[PG] New Forest merrie uit 1987

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

[PG] New Forest merrie uit 1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 10:14

Haj haj,

Ik heb op mijn 6e een New Forest pony gehad en die heb ik gehad tot en met mijn 11e.
Sindsdien is ze weg/verkocht en heb ik haar niet meer kunnen vinden.
Graag zou ik gewoon willen weten of iemand haar (her)kent en of iemand weet waar ze op dit moment is.

Naam: (toendertijd) Folly
Ras: New Forest (mogelijk kruising)
Kleur: Bruin met zwarte manen
Schofthoogte: + - 1.47
Geslacht: Merrie
Aftekeningen: hoofdje had ze 1 witte stip bovenaan haar hoofdje, eronder een kleine kol en die "druipte" een beetje naar beneden en toen nog een snebje. Bij haar benen had ze aan de achterkant 2 witte sokjes en linksvoor een klein wit randje net boven haar hoef.
Kenmerken/grappig/feiten: Ze was vroeger een manage pony, ik kocht haar op "Stal de Schooneng" te Voorthuizen toen ze 5 was (dat was in 92'/93') Ik ben toen zij 7 was begonnen met trainen met springen en dressuur toen de manage sloot. Dressuur was ze redelijk in alles snel oppakken, al was het meer een spring pony. Ze sprong na wat trainen rond de 1,10. Je kon er een ervaren ruiter opzetten maar zeker ook een beginner / jong kind. Als je haar los in de bak gooide dan ging ze altijd lekker bokken en gek doen. Als ze echt geen zin had die dag dan rende ze ook lekker weg van je in de wei zodat je haar niet kon pakken,tot ze op gegeven moment wel kwam. Als je een (plastic) zakje met brood had of snoepjes dan tilde ze haar voorhoeven 1 voor 1 op alsof ze een voetje gaf voor wat lekkers. Dit is misschien haar ooit zo aangeleerd voordat ik haar had, maar ze heeft dit altijd gedaan. Het was een schat van een pony en ze schrok van niks, behalve tractoren, die vond ze niks.Ze liep altijd achter je aan en je hoefde ook eigenlijk nooit een touw mee te nemen. Met aansingelen hield ze wel altijd haar buik uit, maar in de bak kon je haar gewoon aansingelen. Ik weet alleen dat ze na mij toen ze rond de 11 was, in 1998,voor ongeveer een half jaar naar iemand gegaan is in Putten. Echter was de pony te klein/te sterk (heb ik gehoord) voor de dochter van de vrouw. Sindsdien is het spoor opgehouden en heb ik ook geen idee waar ze heen is gegaan.

Omdat ik het niet op wil geven om haar te vinden probeer ik nogmaals overal wat te plaatsen in de hoop dat iemand haar (her)kent en misschien weet waar ze op dit moment is. Ze zou op dit moment rond de 21-22 moeten zijn.

Hier een foto toen ik haar net kreeg en ze nog een manage pony was.
Afbeelding

Hier Folly in de bak opgezadeld met toen haar nieuwe spulletjes.
Afbeelding

Hier waren we halverwege een rijuurtje.
http://i48.tinypic.com/eugf2d.jpg

Hieronder heb ik een foto van haar vlak voordat ze weg ging. Ze zal hier rond de 10/11 zijn geweest.
http://i49.tinypic.com/2q865xz.jpg

En hier een tekening die ik heb laten maken van haar hoofdje, echter moet het lijntje vanaf haar kol wat dunner zijn.
http://i46.tinypic.com/vy5q44.jpg

Ik hoop dat iemand haar herkent en mij misschien wat meer informatie kan geven waar ze is geweest, of misschien nu is.

alvast bedankt.

Misschien dat je wat namen van paarden/pony's herkent(die ik nog weet) van de manage Schooneng:
Unicum -> Folly's beste maatje Ruin rond de zelfde leeftijd donkerbruin witte voetjes en een bles, was een lief oud dressuur pony'tje.
Zilva -> Grote groffe zwarte merrie , leidster van de groep, kon iedereen mee wegrijden.
Lady -> Donker bruin klein paard, had 4 gangen waaronder tölt.
Basje -> Witte middenmaat pony, lief voor iedereen.
Floortje -> Witte middelmaat shetlander met kleine bruine spikkeltjes.
Sambal -> Tenger ponytje met, zoals naam al zegt, een enorme energie liep heerlijk in galop beetje zandkleur pony middelmaat.
Opoe/Bonny -> oudste bonte shetlander van de stal werd ook niet veel tot niks meer mee gedaan.
Lucky -> vliegenschimmel grote pony/klein paard, is echter door een wond op de achterkant toendertijd overleden.
Skippy -> Kleine witte shetland merrie, heeft toen ook een veulentje gehad die helaas na geboorte is overleden.
Billy -> Was zover ik weet nog van een man maar Billy stond ook gestald op de manage en gebruikt in de lessen. Was een bruine ruin met zwarte manen en een bles stoere ruin.
Mr Berry -> Palomino hengst , had een bruine "vlek" op zijn linker kant bij de schouder/nek. En als ik het goed herinner een manen oog.
Sjors -> bruine shetlander met bles, echter eigenwijs en niet echt voor een beginner wilde nog wel eens bokken.
Casanova -> Bruine merrie pony staat ook op de foto de één na laatste. Was vroeger misschien minder goed behandeld want als je met een zadel aankwam was ze nog wel eens chagrijnig.

Moderatoropmerking:
Poll verwijderd. OV is puur om paard of oude eigenaar te vinden dus zijn poll's niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-03-12 11:46, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Geboortejaar op verzoek aangepast.

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:34

Is dit haar toevallig?
Afbeelding

Mioux

Re: Gezocht New Forest (inmiddels + - 22 jaar) Folly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 10:35

Ik kan haar hoofdje niet duidelijk zien op de foto, misschien dat je daar een foto van hebt? En misschien wat informatie over haar leeftijd etc om te kijken of het overeen komt? Groetjes

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:23

Pony op de foto is oud, maar hoe oud zou ik niet durven zeggen. Ze staat op de manege waar ik eerder gereden heb. Ik heb nog een foto gevonden:
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 11:24

helaas is het niet dezelfde, mijn ponytje had een hele dunne lijn van haar kol naar haar snebje, toch bedankt !!!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:38

Ik zoek de oude eigenaren van mijn pony, die volgens de tandarts rond de 23 jaar is.
Kijk maar is op dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1320065 er staan wel genoeg foto's bij, neem ik aan ;)
Ze heeft ook witte achtervoetjes en een druip kol en sneb.
Ik hoop dat het dezelfde is! :D
Oh, en de gene waar we haar van kochten zei dat de oude eigenaar van de veluwe kwam, en jij komt van de veluwe, toch?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 11:14

helaas was het niet dit ponytje wat peerdekoper vroeg, maar toch reuze bedankt voor de reactie.

Wat ik vergeten was te melden is dat Folly rond 98'/ 99' in Putten bij een handelaar stond, nadat ze is verkocht door de vrouw die haar een korte periode had na mij. Dus misschien heeft iemand een pony met dezelfde beschrijving in Putten bij een handelaar gekocht in die periode ?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 12-07-10 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wederom berichten samengevoegd.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:30

Kun je dan misschien proberen om contact op proberen te nemen met die vrouw aan wie ja haar hebt verkocht, en aan haar vragen welke handelaar het precies was? Dan kun je kijken of de handelaar nog weet in welke richting hij de pony heeft verkocht. :)

Een vorige eigenaresse van mijn pony vond mij trouwens bijna 20 jaar nadat ze Lola (nu 31) had verkocht, dus je maakt nog best kans hoor. ;)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 09-07-10 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 09:32

Ik heb de informatie niet meer van die vrouw,maar ik heb toen Folly weg was haar meteen gebeld maar zij meldde (zoals in de info bovenin) dat ze verkocht was aan een handelaar in putten. Toen ik die belde in die tijd zei hij dat hij ze al weer doorverkocht was. Welke dat is weet ik uit mijn hoofd ook niet meer, maar ik heb enkele in putten al gemaild met informatie en foto's.

Ook al zou ze inmiddels overleden zijn, zou ik het gewoon fijn vinden om te weten dat ze nog een fijn leven heeft gehad en misschien dat een oude eigenaar nog wat leuke foto's en informatie heeft over haar :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:35

Een actieve zoeker dus! Veel succes ermee, ik hoop dat je wat op het spoor komt. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 09:36

ja ik geef zeker niet op tot ik alles wat mogelijk heb kunnen vinden over Folly's tijd na mij :D

Mioux

Re: [PG] New Forest (inmiddels + - 22 jaar) Folly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:57

voor iemand het vraagt of meldt :D Ik heb al meerdere mailtjes rondgestuurd voor alle fokkers, handelaars, maneges etc in de omgeving zodat ze ieder geval geïnformeerd zijn en misschien haar tegen komen of tegen zijn gekomen. Groetjes

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:14

hopje

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:24

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:00

Omdat ik nog steeds geen nieuws heb van iemand die haar (her) kent wilde ik nog even de namen doorgeven die op de manage vaak rondliepen, misschien dat iemand dat wat zegt...
De eigenaresse van de manage De Schooneng was Stella en haar man was Marcel, wegens privacy zet ik geen achternamen erop, ook liep Arie die altijd de paarden voederde op stal. José was een vrouw die ook op de stallen liep. 1 van de instructrices was Lieke, herkenbaar aan haar rode haar altijd in een staart. Misschien dat iemand dat wat zegt? Ook waren er altijd honden op de manage die rondliepen. Een bruine labrador Boogey, een lichte golden retriever kleurige hond die slank gebouwd was wel erg leek op een labrador Max, een grote zwarte hond lijkt op een zwarte bordaux dog genaamd Bobby, en 2 kleine honden. Beide waren hun bruin wit bonte hondjes Ringo en Star jack russel terriers. Ook liepen er vaak jonge katjes rond op de manage. Misschien zegt dit iemand iets ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:27

Schopje

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 13:06

Even een update die ik via de mail had.
Er is iemand die mij heeft gemaild met de naam "de lange" dat Folly bij haar/zijn kennis gestaan heeft tot en met 2005 en toen ernstig ziek is geworden en haar hebben moeten laten inslapen, echter heb ik geen enkel bewijs dat het folly is aangesien ik geen enkele foto's (nog) gezien heb of informatie van die kennissen. Dus ik wacht nog af. Als iemand hier meer over weet hoor ik dat ook graag !!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 12:44

Wat ik inderdaad ben vergeten te melden, werd ik aan herinnerd in me mail, is de vraag of ze een chip en/of levensnummer had. Mijn ouders hadden haar gekocht vanaf een manage, in die tijd werd dat nog niet echt gedaan en heeft ze beiden ook niet zover ik weet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:42

schopje, niemand kent haar?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:52

nog steeds niks.... *schopje*

marjoleinx15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:54

Zou haar naam misschien veranderd zijn?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 23:28

Dat kan natuurlijk altijd, maar ze is nog steeds een New Forest met de aftekeningen etc ;) En nog steeds... spoorloos :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 01:56

Nog steeds heeft Familie s de Lange niet teruggemailt... zegt iemand de naam wat? of dat die iemand kent die een pony hebben gekocht vanuit mogelijk Putten ? Het mailtje was erg vreemd..
"Hallo,

Uw pony leefd waarschijnlijk niet meer.
Kennisen van mij hebben de pony gehad tot 2005, toen is ze erg ziek geworden en hebben ze haar laten inslapen.
99% zeker dat het dezelfde pony is.

Sorry, kan er ook niets aan doen."

Zegt iemand dit wat? Elk nieuws is welkom want ik zoek nog steeds naar ieder spoor..
Ik heb na dit mailtje enkele keren teruggemaild al vanaf 2009 niet meer terwijl ik al enkele mails heb gestuurd, nooit een antwoord gehad meer na dit mailtje en daarom vind ik het ook erg vreemd.. Waarom wel laten weten dat ze is ingeslapen maar verder niks ?
En 99% zeker zijn zonder een foto te willen sturen of het verhaal etc?
Misschien weet iemand hier meer vanaf....Of kent iemand de Familie S de Lange ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 16:05

Eindelijk antwoord van die mensen, nogal botte reactie..
Ik zoek al zeker sinds ze verkocht is en dit is hun antwoord op mijn mail of ze geen foto hebben of gegevens van die mensen die Folly zouden hebben gehad:
"Hallo,

We hebben het over een pony/paard geen mens, stel je niet zo aan.
Nee, je krijgt geen nummer van die mensen, de pony is al jaren weg.
Weet zeker dat het dezelfde is, mijn nichtje heeft ermee gereden.

Maar voor afsluiten ben je te laat, dat had je moeten doen toen de pony verkocht werd.
Ik kan je niet verder helpen.
"

Dus alsnog hoop ik dat iemand meer weet aangezien hun dus niet willen helpen.
Voor mij is het gewoon belangrijk dat ik weet dat het goed met haar gegaan is, vooral omdat nooit iemand mij iets heeft verteld. Voor mij een pony meer als een "voorwerp" zoals het bij hun overkomt. En ik denk bij vele andere ook. Dus elke informatie zou ik graag willen weten.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 22-11-10 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:11

heb je enig idee waar die mensen wonen ?

misschien dat hyves je kan helpen?