[PG]nikita,zeker 10 jr geleden verkocht aan dame in koewacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

konientje

[PG]nikita,zeker 10 jr geleden verkocht aan dame in koewacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:11

Hallo ik ben al heel heel lang op zoek naar mijn oud verzorgpaardje NIKITA. Ik ben inmiddels al 28, ik was toen die tijd 19 toen ze verkocht werd. Ze was toen denk ik 4 jr oud. Nikita is een merrie, bruin, zwarte manen en staart en een bles in vorm van een druppel. Ze was toen die tijd verkocht van een stal in het zeeuwse Wilhelminadorp en verkocht aan ene Ien Frankevijle in KOEWACHT...heel gek ik kan die naam nog herinneren. Ik heb Nikita toen die tijd helemaal opgevoed en ingereden. Ze was enorm eenkennig en ik was ook de enige die alles met haar kon doen. Ze is toen verkocht aan deze dame en zij belde mij des tijds op dat ze totaal niks met het paardje kon. Ik ben toen wezen kijken en mijn hart brak. Paardje was totaal verknipt. Durfde niet de stal in en als ze erin stond moest ze met hulp van een DA er weer uit gehaald worden. Bizar gewoon! Om een lang verhaal kort te maken, ze kon er niks mee en ik kon haar mee nemen. Trailer en al geregeld maar ze was zo bang dat ze er met 6 man hulp niet in ging. Ze mocht dan bij haar als weide paardje verder leven, ik heb afstand genomen...ik kon er niet meer tegen. Nu jaaaaaren later (inmiddels zelf eigen paard en in de paarden gewerkt) denk ik nog aan haar. Wie o wie kende dit paardje en weet wat er met haar gebeurt is? Ik denk zelf dat ze al lang niet meer leeft, maar ben heel benieuwd.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:17

Heb je misschien nog meer gegevens, zoals de stokmaat, andere aftekeningen en misschien zelfs een foto?
Denk dat het dan makkelijker word om haar terug te vinden.

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:07

Ik kan proberen foto's in te scannen, want die heb ik zo lang geleden ECHTE foto's gemaakt...haha (niks digitaal)

Stokmaat...denk net een paardje ergens rond de 1,60 denk ik...misschien iets groter. Ze had 1 wit voetje, achter (links of rechts weet ik niet uit mijn hoofd) Ze had sowieso GEEN papieren (ik kende wel haar moeder, maar dat zal nieuwe eig niks zeggen. Dit was ilona, een gelderse vosmerrie en papa was ibrahim, een donker bruine hengst. )

Erg he, na 10 jr nog een paardje zoeken? Ze zit na al die paarden die ik gereden en verzorgd heb steeds in mijn hoofd. Ze was ook zo'n apart geval. nogmaals ik kon er alles mee. Ze was lief aan longe, liep netjes onder het zadel, licht in de mond, ik reed al buiten met haar etc. Na dat ze van die dame was, was ze totaal veranderd dus denk dat haar karaktereigenschappen niet van toepassing zijn.

Kan me nog herinneren dat ze met een pony stond, op een weiland met stalletje. Een witte, oudere pony volgens mij. Koewacht is maar een klein zeeuws plaatsje in zeeuws vlaanderen....iemand zou het zich toch moeten herinneren??? :D

xMelissaa

Re: nikita,zeker 10 jr geleden verkocht aan dame in koewacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:09

op de manege waar ik vroeger reed staat een nikita
bruin
zal even een foto zoeken!

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:22

ow graag, wie weet?!!! duim duim....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:24

Anders even in het Zeeuwentopic vragen? Koewacht is niet zo groot inderdaad, en volgens mij zitten daar wel een paar mensen die niet al te ver van Koewacht af wonen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:27

ik kan even geen duidelijke foto vinden dit is wat ik heb
ben het zelf niet
het is de 1 naar achterste!

heeft ze nog speciale blessen of kenmerken ofzo?

Afbeelding

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:31

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:34

Neee ook je nieuwe foto is haar absoluut niet boeooeoeoehoeoeoe nogmaals super bedankt voor de moeite

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:36

Ow mijn andere bericht heeft ie niet gepakt...nog een keertje...Ze is (donker) bruin,dus zeker geen vos, ze heeft zwarte manen en staart, bles in vorm van druppel/traan, achter wit voetje

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:38

jammer!
indd misschien even in het zeeuwen topic vragen!

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:43

uhm ja maar ik kan dat zeeuwen topic helemaal niet vinden joh, ben ook blond :D Iemand een linkje hiervan?

Binckydenice

Re: [PG]nikita,zeker 10 jr geleden verkocht aan dame in koewacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:59

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:33

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 18:28

Ow thanks, ja op die hyves had ik uiteraard al gereageerd maar niks terug :(:) Ik dacht gister inderdaad te bellen naar 1 v.d nummers (vind wel eng haha super vaag als iemand gaat bellen natuurlijk NA 10 JAAARRRR!!) ik zal morgen eens een poging wagen, wie weet. Bedankt voor jullie hulp! Gr nienke

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:45

Ik zal eens vragen aan mijn vriendin die kent wel wat mensen in Koewacht. Was het trouwens de Nederlandse Koewacht of die Belgische?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:22

al wat meer informatie?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:32

Ik zit net naar het profiel van imposantje hier op bokt te kijken, die rijdt een bruine Nikita, druppelkolletje, 1 wit achtervoetje, 13 jaar, niet de makkelijkste... misschien is ze het?

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:40

nienkepienke schreef:
Ow mijn andere bericht heeft ie niet gepakt...nog een keertje...Ze is (donker) bruin,dus zeker geen vos, ze heeft zwarte manen en staart, bles in vorm van druppel/traan, achter wit voetje

@ marchak ik denk dat het haar is!
druppelkolletje
wit achter voetje
13 jaar

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:28

Ik ken een nikita maar zij is jonger 15 jaar maar ze heeft de aftekening die jij beschrijft aleen staat ze niet in koewacht en is ze van iemand anders maar ja wil je dat ik toch een foto voor je regel?
;)

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:11

Jaaaa alle foto's zijn welkom, nog geen succes tot nu toe!!! En de vraag nederlands of belgisch Koewacht...Ze stond op de grens, zeeuws vlaanderen. Het was echt op het randje van Belgie/Nederland :D

Ik ga morgen op mijn werk eens kijken of ik haar foto's nou eens in kan scannen, dat zal helpen! En die Nikita van 13 is het niet meiden ;( helaaaas! Die heeft een kol en zij echt een lange druppel bles. Wel bedankt voor jullie hulp en reacties uiteraard!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:12

Dan zal het wel de NL koewacht zijn geweest. Ik zal het morgen eens vragen ben het vandaag vergeten sorry

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:16

Is goed meid, ik heb geduld. Al 10 jaar dus die ene dag :P hihi dank je!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:21

ook ik kreeg al pbtjes van verschillende mensen,maar mijn nikita is het ook niet
Er kloppen erg veel dingen wel dus ik begrijp wel dat ik doorgelinkt word naar dit topic, maar ze is het niet, ikken haqr verleden namelijk
succesmet het zoeken

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:42

Ja ik had jouw paardje ook al bekeken. Ze had op het laatst (na de verkoop werd ze dunner) ook deze bouw. Ze lijkt super op jouw paardje, alleen de bles klopt weer totaal niet. Je hebt wel een knap paardje, heel veel plezier en succes met haar!