[PG] gezocht odin!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

[PG] gezocht odin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 20:11

hoi bokkers,

Heb al 1 topic in ov en nu nog een bij tinkers
ik zoek al een tijdje mn oude verzorgpaard odin hij is 2 a 3 maanden geleden verkocht,
Hij stond eerst in den bommel (goeree overflakkee) toen is die naar beverwijk gegaan heb de eigenaar gevonden omdat odin weer te koop stond dus contact gehad met de nieuwe eigenaar van odin en ik kreeg foto's van hem en ik kreeg te weten hoe het met hem ging super dus :) ik blij, maar ik vroeg aan de nieuwe eigenaar van odin waar ze naartoe zou gaan omdat ik er graag nog wel een keer zou willen zien dus zij zei dat ze het niet wou zeggen omdat de meeste dat niet fijn vinden enzo dus helaas
Hij is nu al 2 keer verkocht eerst den bommel toen beverwijk van beverwijk is die ergens anders naartoe gegaan helaas weet ik niet waar,
hoop dat jullie me willen helpen met zoeken?

Hier wat info over odin
Ras: tinker (groot)
3 jaar
geslacht : Ruin

Helaas heb ik niet meer info :(

Dit is odin:
-----------

Afbeelding

Afbeelding

http://imageshack.us/a/img94/6343/a2wd.jpg
http://imageshack.us/a/img96/1971/fr0x.jpg
Laatst bijgewerkt door balance op 27-08-15 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: PG toegevoegd aan titel voor verplaatsing naar OV

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 06:28

Waarom respecteer je niet dat de nieuwe eigenaar haar adresgegevens niet kenbaar wil maken aan je? Je weet toch hoe het met hem gaat?

Whis_Serada

Re: gezocht odin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 06:35

Ja ik moet het met Dianne eens zijn, niet iedereen zit op mensen uit het verleden van een paardje te wachten. En als ze dat aan gegeven heeft laat het dan rusten, net wat Dianne zegt je weet toch dat het goed met hem gaat!!!!!!!!!!!!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:17

ja en problemen mee? ik wil hem gwn weer graag zien

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:19

Ik ben het ook met DianneM en Whis_Serada eens. Loslaten is soms het beste :j

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:25

zo denken jullie! maar heb hem best lang verzorgd en wil hem gwn graag nog zien

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:28

Ik zou het ook niet fijn vinden als allemaal oude verzorgertjes bij mijn paarden langs zouden willen komen..
Ik zou gewoon een grote foto van Odin in je kamer hangen en het daar bij laten.. en een leuk, nieuw verzorgpaard zoeken :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:29

Inderdaad, als de eigenaresse zegt dat je hem niet kan bezoeken, moet je dat respecteren! Als je wel zonder toestemming langs gaat, pleeg je eem strafbaar feit!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:30

Dan had je hem zelf moeten kopen. Dat is het risico met verzorgpaarden. Als ze verkocht worden, heb jij pech en word je bedankt. Sommige mensen willen gewoon niet die verzorgstertjes op de stoep.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:30

Je kan helaas niet alles hebben TS. Paarden komen en paarden gaan tot grote verdriet. Hou de leuke herinneringen in je hoofd en geniet daar van. Hij staat waarschijnlijk hartstikke goed :)

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:32

Als de eigenaar het niet wilt, moet je dat idd respecteren. Hoe moeilijk het ook is. Wel zou je idd een poster ofzo kunnen doen, zoals eerder hier gezegd is.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:33

Op geven moment is het over. soms moet je dingen in je verleden los laten en iets opnieuws opbouwen.

Kijk als je bij hem langs gaat bij de eigenaar die hem van jou gekocht hebt snap ik het nog, maar om nou op bezoek te gaan bij een paard die al 3 eigenaren verder is snap ik dat die 3e eigenaar er niet op zit te wachten om jou over de vloer te krijgen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:39

Wat je wel altijd kan doen als ex-verzorgster (vind ik dan) is je email adres achter laten bij de eigenaar die hem verkoopt.
Met de vraag of ze die willen meegeven aan de nieuwe eigenaar, die kan dan vrijblijvend contact met jou nemen.
Wil de nieuwe eigenaar dan graag contact met je, of foto's en nieuwtjes met je delen is dat heel fijn.
Willen ze dat niet, dan is dat hun keuze (ze hebben dan wel de mogelijkheid gehad) en zou ik het er ook bij laten.
Doe je nooit iets fout mee.

Linda123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:43

Odin is naar Maxime in beverwijk gegaan en daarna via een kennis van haar naar Arnhem richting de Duitse grens maar heb nooit meer :( iets vernomen ben ook bang dat hij gesneuveld is daar hij niet zo makkelijk was Loslaten is moeilijk maar ik had geen keus

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:45

Papegara schreef:
Dan had je hem zelf moeten kopen. Dat is het risico met verzorgpaarden. Als ze verkocht worden, heb jij pech en word je bedankt. Sommige mensen willen gewoon niet die verzorgstertjes op de stoep.

Pfff.. dit vind ik écht een nare reactie zeg..
Wat wilt u dan? dat ze hem koopt omdat ze om het beestje geeft? en hem dan waarschijnelijk niet kan onderhouden?
Bah :n

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:46

Sterkte meid! hoop dat je hem gauw weer kan opzoeken :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:52

Ik snap al deze mensen niet. Ik heb onlangs al mijn 3 paarden moeten verkopen, ik mis hun echt verschrikkelijk. Krijg gelukkig wel regelmatig filmpjes en foto's, maar dat is toch anders dat je pony in het echt weer terug te zien.

@papegara, Wat is dat voor een reactie, veel mensen hebben geen geld voor een paard, dan vind ik het onfatsoenlijk dat jij zo'n reactie gaat plaatsen.

Ik kan je verder helaas niet helpen, sterkte meis

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:17

Kom op zeg, alsof je als nieuwe eigenaar 24/7 de 'oude verzorgstertjes' van je nieuwe aanwinst bij je paard hebt staan koekeloeren. Nee serieus, wat is er zo dramatisch aan als je iemand die veel om jou paard geeft een keer langs laat komen? In de volksmond noemt men dit ook wel gewoon sociaal omgaan met je medemens. Of zijn we tegenwoordig allemaal mensenschuw geworden dat we al de kriebels krijgen bij de gedachte dat 'het oude verzorgstertje' van MIJN paard, dat ík lekker wel kan betalen en zij niet, even langskomt om te kijken hoe het gaat met het paard waar zij veel tijd, energie en liefde in heeft gestoken? Beetje jammer dit.

Ik persoonlijk, hoeft dus ook niet iedereen zo te vinden, vind het juist wel leuk als oude bekenden van mijn paard langskomen. Kom ik wat meer te weten over zijn/haar achtergrond en verleden en de persoon in kwestie kan weer met een gerust hart naar huis omdat ze zeker weet dat haar oude verzorgpaard het prima naar zijn zin heeft. Simpel toch?

Edit: Ik kan je helaas niet verder helpen met de zoektocht naar je paard, maar ik hoop dat je op de een of andere manier er wel achter komt waar hij nu is. Maar als je er niet achter kunt komen of de nieuwe eigenaar wil echt niet dat je langskomt of op andere manieren contact zoekt, zul je dit helaas wel moeten respecteren. Hoe moeilijk dat ook is.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:45

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik vind het zelf ook superleuk als de vorige eigenaars en verzorgers van mijn paarden langskomen om te kijken en te vertellen hoe het met ze gaat. Maar ik zou zelf wel respecteren als een nieuwe eigenaar dat niet op prijs stelt. Zo heb ik twee katten en de oude eigenaar daarvan wil liever niet horen hoe ze het doen, omdat het haar alleen maar pijn doet. Ik persoonlijk vind dat gek, maar ik respecteer dat en neem ook geen contact met hen op. Ze heeft mijn nummer, hoeft me maar te bellen..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:48

knetterhard schreef:
Inderdaad, als de eigenaresse zegt dat je hem niet kan bezoeken, moet je dat respecteren! Als je wel zonder toestemming langs gaat, pleeg je eem strafbaar feit!

Wat is er dan precies strafbaar? Mag aannemen dat er geen straatverbod geldt ;-)

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:10

DianneM schreef:
Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik vind het zelf ook superleuk als de vorige eigenaars en verzorgers van mijn paarden langskomen om te kijken en te vertellen hoe het met ze gaat. Maar ik zou zelf wel respecteren als een nieuwe eigenaar dat niet op prijs stelt. Zo heb ik twee katten en de oude eigenaar daarvan wil liever niet horen hoe ze het doen, omdat het haar alleen maar pijn doet. Ik persoonlijk vind dat gek, maar ik respecteer dat en neem ook geen contact met hen op. Ze heeft mijn nummer, hoeft me maar te bellen..

Dat ben ik ook met je eens, als mensen dat niet willen heb je geen andere keus dan hen te respecteren. Ik vind het alleen best triest dat er zo denigrerend over de TS wordt gedaan door haar 'het zoveelste verzorgstertje' van dit paard te noemen. Kom op, zij heeft veel tijd en liefde in dit paard gestoken. Dan is het toch niet zo gek dat ze hem graag nog een keertje wil zien? Ik bedoel het niet aanvallend naar jou persoonlijk, maar meer algemeen de reacties in dit topic.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:21

Papegara schreef:

Wat een k*t reactie... Niet iedereen kan het zomaar ff betalen. Mijn vorige bijrijdpaard is ook verkocht en vond het toch echt heel fijn dat ik haar weer mocht zien (en zelfs nog ff rijden). Ben de huidige eigenaresse daar ook nog steeds dankbaar voor. Als je ze weer een keer gezien hebt, en weet dat ze het goed heeft, dan is het loslaten toch ook een stuk makkelijker :)

Maarja, als de eigenaresse t niet wilt dan kan je vrij weinig doen... Het is nu haar paard, en jij kan niet beslissen of je komt of niet, helaas...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:25

Aan de ene kant snap ik Ts wel, maar aan de andere kant snap ik die mensen ook.
Hier op bokt heeft iemand me eerste haflinger, ik vraag haar wel eens hoe het gaat en daar geef ze ook geen antwoord op.
Haar goed recht, valerie is nu van haar.
Maar aan de andere kant ben ik toch wel nieuwsgierig omdat ik het diertje 5 jaar gehad heb.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:31

Tsjonge jonge, waar is deze discussie nou voor nodig.
De nieuwe eigenaar weigert het adres te verstrekken, dat is zeer vervelend voor TS, maar dat is nu eenmaal zo.
Ik ben het ermee eens dat het niet erg vriendelijk is, maar daar blijft het bij.
Ik vind het een beetje raar om dan een topic te openen om achter de eigenaars rug om het adres te zoeken.

TS, sterkte, het is vervelend, maar het gaat in ieder geval goed met het paard, en dat is al heel goed nieuws :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:39

Ik snap dat ts het paardje graag een x wil opzoeken maar ook ik vond het niet fijn toen ik hoorde dat de oude eigenaar van mijn paardje een paar keer op stal was geweest zonder toestemming of afspraak. Snap dat de nieuwe eigenaresse daar bang voor is aangezien ze je niet kent en er tegenwoordig genoeg gekken zijn die paarden stelen. Sterkte ermee ts maar ik kan me ook wel goed inleven in de nieuwe eigenaresse