Gezocht mijn oude Welsh à pony Wendy/belle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TalithaDonna

Gezocht mijn oude Welsh à pony Wendy/belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:32

Hallo bokkers,

Ik ben opzoek naar mijn oude welsh pony. Officieel heet ze Wendy, maar haar roepnaam nu is Belle. Ze is 2 jaar jong, en voskleurig. Ik heb haar dit jaar verkocht aan een meisje, ze heeft in het begin nog bij ons op het land gestaan. Belle haar nieuwe eigenaresse liet haar halster om waardoor ze last kreeg van schuurplekken op haar neus. Op een gegeven moment gingen die schuurplekken open. Wij hebben toen gezegd dat het beter was om het halster af te doen. Hier heb ik ook alle gesprekken nog van. Van de een op de andere dag was ze met Belle vertrokken. Ook staat staat ze onder contract met mij. Ook zou ik graag met Belle in contact willen blijven! Ik zou graag eens in de maand, ookal is het maar 5 minuten even bij haar komen kijken, om te zien hoe ze vooruit gaat en groeit! Weet iemand iets of waar ze staat, laat het aub dan weten. Zou haar graag weer zien!

Groetjes.

Flowery

Re: Gezocht mijn oude Welsh à pony Wendy/belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:35

Belle is van mij en dat weet je. Je weet dat er een melding bij de politie loopt wegens het stalken van mij.
Jij krijgt nooit te weten waar Belle staat.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:37

Verkocht is verkocht en je hebt er niks meer over te zeggen TS. Ook niet het "recht" om eens per maand te gaan kijken. Je zelfgemaakte contract is 100% zeker dan ook niet rechtsgeldig tenzij bij een notaris vastgelegd. Tipje: laat ze met rust.
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 02-10-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:38

Rietjee11 schreef:
Belle is van mij en dat weet je. Je weet dat er een melding bij de politie loopt wegens het stalken van mij.
Jij krijgt nooit te weten waar Belle staat.

Hee Rianne! Je weet dat dat nergens op slaat. Je bent zeer onvolwassen bezig. Ik stalk niet en dat weet je heel goed. Ik heb al onze gesprekken nog, en als iemand dat zou zien zouden ze mij in mijn gelijk stellen. Ik snap niet wat er erg is om mij eens in de maand bij haar te laten kijken.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:39

Als je zovaak bij haar wil kijken moest je haar houden.. 1 x in het half jaar/jaar is beter

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:40

PrinceAmos schreef:
Als je zovaak bij haar wil kijken moest je haar houden.. 1 x in het half jaar/jaar is beter

Je weet de reden niet eens waarom ik haar heb verkocht. Ik vraag maar een aantal minuten om te kijken eens in de maand.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:41

PrinceAmos schreef:

Als de nieuwe eigenaar het niet wilt heb je ook geen recht om te komen. Zo simpel is dat, het is immers jouw paard niet meer.

TS, verkocht is verkocht. Je hebt niks meer over het dier te zeggen dus zou ik het ook gewoon lekker met rust laten. Als je het niet eens bent over de manier van doen met de nieuwe eigenaar had je haar niet jouw toenmalige paard moeten verkopen. Nu is het te laat, en heb je geen zeggenschap meer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:41

Verkocht is verkocht. Als bij mij de oude eigenaar op de stoep stond elke maand was ik ook knettergek geworden. Je had haar niet moeten verkopen als je haar eens per maand terug wil zien. De nieuwe eigenaresse staat volledig in haar recht. :)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:42

xxDreamlove schreef:
PrinceAmos schreef:

Je weet de reden niet eens waarom ik haar heb verkocht. Ik vraag maar een aantal minuten om te kijken eens in de maand.

Als zij daar nee op zegt is het nee.. Het is jou paard eenmaal niet meer

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:43

Roosch schreef:
Verkocht is verkocht. Als bij mij de oude eigenaar op de stoep stond elke maand was ik ook knettergek geworden. Je had haar niet moeten verkopen als je haar eens per maand terug wil zien. De nieuwe eigenaresse staat volledig in haar recht. :)

Nou nee.. Want de afspraak was dat ik in contact zou mogen blijven met haar! Dus het is een beetje achterbaks hoe ze nu doet. Nogmaals jullie weten de reden niet van de verkoop..

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:44

Inderdaad wanneer dringt het nu eens tot mensen door dat als je je paard verkoopt je er niets maar dan ook niets meer over te vragen eisen en wat ever zeggen hebt.
Dan had je hem niet moeten verkopen punt.
Je hebt geen enkel recht meer contract stelt niets voor.
Je hebt je centjes gevangen en daar eindigt het eigenaarschap.
Mens kijk vooruit en laat het rusten.

PenP2014

Reden maakt geen bal uit. Je hebt geen rechten meer, punt.

Roosch

Contract is niet rechtsgeldig tenzij er allemaal juridische lui bij zijn komen kijken.

Reden van verkoop is to-taal niet relevant.

Leg je er maar bij neer. Verkocht is verkocht.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:45

Talitha, ik heb maar 1 contract getekend en dat is het contract dat Belle van MIJ is.

Jij hebt 0% met haar te maken, het is mijn pony.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:46

xxDreamlove schreef:
Roosch schreef:

Nou nee.. Want de afspraak was dat ik in contact zou mogen blijven met haar! Dus het is een beetje achterbaks hoe ze nu doet. Nogmaals jullie weten de reden niet van de verkoop..

Stond dat in een contract waar beide mee akkoord zijn gegaan en hebben ondertekend? Want zo niet, ben ik bang dat je daar niet veel mee kunt. Paard is niet meer van jou, punt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:46

Spoiler:
waarom word hier gelijk zo mening getrokken zonder dat jullie het verhaal weten.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:47

Pandameisje schreef:
Spoiler:
waarom word hier gelijk zo mening getrokken zonder dat jullie het verhaal weten.

Omdat verkocht verkocht betekend :+

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:47

Oef, klinkt redelijk wanhopig. Maar ook ik zou je er echt niet elke maand bij willen hebben, een keertje kijken is prima, zo nu en dan en berichtje en een foto hoe het gaat, maar zeker met jouw aantijgingen TS ( halster gaf schuurplekken etc) zou ik je eerder een controlfreak vinden dan een ex-eigenaresse die zo nu en dan haar oude pony nog eens wil opzoeken.
Ik zou zeggen, laat het rusten, volgens mij maak je het jezelf erg moeilijk. Ook door nu hier een topic te openen... Je weet bij wie de pony is, diegene zegt geen contact met je te willen, leg je daarbij neer. Jij hebt de keuze gemaakt de pony te verkopen, en met welke reden dan ook, ze is niet meer van jou dus je hebt er geen enkele zeggenschap meer over.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:48

Een afspraak dat je mag komen blijven kijken is sowieso niet rechtsgeldig.

Ik neem aan dat er niks opgesteld is door een notaris? Zo nee, dan is het gewoon rietjee haar pony en heeft de TS niet te komen kijken of bemoeien. Helaas pindakaas.

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:48

Rietjee11 schreef:
Talitha, ik heb maar 1 contract getekend en dat is het contract dat Belle van MIJ is.

Jij hebt 0% met haar te maken, het is mijn pony.

Rianne.. De afspraak was dat ik in contact met haar mocht blijven. Dat jij je problemen niet netjes kunt uitpraten zegt meer over jou als over mij......

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:49

Pandameisje schreef:
Spoiler:

Het is geen mening het is wat het is. Mening staat daar compleet los van :+

TalithaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:49

SANEX schreef:
Oef, klinkt redelijk wanhopig. Maar ook ik zou je er echt niet elke maand bij willen hebben, een keertje kijken is prima, zo nu en dan en berichtje en een foto hoe het gaat, maar zeker met jouw aantijgingen TS ( halster gaf schuurplekken etc) zou ik je eerder een controlfreak vinden dan een ex-eigenaresse die zo nu en dan haar oude pony nog eens wil opzoeken.
Ik zou zeggen, laat het rusten, volgens mij maak je het jezelf erg moeilijk. Ook door nu hier een topic te openen... Je weet bij wie de pony is, diegene zegt geen contact met je te willen, leg je daarbij neer. Jij hebt de keuze gemaakt de pony te verkopen, en met welke reden dan ook, ze is niet meer van jou dus je hebt er geen enkele zeggenschap meer over.

Ik heb foto's van de plekken denk dat jij er dan ook wel wat over zou melden...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:50

xxDreamlove schreef:
SANEX schreef:

Ik heb foto's van de plekken denk dat jij er dan ook wel wat over zou melden...

Toevallig he dat die plekken spontaan verdwenen zijn toen jij niet meer bij haar kon ..

Simbaa

Jullie hebben allemaal gelijk met betrekking tot het contract. Verkocht is verkocht en dat geeft de nieuwe eigenaar 'alle' rechten.
Wel vind ik het sneu om te lezen dat het tussen jullie zo ver heeft moeten komen. Als je nou weet dat de oude eigenaar heel blij wordt van een bezoekje, dan zou ik daar persoonlijk geen problemen mee hebben.
Ik zie wel in dat het in dit geval al te ver heen is, wat de reden daar voor ook mag zijn. Zonde!

Ts. Ik vind het erg sneu dat je er nog zo mee zit en dat je niet meer bij je oude paardje kan kijken. Helaas is daar niets aan te doen, je hebt helaas geen rechten meer. Laat het rusten en wie weet strijkt de nieuwe eigenaar met haar hand over het hart en mag je later een keer langskomen. Misschien wil ze wel een paar keer wat foto's sturen.
Probeer in ieder geval de strijdbijl te begraven, want hier schiet je niets mee op.

Jillsil

Het paard is niet kwijt. De eigenaar heeft zich gemeld dus hier kan een slotje op lijkt mij.

Discussie waarom er geen contact meer is en waarom het paard verkocht is is niet aan de orde in dit topic opsporing verzocht. Ik tip even een mod.