bucas smartex rain

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

bucas smartex rain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 08:26

Ik heb een paar vraagjes,

Wassen jullie deze deken? En blijft ie dan waterdicht?
Ik heb er een zonder vulling (kan van +15 tot -15) ideaal en gaat als twee seizoenen mee. Heb hem alleen nog nooit gewassen.
Kun je hem ook gewoon inspuiten met spul om hem waterdicht te houden. En met wat dan?

lynne_berna

Re: bucas smartex rain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:29

Nou ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik hoor goede berichten over het wassen met een bepaald spulletje van bucas zodat hij waterdicht blijft!? Misschien kun je dat proberen, of breng hem naar de stomerij ofzo?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:21

Ik heb ook de bucas smartex rain voor alle paarden. Ik was ze nooit. Spoel ze hooguit alleen met water af. De oudste deken gaat al weer een jaar of 6 mee en is nogsteeds perfect water dicht zonder behandeling.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:57

Ik was mijn regendekens nooit.
Ze worden er gewoon niet beter van en dan maakt het niet uit met wat voor middel je ze wast.
Trouwens, een keer naar buiten met deken en hij ziet er weer niet uit dus dat is verspilde moeite Knipoog.
Ik zet hoogstens in de zomer de tuinslang er eens op en borstel de ergste blub eraf.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:59

Geweldige deken, mijn pony die 24/7 buiten staat had hem altijd op na het scheren. Is een super deken, zeker waterdicht, fijne pasvorm en oersterk. Mijn gaat gewoon elk jaar naar de dekenwasserij. Door de 'vulling' heeft mijn pony er geschoren genoeg aan de hele winter en hoeft er geen deken bij

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:02

Ik heb hem in het camel. Ik heb hem nu 5 jaar, en ik heb hem ieder seizoen gewoon in de wasmachine gewassen met dat wasmiddel van de bucas. Op 30 graden en dan 600 toeren centrifugeren. Daarna rustig laten drogen op een stofvrije plaats (bij ons in de garage) en ingespoten met de spuitbus van de bucas. Heb nu in 5 jaar ong. 3 spuitbussen en 2 flessen wasmiddel versleten (met 2 dekens). En ze doen het nog super!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:06

ik heb deze deken en meerdere dekens van bucas enw as deze minimaal 1 x per jaar(ooit 2 keer)
ik laat dat doen bij de ruitersportzaakw aar ze dekens wassen met bucasshampoo waardoor de dekens schoon maar wel waterdicht blijven
ik heb al mijn bucas dekens al meerdere keren gewassen en ze blijven perfect waterdicht

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:06

Heeft iemand al de nieuwe versie met de click and go (of zoiets) sluiting? Vind Bucas echt fijne dekens. Wil zoiets volgend jaar ook kopen voor mijn friesje maar vraag mij af of de pasvorm daarvoor wel goed is. Vond ze met die oude sluiting vrij krap aan de voorkant.
Waste ze altijd met een flesje waterdicht van het kruidvat. Ging gewoon goed.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:09

Ik heb hem wel gewassen en daarna ingespoten met spul van bucas zelf. Dat werkt prima en blijft daarna waterdicht.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:13

ik heb de nieuwe versie van bucas! Goede sluiting hoor, geen problemen mee gehad. Ook geen regen die naar binnen druipt.
Ben er blij mee Knipoog

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:31

Ik heb de Smartex Rain, deken is nu 4 jaar oud. Ik heb hem gewassen met speciaal Bucas wasmiddel en daarna heel dik ingespoten met speciale Bucas-spray, maar ik heb wel het idee dat die van mij toch minder waterdicht is geworden. Vooral de onderflappen, de stukken zonder voering aan de onderkant, die lekken snel door. Maar goed, misschien moet ik vaker insprayen...Heb wel spijt van de was-actie, achteraf had ik het denk ik beter niet kunnen doen.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:33

Agnes75 schreef:
Ik heb de Smartex Rain, deken is nu 4 jaar oud. Ik heb hem gewassen met speciaal Bucas wasmiddel en daarna heel dik ingespoten met speciale Bucas-spray, maar ik heb wel het idee dat die van mij toch minder waterdicht is geworden. Vooral de onderflappen, de stukken zonder voering aan de onderkant, die lekken snel door. Maar goed, misschien moet ik vaker insprayen...Heb wel spijt van de was-actie, achteraf had ik het denk ik beter niet kunnen doen.

Bij mij hetzelfde, was m met dat speciale Bucaswasmiddel en iid die onderflappen zijn niet heel goed waterdicht meer, het gevoerde deel nog wel. Maar niet wassen is voor mij geen optie, mijn paard is soms wel beetje smeerkeesje met haar dekens Tong uitsteken

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:14

De eigenaresse van me vz paarden hebben beide bucas regendekens, waaronder ook de smartex rain. Oudste deken heeft ze 7 jaar en die wordt 1 tot 2 x op het jaar gewassen bij de ruitersportzaak en is nog steeds waterdicht Lachen De andere zijn iets jonger 2 tot 4 jaar oud en ook die zijn nog steeds waterdicht na het wassen Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:24

Bij mijn haflinger had ik een regendeken, die liet ik op, en spoelde hem school Pling de binnenkant met stofzuiger/borstel

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:37

Ik heb net voor onze brede fries een Bucas Smartex Rain Big Neck gekocht. Dit was de enige deken die haar mooi zat. Dus over de pasvorm hoef je wat mij aangaat niet te twijfelen. Dit is onze eerste deken van Bucas, maar de verhalen die ik erover gehoord heb zijn allemaal goed!