Een tinker deken vraag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_Lieve

Een tinker deken vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:57

Zoals een van de vele hier op dit forum, zit ik met de vraag wat voor een deken ik het beste kan op doen.
Ik heb sinds een paar maanden een Tinker en ik wil niet dat hij z'n dikke tinkervacht krijgt in de winter, daarom ben ik nu begonnen met een ongevoerde regendeken.
Ook heb ik nog een 300 grams deken, maar zou dat voor een Tinker niet te warm zijn? Moet ik nog een 'tussendeken' van 150 of 200 dr bij aanschaffen.
Alle tips en advies zijn welkom!
Alvast bedankt!

Nathalie84

Re: Een tinker deken vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:04

Ik vind dat zelf wel het fijnste werken, dan kun je altijd nog voelen of het warm genoeg is of niet. Ik heb voor alle sportpaarden 1 regendeken, tussendeken (150gr) en een 300gr deken.

Sanne_Lieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:39

even omhoog, met mijn vragen... Bloos

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:03

Een deken houdt niet de wintervacht tegen, het vermindert het een beetje Lachen Haar gaat groeien omdat de dagen korter worden, niet omdat ze het koud hebben.

Pas dus op dat je niet te dikke dekens er op legt en je paardje het te warm krijgt. Wat is er mis met een dikke vacht als je paard er verder geen last van heeft? Ik zou alleen gaan scheren als je paard er last van krijgt met rijden.

Je kan beginnen met een ongevoerde regendeken, zo eentje hebben kan nooit kwaad. Verder zou ik er eigenlijk niet veel meer dan een 100 grams op leggen als je paard echt weinig vacht ontwikkelt. Het zijn harde paardjes Lachen