Ik heb op mijn 6e een New Forest pony gehad en die heb ik gehad tot en met mijn 11e.
Sindsdien is ze weg/verkocht en heb ik haar niet meer kunnen vinden.
Graag zou ik gewoon willen weten of iemand haar (her)kent en of iemand weet waar ze op dit moment is.
Naam: (toendertijd) Folly
Ras: New Forest (mogelijk kruising)
Kleur: Bruin met zwarte manen
Schofthoogte: + - 1.47
Geslacht: Merrie
Aftekeningen: hoofdje had ze 1 witte stip bovenaan haar hoofdje, eronder een kleine kol en die "druipte" een beetje naar beneden en toen nog een snebje. Bij haar benen had ze aan de achterkant 2 witte sokjes en linksvoor een klein wit randje net boven haar hoef.
Kenmerken/grappig/feiten: Ze was vroeger een manage pony, ik kocht haar op "Stal de Schooneng" te Voorthuizen toen ze 5 was (dat was in 92'/93') Ik ben toen zij 7 was begonnen met trainen met springen en dressuur toen de manage sloot. Dressuur was ze redelijk in alles snel oppakken, al was het meer een spring pony. Ze sprong na wat trainen rond de 1,10. Je kon er een ervaren ruiter opzetten maar zeker ook een beginner / jong kind. Als je haar los in de bak gooide dan ging ze altijd lekker bokken en gek doen. Als ze echt geen zin had die dag dan rende ze ook lekker weg van je in de wei zodat je haar niet kon pakken,tot ze op gegeven moment wel kwam. Als je een (plastic) zakje met brood had of snoepjes dan tilde ze haar voorhoeven 1 voor 1 op alsof ze een voetje gaf voor wat lekkers. Dit is misschien haar ooit zo aangeleerd voordat ik haar had, maar ze heeft dit altijd gedaan. Het was een schat van een pony en ze schrok van niks, behalve tractoren, die vond ze niks.Ze liep altijd achter je aan en je hoefde ook eigenlijk nooit een touw mee te nemen. Met aansingelen hield ze wel altijd haar buik uit, maar in de bak kon je haar gewoon aansingelen. Ik weet alleen dat ze na mij toen ze rond de 11 was, in 1998,voor ongeveer een half jaar naar iemand gegaan is in Putten. Echter was de pony te klein/te sterk (heb ik gehoord) voor de dochter van de vrouw. Sindsdien is het spoor opgehouden en heb ik ook geen idee waar ze heen is gegaan.
Omdat ik het niet op wil geven om haar te vinden probeer ik nogmaals overal wat te plaatsen in de hoop dat iemand haar (her)kent en misschien weet waar ze op dit moment is. Ze zou op dit moment rond de 21-22 moeten zijn.
Hier een foto toen ik haar net kreeg en ze nog een manage pony was.

Hier Folly in de bak opgezadeld met toen haar nieuwe spulletjes.

Hier waren we halverwege een rijuurtje.
http://i48.tinypic.com/eugf2d.jpg
Hieronder heb ik een foto van haar vlak voordat ze weg ging. Ze zal hier rond de 10/11 zijn geweest.
http://i49.tinypic.com/2q865xz.jpg
En hier een tekening die ik heb laten maken van haar hoofdje, echter moet het lijntje vanaf haar kol wat dunner zijn.
http://i46.tinypic.com/vy5q44.jpg
Ik hoop dat iemand haar herkent en mij misschien wat meer informatie kan geven waar ze is geweest, of misschien nu is.
alvast bedankt.
Misschien dat je wat namen van paarden/pony's herkent(die ik nog weet) van de manage Schooneng:
Unicum -> Folly's beste maatje Ruin rond de zelfde leeftijd donkerbruin witte voetjes en een bles, was een lief oud dressuur pony'tje.
Zilva -> Grote groffe zwarte merrie , leidster van de groep, kon iedereen mee wegrijden.
Lady -> Donker bruin klein paard, had 4 gangen waaronder tölt.
Basje -> Witte middenmaat pony, lief voor iedereen.
Floortje -> Witte middelmaat shetlander met kleine bruine spikkeltjes.
Sambal -> Tenger ponytje met, zoals naam al zegt, een enorme energie liep heerlijk in galop beetje zandkleur pony middelmaat.
Opoe/Bonny -> oudste bonte shetlander van de stal werd ook niet veel tot niks meer mee gedaan.
Lucky -> vliegenschimmel grote pony/klein paard, is echter door een wond op de achterkant toendertijd overleden.
Skippy -> Kleine witte shetland merrie, heeft toen ook een veulentje gehad die helaas na geboorte is overleden.
Billy -> Was zover ik weet nog van een man maar Billy stond ook gestald op de manage en gebruikt in de lessen. Was een bruine ruin met zwarte manen en een bles stoere ruin.
Mr Berry -> Palomino hengst , had een bruine "vlek" op zijn linker kant bij de schouder/nek. En als ik het goed herinner een manen oog.
Sjors -> bruine shetlander met bles, echter eigenwijs en niet echt voor een beginner wilde nog wel eens bokken.
Casanova -> Bruine merrie pony staat ook op de foto de één na laatste. Was vroeger misschien minder goed behandeld want als je met een zadel aankwam was ze nog wel eens chagrijnig.