[Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:37

Rizette schreef:
Hoe kan dat nou? Als je niks te verbergen hebt dan bel je toch gewoon meteen? Je schrikt je dan toch wezenloos als je dat paard in goeder trouw en voor een normale prijs gekocht hebt en met een beetje inlevingsvermogen weet zij hoe jij je zult voelen in deze situatie..

Dat gegevens doorgegeven zijn zegt natuurlijk niet dat ze ook ontvangen zijn. Daarnaast was het zondag avond...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:45

En al meer bekend?.

Helaas jaren geleden meegemaakt gevaarlijk paard zou naar de slacht gaan jaren later worden de oude eigenaren gebeld dat ze hun paard hebben gekocht... daar heeft iemand toen een ongeluk mee gehad..probeerde dus bij de oude eigenaren te verhalen omdat ze een gevaarlijk paard hadden verkocht... was echt naar voor hun.

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt...

Infurio

Re: [Gestolen]Gezocht mijn bruine 13 jarige merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 11:01

Er is voor mij nog niet meer bekend. Ik wacht nog op bericht.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:10

Hoho ten eerste is nog niet eens bekend of het wel hetzelfde paard is ,
Ten tweede paard is netjes aangekocht door de nieuwe rechtmatige eigenaren met aankoopbewijs en paspoort zonder ook maar een vermoeden van zoiets als dit .
Ten derde ik heb de gegevens netjes doorgegeven en ze gaan contact opnemen dit lukt alleen nu even niet direct en dat weet de ts ! Heb ik aan haar aangegeven.
En als laatste hoe zou jij je voelen als je dit ineens te horen krijgt over een paard die je al een jaar inmiddels hebt als dan je gegevens zomaar doorgegeven worden aan diegene die beweerd dat het zijn paard is en de kans dan bestaat dat die ineens op de stoep staat ?

Zoals in het begin al vermeld misschien is het het paard niet en ze willen contact opnemen en ja ze zijn zich ook de paasei geschrokken .

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:18

En wat als het wel het paard is? Lijkt me verschrikkelijk om in onzekerheid te blijven zitten wachten. Begrijpelijk dat de 'nieuwe' eigenaar zich rot geschrokken is, maar ik kan me voorstellen dat TS zich hier ook niet al te goed bij voelt. Persoonlijk had ik wel in beide gevallen zsm contact willen hebben!

TS, hoop maar dat het het juiste paard is en dat je snel meer weet! Wat een ontzettend nare ervaring...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:20

Mocht het het paard blijken te zijn staat ze iig bij top mensen . Het is nu even een kwestie van wachten . Ze gaan contact opnemen ! Het is alleen nu niet mogelijk

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:23

Chip controleren lijkt me de eerste stap dan toch, kan ook snel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:29

Jeetje wat een verhaal... Het afwachten lijkt me slopend!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:30

Maar als de nieuwe eigenaren haar al een jaar in bezit hebben, dan speelt dit dus al een hele tijd...
TS, klopt het dat het paard al meer dan een jaar geleden in (voor jou) bruikleen is gegeven en dat het dus al zo lang geleden is dat je iets over je merrie hebt gehoord of haar hebt bezocht?

TS heb jij een paspoort? In een voorgaand bericht wordt gezegd dat de 'nieuwe' eigenaren een pasport hebben?
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 20-02-17 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:31

Maar die mensen hebben het paard al een jaar dan? Hoe kan het dat je er nu pas achterkomt dan?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:34

little_birdy schreef:
Mocht het het paard blijken te zijn staat ze iig bij top mensen . Het is nu even een kwestie van wachten . Ze gaan contact opnemen ! Het is alleen nu niet mogelijk

Ik vroeg me af of ze ook van het onderstaande op de hoogte zijn?

Citaat:
Ze heeft inderdaad een chronische blessure maar kan wel gereden worden alleen ligt dat wel aan de manier waarop, anders gaat ze na verloop van tijd veel pijn krijgen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:35

Mensen ga dit allemaal niet zo opkloppen, niemand is verantwoording aan ons schuldig.
Als de politie haar vertelt wat ze moet doen en bij elkaar zoeken, zal die het niet nodig om met een vinger te wijzen....alle homemade advocaten, vinden dat natuurlijk weer wel en bij voorkeur openbaar aan de schandpaal _-:(

Fijn little_birdy, dat is goed om te horen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:37

Ja ik heb via pb uitgebreid contact met de ts en geef alles door aan de eigenaren

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:44

A3a1 schreef:
Mensen ga dit allemaal niet zo opkloppen, niemand is verantwoording aan ons schuldig.
Als de politie haar vertelt wat ze moet doen en bij elkaar zoeken, zal die het niet nodig om met een vinger te wijzen....alle homemade advocaten, vinden dat natuurlijk weer wel en bij voorkeur openbaar aan de schandpaal _-:(

Hoezo opkloppen? Er worden tegenstrijdige dingen beweerd en er wordt voor het eerst iets van een tijd gegeven dat het speelt (meer dan een jaar...). Ik denk dat de bokkers alleen maar een duidelijker beeld proberen te krijgen. Interesse dus, niet meer dan dat. Als dat niet gewenst is dan moet je geen tpic op een openbaar forum openen....Er wordt niemand aan de schandpaal genageld, geen idee waar je dat nou weer uithaalt...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:46

Kan er niet oplossing komen in de torkomst dat het paard bij de nieuwe eigenaren blijft staan?

Over het nooit in bruikleen geven. Zo stond mijn paard ook en tot zijn dood is hij daar gebleven en heeft echt de meest goede verzorging gehad die hij kon wensen.
Deze vrouw had dezelfde liefde voor hem die ik ook had. Dat zag ik aan alles.
Dus het kan goed gaan. Je hebt er alleen rotte appels tussen zitten helaas.

Ik hoop dat je genoeg bewijs hebt en anders laat de nieuwe eigenaren de verkoop terug draaien -> verborgen gebrek en dan ts direct het paard laten ophalen en eventueel dezelfde constructie bruikleen met de nieuwe eigenaren opzetten.
Ts blij, mensen die het paard kochten blij en de bruikleners maar flink laten aanpakken door de politie! (Simpel gezegd dan he, kan me voorstellen dat je als nieuwe eigenaar ook in paniek bent en dat je vriendje misschien wordt afgenomen)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:55

dieseltje schreef:
A3a1 schreef:

Hoezo opkloppen? Er worden tegenstrijdige dingen beweerd en er wordt voor het eerst iets van een tijd gegeven dat het speelt (meer dan een jaar...). Ik denk dat de bokkers alleen maar een duidelijker beeld proberen te krijgen. Interesse dus, niet meer dan dat. Als dat niet gewenst is dan moet je geen tpic op een openbaar forum openen....Er wordt niemand aan de schandpaal genageld, geen idee waar je dat nou weer uithaalt...

Als het gewoon interesse is vraag je gewoon, goh joh, hoe zit dat.....het is me nl niet duidelijk.
Ook op een openbaar forum kun je je behoorlijk gedragen en je afvragen, hoe belangrijk jouw vraag is in het opsporingsgeheel?
Dat is nl het enige wat van belang is voor TS.

Maar ik neem aan dat die nu niet alleen wacht op de stoel tot de telefoon gaat.
Want aangezien het niet zeker is dat het om hetzelfde paard gaat, zal ze ook wel verder zoeken.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 20-02-17 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:56

heft het KWPN geen inlegvel in het paspoort? Nooit KWPNérs gehad, maar lijkt mij een heel logisch system. Je hebt een paspoort wat altijd bij het paard hoort te zijn en een eigendomsbewijs (het inlegvel) wat je zelf veilig in de la houdt. Net als bij auto's. die verkoopcontracten stellen ook niets voor, kan je zo zelf maken, erg fraude gevoelig. Om dit nu verplicht door een notaris vast te laten stellen gaat ook erg ver.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:02

raar dat er wel via little bird contact mogelijk is maar niet rechtstreeks.
het vergelijken van de gegvens in het paspoort kost niet veel tijd.

TS, laat de politie zo snel mogelijk aktie ondernemen, geef mensen niet nog meer tijd om het paard door te verkopen of te verplaatsen. Als het zuivere koffie is dan hebben ze normaal gesprroken geen extra tijd nodig om de onduidelijkheid weg te nemen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:09

Nou nou wat een aanames allemaal . Denk dat ik maar helemaal hieruit stap voordat ik zelf de politie op de stoep heb staan door bokt detectives

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:12

Bwa, zo raar is dat toch niet. Als ik een paard heb en er komt boven dat hij mogelijks gestolen zou zijn, zou ik toch ook liever eerst aftasten met iemand die ik ken om te horen wat er van aan is, dan dat ik direct geconfronteerd moet worden met de 'mogelijke' eigenaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:26

little_birdy schreef:
Nou nou wat een aanames allemaal . Denk dat ik maar helemaal hieruit stap voordat ik zelf de politie op de stoep heb staan door bokt detectives

Ik denk dat er vooral gedoeld word op het feit dat het heel makkelijk uit te sluiten is als het om de zelfde merrie gaat door middel van gegevens naast elkaar lekken en chip vergelijken. Mocht dat niet overeen komen is TS in elk geval niet de hele tijd aan het afwachten. Dat controleren is nog geen 10 minuten werk... lijkt mij ook beter voor de eigenaren om het zo snel mogelijk uit te sluiten...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:36

little_birdy schreef:

Ja er staat heel duidelijk:

Het zijn TOP mensen,het is even een kwestie van WACHTEN. Ze gaan CONTACT opnemen. Het is alleen NU niet mogelijk.

Wat lezen onze speurneuzen: ze gaan het paard verduisteren, stuur de politie er opaf!

Apart :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:40

Juist ja . De chip lezen in paspoort kijken enz kan il gewoon niks voor betekenen want ik sta er niet bij op stal en dat soort dingen zijn niet aan mij

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:24

wat ik apart vind is dat mensen roepen nog even geduld, het kan nu even niet.
Worden de paarden nu ook ff niet verzorgd?
Uit de KWPN papieren blijkt heel snel of het om hetzelfde paard gaat of niet.

In het geval dat het wel om dezelfde merrie gaat lijkt mij het advies van little bird en adrieaeen een heel verkeerd advies.

Het roepen van Topmensen super plaats maakt mij achterdochtig. tijd winnen in plaats van duidelijkheid geven, dat is wat ik hier zie gebeuren. Ik doe geen aannames over de waarheid. Ik geef de TS alleen een advies.

Als jullie je aangesproken voelen op het advies dat ik geef dan heeft dat een reden.
mijn advies is snel handelen, mensen die anders adviseren mogen zich aangevallen voelen, dat is niet mijn verantwoording.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:28

Voor iedereen met zen grote mond wacht maar ts haar bericht even af .
Ik ben net namelijk gebeld dat ze al contact hebben gehad .