[PG]BELONING VOOR GOUDEN TIP! Mon-Ami. Draver Ruin.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

[PG]BELONING VOOR GOUDEN TIP! Mon-Ami. Draver Ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 15:53

GEZOCHT: Mon-Ami, bruine met zwarte manen en staart ruin!! Geb. Data: Mei 1995(kan ook wat ouder zijn al maar in zijn paspoort word aangegeven 30-05-1995). Ik ben echt heel erg serieus op zoek naar Mon-Ami en ben bereid om heel ver ervoor te gaan. En dus bied ik bij deze voor de enige echte GOUDEN TIP een beloning van €50,-?

Mon-Ami is een draver ruin en hij was echt mijn alles kon mijn verdriet bij hem kwijt en hij was er al die tijd voor mij en hebben zulke leuke jaren gehad samen, maar helaas wegens omstandigheden dachten we een goed huis voor Mon-Ami te hebben gevonden maar dit bleek niet zo heel goed als wat we gedacht hadden, want nu is Mon-Ami soort van van de aardbodem verdwenen.

Mon-Ami heeft 2 witte achter voetjes en links voor hebt ie een wit voetje met een zebra gekleurde hoef (zwart/wit). En op zijn linkerhals is Mon-Ami voorzien van een soort van brandmerk of het is een litteken, maar er is overduidelijk witte vlekjes te zien op zijn linkerhals net onder zijn manen.
En ook een opval moment is dat Mon-Ami aan de linkerzijde van zijn hoofd een best wel grote witte vlek/haartjes heeft (vermoedelijk in zijn jeugdige jaren een ongelukje gehad/meegemaakt).

Mon-Ami heb ik gekocht van een stal in Drachten ergens in 1998 toen kwam hij vervolgens bij mij op stal te staan in Dalfsen (Manege-Gerner) en waren we lid geworden van de ponyclub Dalfsen. En na enig tijdje gestaan te hebben op Manege Gerner verhuisden we naar een pensionstal in Lierderholthuis (nabij Heino) bij de Fam.Hollack.
En daar zijn we al die tijd blijven staan en hadden we het heel erg fijn samen. Maar wegens omstandigheden verkochten we Mon-Ami aan de Fam.Hollack die Mon-Ami wilden gebruiken voor de meiden die bij hun kwamen om erop te rijden etc...Maar via via had ik een tijd later te horen gekregen dat de Fam Hollack Mon-Ami doorverkocht had aan hun hoefsmid oid...

En vanuit daar loopt mijn spoor tot nu nog steeds enorm dood...Ik mis mijn lieve maatje en zou niks liever willen dan hem terug te willen maar wil eerst dit proberen om erachter te komen waar Mon-Ami zich nou bevind?? Want hij was echt mijn alles mijn maatje heerlijk samen met hem door de bossen en de hei gereden, concoursen gehad zowel springen als dressuur...We hadden zoveel lol samen.

Daarom loof ik bij deze een eenmalig bedrag uit van €50,- die bij mij met de GOUDEN TIP aan komt zetten!

Alvast voor het mee denken en ik hoop Mon-Ami dan terug te vinden ;) ;(

En als ik een foto heb kunnen vinden van Mon-Ami dan plaats ik deze hier alsnog!! Dus FOTO VOLGT nog!! ;)

Ik hoop op veel reacties pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;) ;(
Laatst bijgewerkt door Tanja op 12-09-09 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Peetje

Re: (PG)BELONING VOOR GOUDEN TIP! Mon-Ami. Draver Ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:53

Misschien kun je je oproep ook plaatsen op de site dravers.nl en de daaraan gerelateerde website. Daar zitten veel dravereigenaren, die het paard hebben als rijpaard. Ik denk dat je daar het meeste kan van slagen hebt.

Het litteken klinkt als een vriesbrandmerk. Dravers uit Zweden hebben dit, maar ook de dravers uit USA/Canada. Maar daar ben je niet echt mee geholpen. Mijn beste tip is de site dravers.nl. Succes met je zoektocht!

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:23

Misschien kun je een advertentie plaatsen op marktplaats, ik weet niet of dat toegestaan is, maar die hebben veel bezoekers.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:37

Dank jullie wel...

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:18

Had hij ook een bles?
een beetje een maanvormige bles?

verder idd even een advertentie zetten op marktplaats. daar komen heel veel mensen. :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 14:18

Wat ik me nog goed kan herinneren heeft Mon-Ami wel een bles maar alleen niet zo heel erg groot.

En ja ik adverteer echt overal en dan dacht ik hem gevonden te hebben (pony die gewoon weg enorm op hem lijkt en ik me daarin echt niet in vergisde)
was het hem toch niet kreeg ik van de eigenaar te horen ;( .. Hoop dat mensen er niet over gaan liegen want stel dat wel zo is dan kan ik wel door blijven gaan en nooit een stap verder komen. ;(

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:17

Ik heb namelijk even gegoogled, maar er zijn meerdere paarden met de naam Mon-Ami lijkt het.

als je wat foto's erop probeert te zetten herkennen mensen hem misschien wel?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:23

Heeft ie ook gekoerst?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:11

Nee voor zover ik het heeft ie niet gekoersd. Geloof dat ie daar niet genoeg de potentie voor had. En dus werd aangeboden als recreatie.

Ik probeer echt als het me even lukt om weer foto´s uit de oude doos te vinden ze hier te plaatsen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 12:05

Dag mensen ik heb 2 foto´s kunnen vinden. Een is misschien niet heel erg duidelijk, maar de andere is wel goed duidelijk. Hopelijk kunnen en willen jullie me helpen met het vinden naar hem??? En als iemand hier bereid is om de eerste foto´s wat groter te kunnen maken vind ik dat prima, en of er iemand is die de personen eraf kan halen?

Alvast heel erg bedankt daarvoor ;)

Afbeelding

Afbeelding

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:39

weet je misschien ook hoe die hoefsmit zou kunne heten?
Misschien kennen mensen die hoefsmit!
& kunnen ze informatie vragen?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:41

Nee helaas ik zou echt niet meer weten hoe die hoefsmid heet. Maar wellicht dat er hier mensen actief zijn die de fam.hollack in Lierderholthuis kennen en zij misschien de naam weten van die hoefsmid.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:52

& weet je ook niet waar die vandaan komt?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:34

Geloof dat ie uit Heino vandaan kwam maar kan ook Lierderholthuis zijn. In ieder geval niet zo gek ver van Lierderholthuis af.

En oja: Mon-Ami heeft een stokmaat van 1.56,5. En toen ik hem had was hij erg dominant naar diverse paarden/pony´s. Toen ik op manege gerner te Dalfsen stond stond Mon-Ami in het begin apart in de wei maar later met een andere pony waar hij het echt enorm goed mee kon vinden.
En op dubbelsprongen had Mon-Ami er nogal een handje van om bij de 2e sprong er heel erg sneaky tussenuit te glippen en dus totaal onverwachts naar rechts te peren.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 10:50

Lieve mensen,

Ik ben nog steeds op zoek naar mijn vorige allereerste pony Mon-Ami en de zoektocht is nog niet heel erg verbeterd dat ik dus nog niks concreets als
tips heb mogen ontvangen. Daarom heb ik besloten bij deze om de beloning met 50euro te verhogen voor de echte gouden tip!!

Nieuw: Beloning voor de enige echte gouden tip bedraagd nu €100,-

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:17

je kunt ook naar het stamboek een mail sturen. Dan kun je vragen of zij nog iets van geregistreerde wedstrijden hebben staan met de pony. Weet niet of je zijn levensnummer nog hebt? En kun je misschien altijd zo vragen onder welke naam er toen gestart is. Zo kun je dan die mensen opzoeken. Heb ik ook bij een paard gedaan.

succes nog! ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:22

Ik heb al meerdere malen met het stamboek (NRPS) contact gehad omdat ik het levensnummer idd nog wel heb (staat vermeld op nog over gebleven wedstrijdcoupons). Maar daar kunnen ze me echt niet meer over hem vertellen dan dat hij nog steeds op mijn naam staat bij hun.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:00

Bij deze: Mijn zoektocht loopt nog steeds en ik hoop dan met heel mijn hart dat er iemand hier is die hem herkent of ergens gezien heeft of over gehoord heeft ?!?

Het stamboek kan me ook niet meer vertellen dan dat hij nog steeds op mijn naam staat. En daarbij heb ik diverse stallen afgespeurd/gebeld m.b.t. de info over mijn zoektocht. Maar tot heden loopt mijn spoor nog steeds zo dood als wat!!

A.u.b. mensen wie helpt mij ?? :o

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:51

zou dit hem kunnen zijn?
het lijkt mij bijna niet, want deze foto's zijn zo'n 17 jaar oud.. dit paard heet mon ami, is een draver, ruin en ik kan mij herinneren dat hij idd iets van een brandmerk ofzo had.. hij was op deze foto's pas gekocht door de manegeeigenaar. hij was toen nog heel jong, nauwelijks beleerd en moeilijk in omgang, ook met andere paarden.
de foto's zijn erg onduidelijk, maar ze zijn dus ook al 17 jaar oud, keb net foto gemaakt van de foto zeg maar

Afbeelding
Afbeelding

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:05

Weet je hoe groot hij is ongeveer?!? Want de mon-ami die ik zoek is 156,5. En hij was ook best wel moeilijk in de omgang qua rijden maar ook naar andere paarden toe. Maar wel jammer dat de foto´s niet heel erg duidelijk zijn.
Kan je je herinneren waar ongeveer de brandmerk zat?? En kan je je herinneren of ie aan linkerkant van zijn hoofd witte haartjes heeft zitten??

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:13

Maar ik bedenk me nu dat er misschien een mogelijkheid bestaat dat het hem kan zijn, ivm het 17 jaar terug is. Kan je je misschien herinneren of hij daarna van de manege verkocht is naar de plaats Drachten?? Want daar hebben wij hem namelijk toenertijd van gekocht. Ik heb op mijn wedstrijdcoupons staan en dat staat ook als opgegeven geboorte datum in zijn paspoort 30-05-1994.

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:13

hoi possie, nee sorry dat kan ik mij niet meer herinneren..
de stokmaat was idd gelijk..

ik probeer de foto's ff duidelijker te maken..

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:22

ik hoop dat ze zo duidelijker zijn

Afbeelding
Afbeelding

hij heeft 2 witte voetjes achter, opdie laatste foto's kan je dat zo niet zien, maar dat is bij mij op de foto wel te zien
ik zal even een mail sturen naar 2 meiden die daar toen op de manege stonden of zij dat weten..

http://i38.photobucket.com/albums/e107/ ... 1249907053

ik heb al gemaild , even afwachten dus.. maar dan nog zal het je niet verder brengen, mocht het hem zijn, want dat was dan voordat jij hem kocht. Zijn bijnaam was toen Joop, officiele naam mon ami..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:59

misschien een tip en kan je er wat mee, volgens mij moet je tegenwoordig bij alle dierenartsen een papier inleveren of je je paard in wil laten slapen of dat hij gebruikt mag worden voor comsumptie. (tenminste dat moest ik) ik moest ook mijn transpondernr geven. Dat heeft de da digitaal. Kunnen ze de chip overal controleren. Wellicht als je een da daar in de buurt hebt, dat ze m geregistreerd hebben staan.

KarinMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:12

ik heb het nagevraagd maar ook zij kunnen het niet meer herinneren aan wie mon ami toen verkocht is..