Niet wetende dat mijn kennis die ik al 15 jaar kende ervoor zou zorgen dat het afscheid een hele nare bijsmaak zou krijgen. Ik had Cacharel (aka Tet) voor weinig verkocht aan mijn kennis. Zij wist iemand die een fokmerrie zocht en ook nog een paar keer in de week naar het bos wilde. Het ideale plaatje dus! Ik was er kapot van dat ze weg moest en had geen zin om heel veel mensen langs te krijgen. Dus het aanbod aangenomen. Aan de ene kant had ik wel wat bedenkingen waarvan ik nu dacht had ik er maar wat mee gedaan

In de eerste weken dat ze bij m'n kennis was kreeg ik elke keer appjes dat ze zo geweldig was. Na een tijdje hoorde ik wat minder.. tot ik op een gegeven moment via bokt een mail kreeg van iemand die haar gekocht had en erg was geschrokken van mijn verhalen over de artrose. Die ochtend nog gebeld met haar en bleek dat ze haar voor veel geld had gekocht inclusief een goed keuringsrapport (wat niet kan aangezien ze nooit door de buigproef zpu komen)
Hoop gedoe om geweest en uiteindelijk is Tet weer terug gegaan naar mijn kennis. Die ook nog eens zo brutaal was om te vragen of ik de röntgenfoto's nog even wilde sturen en m'n verhalen van bokt wilde halen. Natuurlijk niet gedaan en het was een tijdje rustig. Tot ik op een ochtend wordt gebeld door een mevrouw die zich afvroeg of Tet van mij was geweest. Ook haar hadden ze proberen op te lichten en er was zelfs door de compagnon van mijn kennis gezegd dat de oud eigenaresse (ik dus) geen contact wilde omdat ze terminaal ziek was. Ze wilde alleen een goed tehuis voor het paard.
Ben zo kwaad geweest en kennis opgebeld en die verweet mij dat ze haar niet normaal kon verkopen.. Ze wist alles over de artrose en dat ze niet goed was en lichtte mensen dus willens en wetens op. Ze zei zelfs nog, als ik dat paard niet voor goed geld aanbied denkt iedereen dat er wat mis mee is!
Tot de dag van vandaag weet ik niet waar ze gebleven is en heb ik het vermoeden dat ze naar het buitenland verkocht is. Mocht iemand haar ergens zijn tegen gekomen hoor ik dat graag!
Cacharel tettie
Oscar x Ulft
Te herkennen aan groot hoefijzervormig litteken op rechter bil.

geeft heel veel rust en ze houden me op de hoogte.