2 jarige binnenhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monnie_

2 jarige binnenhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 07:52

Beste bokkers,

zou ik mijn 2 jarige nu al snachts op stal (in ieder geval met inloop & uitloop)
moeten zetten? dat hij minder gewend is om haargroei aan te maken voor later?
of heeft dat hier niks mee te maken?
want dan laat ik hem gewoon zowiezo buitenlopen de hele nacht ( hij kan wel naar binnen)
want hij heeft zo'n dun vachtje.. echt niet normaal.. dadelijk word die ziek etc.

Bedankt!

Allejandro

Re: 2 jarige binnenhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:54

Ik snap je verhaal niet precies?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:55

Als hij op stal een uitloop heeft, dan zou ik hem daar 's nachts in doen. Heeft hij zelf de keuze..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 07:56

Of ik hem binnen móet zetten. Of dat hij gewoon in de in en uitloop mag omdat hij zo'n dun vachtje heeft en voor 'later'. Of is dat gewoon genetisch aangelegd die haren en heeft het niks met gewenning te maken?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:35

het maakt niet uit voor later. Paarden gaan geen dunnere vacht krijgen later omdat jij hem nu al binnen zet... Paarden passen zich aan aan de temperatuur op dat moment. Je paard zal nu als je'm buiten laat met stal met vrije in/uit loop gewoon een teddybeer vachtje ontwikkelen...
Ik ben zowieso niet echt voor een paard opsluiten in de stal, zeker geen 2-jarige. Laat die maar gewoon paard zijn! Bovendien als ze buiten lopen bouwen ze een goede weerstand op tegen de kou! Je paard gaat heus niet ziek worden hoor! Paarden hebben een inginieus systeem om zich warm te houden. Lees anders dit maar eens: http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/dekens.htm

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:38

Lekker af laten harden. Wel vind ik het een must dat ie altijd zelf kan kiezen. Een paard in een wei zonder beschutting vind ik niet eerlijk tov het dier.
Hier zie ik duidelijk dat ze met harde regen, wind en ook voor zon en dazen, de stallen induiken.