[EG] Elvira, pony, ong 1;25m, ong 17 jaar oud, palominobont

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone007

[EG] Elvira, pony, ong 1;25m, ong 17 jaar oud, palominobont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 12:43

Hoi, ik ben dringend op zoek naar informatie over een pony, volgens haar Chipkaart, Elvira genaamd, leeftijd geschat tussen de 15 en 17 jaar. Heb haar enkele maanden geleden gekocht van een handelaar die in Nederland slachtpaarden opkoopt. Ze had een zwaar verwaarloosde hoefzweer, maar dat is ondertussen weer helemaal beter. Ze bleek ook drachtig te zijn maar nu is ze al minstens 4 maand superdik maar er komt geen veulen. Daarom zouden we graag weten wanneer ze juist gedekt is, om toch enigzins voorbereid te zijn, want we vrezen dat het veulen wel eens wat groot zou kunnen zijn voor haar.
Alle informatie is dus welkom! We zouden natuurlijk ook erg graag iets meer over haar te weten komen!

Alvast heel erg bedankt
Conny
Ponyclub "Funny", Elewijt, Belgie

eddie2000

Re: [EG] Elvira, pony, ong 1;25m, ong 17 jaar oud, palominobont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:39

Volgens mij ken ik deze pony. Op de manege waar ik heb gewerkt liep een pony met deze omschrijving rond. Op deze manege is ze ook gechipt, dus weet ik vrijwel zeker dat het om dezelfde pony gaat.

De pony heeft ongeveer anderhalf jaar bij ons in de lessen gelopen. Het manege werk werd echter te zwaar voor haar en zij is toen via een andere manege aan een particulier verkocht. Wij hebben de pony destijds van een manege overgenomen die alle lespony's van de hand deden.

Misschien wel handig om te vermelden dat deze pony bij ons regelmatig schijndrachtig was. ZIj had dan alle kenmerken van een drachtige merrie, maar bleek bij het scannen dit niet te zijn. (hoewel de dierenarts bij het zien van de pony zelf ervan overtuigd was dat ze drachtig zou zijn).

Als je nog meer info wilt over de pony kun je mij mailen op mbierstekers@tantelouise.nl

zie het oproepje pony's van ruitersport west brabant

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 23:47

Wow, die pony ken ik!
Is dit ze?

Afbeelding
Als het op deze pony gaat..
Ze hebben haar heel vaak proberen te dekken en dachten dat ze drachtig was,
ze was altijd schijndrachtig.

Citaat:
Wij hebben de pony destijds van een manege overgenomen die alle lespony's van de hand deden.

Jaa dat kan wel kloppen, onze ponys gingen allemaal weg

Op deze pony heb ik leren rijden.
Fijn dat het nu wel goed met dr gaat!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:58

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:07

Jaa dat weet ik, daar ben ik nog vaak geweest Knipoog

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:11

StarStar schreef:
Jaa dat weet ik, daar ben ik nog vaak geweest Knipoog

Leuk dat Evelien(tje) het nog steeds doet.

amazone007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 19:04

Hoi iedereen, sorry dat ik niet direct reageerde maar ik dacht dat ik een mailtje zou krijgen als hier gereageerd werd.
Het gaat dus wel degelijk over de pony op de foto! De DA heeft haar zo'n 4 maand geleden opgevoeld en die zei dat hij een veulen voelde zitten. Woensdag komt hij, na deze berichten, nog eens voor alle zekerheid voelen, anders kunnen we blijven wachten! En dan kan ze ook bij de rest van de pony's op de wei. We hebben haar zo lang op stal gehouden omdat ze eerst héél erg mankte wegens een verwaarloosde hoefzweer maar later durfde ik het niet te riskeren voor het veulen. Het liefst zou ik haar natuurlijk gewoon bij de rest van de groep hebben.
Nog even afwachten tot woensdag dus ... Laat jullie zeker iets weten!
Bedankt voor de reacties!
Conny

Hoi, de DA is geweest en heeft wel degelijk het hoofd van het veulen gevoeld. Het zou volgens hem nog wel een paar weken kunnen duren vooraleer het geboren wordt. Toch drachtig dus Lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-10-07 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm topic omhoog halen berichten samengevoegd.

amazone007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:14

Hoi iedereen, Lucky (Elvira) is vanmorgen om 10.30u bevallen van een schattig merrieveulentje. Het is zeer licht beige met een klein wit sterretje op haar hoofd. We hebben ze Floepy genoemd naar de allereerste pony waar ik zo'n 25 jaar geleden m'n eerste lessen mee heb gegeven. DA is geweest, ingeënd en naveltje ontsmet en ze is verder kerngezond Lachen

groetjes
Conny

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:45

Is dus toch snel gegaan met het veulen. Proficiat met je veulentje. Wel leuk dat ze uiteindelijk toch drachtig geworden is.

marcellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:07

je hebt pm, ik ben jaren de eigenaar geweest van elvira!! super fijn dat ik nu wat van haar hoor