Tot nu toe heb ik nog geen dekens gebruikt (ook niet in de winter), enkel toen ze even op pension stonden en omdat daar geen schuilstallen aanwezig waren heb ik toch maar een ongevoerd regendekentje aangeschaft voor het zekerste.
Nu komt er binnenkort een jaarling merrie'tje bij, maar deze heeft tot nu toe nog niet zo heel veel buiten gelopen...
Ze staat ook veel op stal in een grote loods, dus écht koud wordt het daar nooit.
Nu krijgen de mijne al weer stilletjes aan hun wintervacht, maar zij staat echt nog in haar mini zomerjasje
Er worden in september wel 3 ruime stallen op de weide gezet, die ook zullen geisoleerd worden en voorzien worden van een dikke laag houtkrullen.
Toch twijfel ik om haar dit jaar voor het zekere met een dekentje op te laten overwinteren, omdat ze het niet echt gewoon is om zoveel buiten te lopen, ze zal wel een grote warme stal hebben maar het zal toch net niet zijn zoals in die loods vrees ik...
Ik ben sowieso geen voorstander van dekens, maar mijn pony's zijn het puur natuur gewoon en dit paardje gewoon niet...
Wat denken jullie... ? Dit jaar nog een dekentje voor het zekere en dan volgend jaar niet meer?