het zelfde koppie ook de hoeven zijn hetzelfde. ze werd verkocht incl zadel (echt een zadel geen palamino of pinocchio maar echt een zadeltje) en een rood halster best oud en oud hoofdstel die kinderen kunnen er alles mee doen maar als de drukte haar te veel word word ze wel een beetje sjaggo
die leeftijd 18 jaar is dat van nu of van toen ze werd verkocht?
gohya
Geplaatst: 02-09-12 19:34
Ik heb eindelijk de foto's. Ik hoop dat je het goed kan zien.
_Femkee
Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-12 19:40
@lissie_zigor: heb je toevallig een foto? Voor zover ik weet was Gentle niet verkocht met zadel en hoofdstel, maar wel met een paars/rood halster.
@superior: Toen ze werd verkocht was ze 18, tenminste, dat is wat ons verteld was. Ik weet niet of ze jonger of ouder was, maar aan haar gebit te zien was ze wel rond die leeftijd 7 jaar geleden dus zou ze nu rond de 25 moeten zijn.
@gohya: Super fijn dat je de foto's hebt gevonden, maar het is jammer genoeg niet de Gentle die ik zoek. Gentle had geen kolletje: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MN74QW3V.jpg Maar ik wil je wel enorm bedanken voor het opletten en je reactie!
oh ik lees het nu pas, maar zeker nu ik die foto's zie, weet ik het echt bijna zeker! Heb je een email adres, dan kan ik wat makkelijker een foto sturen.. ze is inmiddels al best oud.. maar ze doet het nogsteeds goed!:)
lotlot2
Geplaatst: 04-02-14 22:09
Is dit haar misschien? Ik weet verder geen verleden van haar behalve dat ze van een handelaar (of in die richting) vandaan komt. Ze loopt braaf mee aan het halster, is moeilijk te vangen, houd van eten en een kattenkop als het haar niet aanstaat. Ze is een grote shetlander die volledig verkeersmak is (staat aan de weg waar weel vrachtwagen enzo rijden), is lief tegen kinderen.
De foto is hoog genomen dus hij kan vertekenen!
EDIT; Die witte haartjes komen door haar leeftijd!
_Femkee
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-14 22:34
Bedankt voor je reactie!
Ze lijkt er wel een beetje op, maar ze is het helaas niet. Qua karakter was Gentle niet echt een kattekop. Ze was eerder vervelend als ze weer terug de wei in moest, omdat ik moest gaan. Dat vond ze nooit zo leuk..