Halen jullie je paarden binnen met onweer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haal jij je paard binnen met onweer?

Ja.
20 (36%)
Nee.
28 (50%)
Soms.
7 (12%)

Totaal aantal stemmen: 55

Loose

Halen jullie je paarden binnen met onweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:03

Was even benieuwd of veel mensen hun paarden binnen halen met onweer. Haha!
Ik doe het altijd wel, bent veel te bang dat het op ze inslaat. Nagelbijten / Gniffelen

_Caitje__

Re: Halen jullie je paarden binnen met onweer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:04

Ik laat hem altijd buiten staan. Als het onweert mag je niet eens de wei in.

*Edit: Bij ons dan.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:04

Als ik thuis ben dan haal ik de paarden altijd binnen met onweer. Ze lopen hier in de wei onder hoogspanningsdraden en dat vind ik toch te eng. Ze vinden het zelf ook niks want zodra er onweer te horen is dan worden ze helemaal onrustig en willen ze naar binnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:05

Nee. Ze kiezen zelf maar of ze het binnen of buiten uitzitten Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:07

ik haal ze altijd binnen,mijn vriend is vrij technisch en heeft een apparaatje gemaakt die waarschuwd als het onweer eraan komt,dan gaat er een belletje....en hij is weerman dat is ook erg makkelijk....dus tijdig op stal..nu kan het hier wel heel erg heftig zijn ,in zuid frankrijk..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:08

Ligt aan de bui, klein buitje kunnen ze wel hebben, Maar als ik er ben gaan ze vaak wel op stalja

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:09

nee ik niet. Ze lopen 24/7 buiten maar hebben een grote inloopstal dus als ze zo graag naar binnen willen lopen ze daar maar in. Ik heb liever dat ze van de schrik zich buiten even uitlaten dan als ze binnen in paniek raken en de hele stal afbreken en zichzelf dan weet ik wat niet aandoen.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:19

Die van mij willen niet graag binnen staan (hebben wel de keuze). Maar staan het liefst met de billen in de regen.

Ik ken mensen die een veulen hebben verloren aan onweer. Deze zetten wel hun paarden binnen bij onweer, wat ik me erg goed kan voorstellen...

Haal wel de electriciteit van de wei af als het onweert.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:23

als ik ook maar even kan, en thuis ben, haal ik ze altijd binnen.
Kennis van ons zijn paard is doodgebliksemd in de weide, en dit kan ik echt niet van me afzetten.

Maar soit, iedereen voelt zich best bij zijn eigen manier...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:25

Ze staan altijd buiten, heb niet eens voldoende stallen om alles binnen ze zetten. (2 boxen op 9 paarden, waaronder 2 dekhengsten die 'niet zo lief voor elkaar zijn').

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:25

Gister is er een paard bij ons in de buurt door de bliksem geraakt.. op slag dood. Dus als ik een paard zou hebben dan zou ik als het kan hem wel naar binnen doen voor de zekerheid.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:26

de stal is gewoon leeg nu, dus hij blijft buiten staan, gister stind hij toevallig zijn eten op te eten (dan wel ff in de kale stal, kan ik alles opruimen) maar toen het onweer begon, wilde hij graag naar buiten, bij de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:26

Ik laat het aan hen zelf over. Ze kunnen naar binnen als ze dat willen (inloopstal), maar ze blijven altijd buiten als het onweert.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:28

Bij mijn vriendje thuis hebben we alleen buitenboxen, maar met onweer halen we ze wel uit de paddock. Ookal is een buitenbox `buiten` , naar mijn idee staan ze toch wat veiliger daarin dan open en bloot in de paddock.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:32

Nee, want ik kan alleen een stal huren bij ziekte. Voor onweer kan ik dat niet doen. Een vriendin heeft haar Fjord vorig jaar verloren door blikseminslag. Heel triest Verdrietig . De bliksem is waarschijnlijk in het draad geslagen en hij stond er te dicht bij. En er is een paar weken geleden een paard hier in Loosdrecht omgekomen door inslag (staat een topic op bokt). Vreselijk Verdrietig .
Ik ben ook nooit gerust als het onweert, maar wat moet ik? Gelukkig hebben we geen stroomdraad op het land waar mijn paard staat. Wel bij de andere kuddes.

Mijn paard staat heel gelukkig in dat gebied, dus ik ga hem echt niet verhuizen naar een stalling met stal voor die paar keer per jaar dat het onweert. Enig idee hoeveel paarden hier in de buurt buiten staan? Ik geef toe dat ik wakker lig als het 's nachts onweert of overdag loop te piekeren, maar het is zoals het is en de kans is gelukkig niet zo heel groot dat hij geraakt wordt.....

Ik heb trouwens 1x in onweer op het land gelopen (ik moet een heel eind wandelen) en ik was doodsbang, hoor, dat wel.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:34

Wij hebben een klein houten schuurtje, en ik heb zo iets van ik heb ze liever buiten dan kunnen ze naar de andere kant van de wei vluchten (wij hebben bomen in de wei) dan als ze in de stal staan en het slaat in en dan met hooi moet daar niet aan denken...

xmiepje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:34

Ja altijd!

Lies_Smit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:39

Ik heb dan vp`s maar die halen we ook altijd binnen!! Knipoog

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:43

Bij mij staan ze altijd gewoon buiten. Ik heb geen draad om de wei waar de onweer in zou kunnen slaan.

Ik vind het altijd prettiger als ze buiten staan. Er is een grotere kans dat de bliksem inslaat in een van de schuren of de hooiberg(dak en wand daarvan is helemaal ijzer).
En als de onweer in de schuur slaat is er grote kans dat de boel gaat branden omdat alles van hout is en er ligt stro en hooi in. Heb liever dat ze dan los buiten lopen dan vast in hun stal en daar niet weg kunnen en dus levend verbranden...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:47

Ja wij halen ze wel binnen, alleen als het nog veilig is voor ons zelf. We gaan niet voor eigen gevaar naar buiten.
Wij halen de paarden binnen omdat ze EN pension paarden zijn en ze rennen nog wel eens de sloot in (Aa)
De jaarlingen etc blijven wel buiten die breken nog wel eens uit met onweer... Ook een reden dat veel paarden naar binnen moeten Tong uitsteken Het stroom draatje voelen ze opeens niet meer Vork

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:56

Bij ons op stal halen ze ze ook binnen. Behalve die van mij want die laat zich moeilijk vangen en met onweer komt ie helemaal niet. Dus die staat dan gewoon buiten.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:58

Niet echt nee, ze lopen op een weide ongeveer 10 km van bij mij, dan ga ik echt niet elke keer als er een onweer losbarst om en weer rijden.
Ik ga nu wel een klein stukje land afspannen aan de schuilstal, als het dan nog eens een dag of langer veel regent kan ik ze daar zetten, anders lopen ze het weiland volledig stuk (ik heb een jaarling die bezig is een sliding stop te leren Clown )...

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:58

Binnen Knipoog veels te bang voor de bliksem idd Bloos

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:42

Wij halen alle paarden binnen met onweer, ze blijven dan op stal.
Ik neem gewoon geen risico.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:50

ik heb ze de afgelopen buien gewoon buiten gelaten.
ben bang dat als ze op stal staan het daar inslaat. is omringt door bomen en de wei is ook omringt door bomen. verder is hij vaker ingeslagen op een weipaaltje en mijn pony stond er toen vlakbij. mijn paard raakt op stal ook meer in paniek dan buien