Welke deken van deze 4?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Welke deken van deze 4?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:32

Ik kan voor mijn tinker goedkoop een vliegendeken overnemen van een vriendin. Ze heeft er vier liggen, en ik weet niet welke ik moet nemen. Sommige modellen zijn ook oud zodat ik ze niet meer op de websites van die merken kan vinden. Mijn tinker is breed, kan van een hard halster schuurplekjes krijgen, en heeft mooie lange manen (die ik zo wil houden). Het zou kunnen dat zijn weidegenoten aan de deken zouden gaan trekken, want dat doen ze bij halsters en vliegen frontriemen ook. Het gaat om de volgende vier dekens;

-een witte Bucas; op het labeltje staat irish dry, die heeft geen hals, maar kan dit model niet vinden op de bucas site. De stof is vrij dik, er zitten wel miniscule gaatjes in.

-een groene rambo met hals; Deze is heel stevig en stug, sloopproof dus, maar zou m'n paard daar geen schuurplekken van krijgen? Is zo'n nek ook breed genoeg voor een tinker nek?

-Harry's Horse Vliegen beschermingsset; dit is gewoon zo'n witte die op hun site staat, met losse hals, losse buikflap en los masker. Hoe is de pasvorm van HH dekens tov breede paarden?

-Harry's Horse zilvergrijze deken met hals. Deze deken is best zwaar en lijkt net als de bucas niet zo stevig. Ook hier vraag ik me af hoe de pasvorm is.

Hebben jullie ervaringen met deze dekens, welke kan ik het best kiezen?

SuSem

Re: Welke deken van deze 4?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:34

Kun je de dekens niet even passen? Dan kun je het beste zien welke deken het mooist ligt op jouw tinker.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:37

Bucas ligt vaak niet goed bij brede paarden.
Het beste is om ze even te passen Lachen
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 08-08-08 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:37

Inderdaad passen, en eventueel meerdere nemen? Heb je er meteen een andere als er 1 gesloopt is Lachen

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:49

Ik zal zeker even vragen of ik ze eerst mag passen, maar of een deken manen kapot schuurt en of ze sloopproof zijn kan ik niet weten door te passen.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:24

Ik heb een Bucas, maar misschien een ander model.
De Bucas die ik heb is zeker niet sloopproef. Rollen bijv. kan hij prima hebben, maar geen paardentanden.

De groene Rambo waar je het over hebt, heb ik zelf ook gehad.
Die is sterk, maar past mijn paard niet helemaal goed.
Voordeel is wel dat hij niet nat blijft door regen. Mijn paarden hadden bij deze deken geen last van schuurplekken.

Een deken die bij het ene paard schuurt, hoeft dat bij een ander paard niet te doen. Heeft ook met de pasvorm te maken.

Enigste manier om hier achter te komen is uitproberen.