[PG] Sammie, zwart bonte Barock Pinto, rond 2 en half jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

[PG] Sammie, zwart bonte Barock Pinto, rond 2 en half jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 17:41

Uit wanhoop plaats ik hier maar een berichtje, bang om nooit meer erachter te komen waar Sam is, maar niet geschoten is altijd mis..

Volgens de vorige eigenaren hebben ons vertelt dat Sam geruint is (bij de nieuwe eigenaar) en naar Duitsland is gegaan. Voor de rest weten ze niks, geen nummer, geen adres, niks.

Sam was een eigenwijze hengst, maar ook enorm lief en aanhankelijk! Hij lag vaak in de stal of in de paddock en dan kon je altijd bij hem liggen en knuffelen. Hij had iemand nodig die hem liet zien dat hij niet zo maar de baas kon zijn. Hij was zwart bont en ongeveer een jaar toen hij bij ons kwam. Hij heeft nog 1 merrie (ongelukje) gedekt.

Wat ons dus is verteld is dat hij ergens in Duitsland staat.. Heeft iemand een idee waar onze Sam heen is gegaan?

Hier wat foto's

Afbeelding

En een kleine collage met foto's van veulen tot ongeveer een jaar:

Afbeelding

aty1976

Re: [PG] Sammie, zwart bonte Barock Pinto, rond 2 en half jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:43

Pfff, ik dacht even dat het over mijn paardje ging, maar sorry, het is hem niet.... duitsland is groot maar zal mijn ogen open houden :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 03:19

M'n hart maakte even een sprongetje toen ik zag dat er een reactie was, maar helaas weet je ook niks over Sam.. Maar dankjewel, dat zal fijn zijn! Ik weet dat er wat bokkers in Duitsland wonen dus er is een heel mini klein beetje hoop dat iemand hem herkend of meer weet..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:15

Voor zover ik weet is dit de merrie die drachtig was van hem, ik meende hem te herkennen dus weet dit niet met honderd procent zekerheid.
Ik ben er haast 100 procent zeker van en dit stond in het topic.

Bonte Sam, van (Bonte) Bart DV x Gaye, is een zwart bonte Barock Pinto hengst. Ten tijde van de dekking was hij pas 1 1/2. Van hem wordt verwacht dat hij zo'n 1.65m zal worden. Volgens mijn laatste gegevens staat hij momenteel bij Peru's Stables. Ik kan op de site van peru stabels niks over hem vinden, maar ik wil wel even contact met de eigenaren op nemen om het te vragen ......

[KS-MK] Verrassingpakketje Cremello Lusi x Barock Pinto *geb pag 48*

Volgens mij stond deze hengst bij een bokker waar ik ooit een mini veulen aan verkocht heb.

Als je meer wilt weten pb me dan maar eventjes.

Overigens weet ik niet zeker of dit hem is maar volgens mij wel! Ik weet helaas niet waar hij nu is...

Maar mocht je nog wat willen weten kan je altijd een berichtje sturen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 12:11

Een vriend van mij die wel bij peru stabels komt heeft mij laten weten dat daar inderdaad een barock pinto gestaan heeft, maar hij is ook al weer verkocht.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:08

Bedankt Guenivere! Dat is idd de hengst,dat filmpje is biij ons huis gemaakt de hengst was van ons net als deLusitano merrie. Het veulen is biij ons thuis verwekt:) dus hij is absoluut de vader/En ook klopt het dat ie bij Peru Stables heeft gestaan.. en verkocht is weer, alleen daarna weten we niet waar hij is heengegaan..

Bedankt voor het meedenken! We hadden wat met de hengst . en willen daarom zo graag weten wat er van hem geworden is. Hij was echt een hengst in gedrag maar niet op een gemene manier, hij had een heel lief karakter. En je weet het nooit, mogelijk heeft toch iemand de gouden tip.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:52

Zoals ik het goed begrijp loopt jullie spoor dood bij peru stabels..... ?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:05

Ja..dat klopt helemaal. Daarna is het niet bekend waar Sammie heen is gegaan.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:24

En hun hebben hem dan toch weer verkocht aan : ? misschien dat hun je dan meer kunnen vertellen

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:22

Nee..ze weten het niet, hij is opgehaald en naar Duitsland gegaan. geen naam tel./ of wooonplaats volgens hun. Dus het spoor loopt gelijk dood. Heb al contact gehad namelijk , en ernaar gevraagd. Enige wat ik weet is dat ie waarschijnlijk geruind is. We kunnen Sammie niet vergeten, heel gek is dat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:38

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels voldoen zijn verwijderd. Op Opsporing Verzocht is het alleen toegestaan om te reageren als je serieuze tips en/of vragen hebt voor de topicstarter met betrekking op het gezochte paard.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:08

Wat ontzettend raar dat Peru Stables niet weten aan wie zij hem hebben verkocht? Er moet toch een gezondheids attest opgesteld worden (met namen en addressen) voordat hij de grens over kan gaan? Misschien weet hun DA meer????

Anders probeer een vraag te stellen op de Duitse Pinto Forum. http://www.pintoforum.de/

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:00

Heb even voor je gezocht, op 6/6/12 heeft hij te koop gestaan in Duitsland. Toen was hij al geruind. Ik kan alleen geen naam of andere gegevens achterhalen van de verkoper helaas....
Als ik het goed heb vertaald is hij wel ingeschreven bij het BP Stamboek.. Eventueel zou je hun kunnen contacten maar ik denk eerlijk gezegd dat zij niet zomaar gegevens van de eigenaar mogen verstrekken..

Ik probeer nog even verder te zoeken voor je. Maar dan weet je nu in elk geval 'zeker' dat hij nu ruin is en in Duitsland heeft gestaan/eventueel nog staat.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 17:24

Peterina, wij vinden het ook ontzettend raar maar het is niet anders.. Bedankt voor de link, zal daar ook even wat plaatsen!

Yinthee: Bedankt voor de info, hier heb ik zeker wat aan. Nu weet ik iig zeker dat hij geruind is en hij dus nog een keer is door verkocht in Duitsland.. Pff, arme Sam.. Ik hoop echt dat ik hem nog kan vinden, het liefst zou ik hem zo terug kopen! Als je meer kan vinden zou het helemaal super zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 19:26

Sammie is gevonden! *\o/* *\o/* Ik kreeg net totaal onverwachts een melding op mijn Google Plus account in het Duits dat het zo goed met Sam ging en ze elke dag van hem genieten, met een e-mail adres waar ik ze kon mailen.. Mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

Denk dat ze mij hebben gevonden via Youtube waar ik een melding had staan op het filmpje waar hij te koop stond. Had gereageerd op een Duitse reactie op dat filmpje

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:36

Proficiat!! Wat leuk dat die mensen de moeite hebben gedaan je te contacteren!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 19:38

Dankjewel Peterina! Ja klopt, echt enorm aardig van ze, en ook nog is een e-mail adres waar ik ze al meteen een mailtje naar heb gestuurd natuurlijk.. Wat mij zo blij maakt is dat ze zeggen dat ze elke dag genieten van Sam.. Ik was zo bang dat het slecht was afgelopen met hem.. Maar gelukkig is het toch helemaal goed gekomen met hem..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:45

Ben benieuwd hoe hij heeft ontwikkeld? Misschien kan je tzt foto's vragen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 19:47

Ik heb uiteraard om foto's gevraagd en zelf ook wat foto's van hem als veulen gestuurd, altijd leuk natuurlijk.. Als ik foto's krijg en dit topic niet gesloten word zal ik ze hier even plaatsen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:52

Omdat het paard gevonden is hier een slotje.