Paard komt erg slecht uit de haren...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maarit_

Paard komt erg slecht uit de haren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:21

Hallo,
Ik heb een 18jarige kwpn merrie, die haar haar maar niet los wil laten. Ik heb haar 2 weken terug, een paar dagen onder een zomerdeken gehad, maar toen werd het errug warm dus toen heb ik hem maar weer afgedaan.
Vorige week was het die hele warm week, ze was elke dag iets nat op haar schouders. Maar haar loslaten deed ze niet.
Ik geef haar nu lijnzaadolie door het voer. En ze gaat elke dag 4-5uur naar buiten.
Hebben jullie misschien tips?
Ik hoor het graag!

Groetjes Maarit

Evelijn

Re: Paard komt erg slecht uit de haren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:25

Je kan ook een voedingssupplement gebruiken. Mijne kwam vorig jaar ook moeilijk door zijn haar. Ik heb toen een kuurtje Opkikker gegeven en daar is hij behoorlijk van opgeknapt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:21

lijnzaadolie en voedingssupplementen zijn idd erg goed voor de verharing , mocht dat niet helpen , dan heeft de dierenarts een soort van poedertje die je over het biks kunt gooien, hoe het heet weet ik niet , een shetlander van een vriendin heeft het gebruikt en hielp er goed. ( zij had verder ook alles geprobeerd.

oja en gekookte lijnzaad is ook nog een optie, het is wat werk maar ze vinden het heerlijk!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:30

De enigste snelle oplossing is scheren, alleen als het dan eens afkoelt moet je het even in de gaten houden.

mascha121

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:35

Ik voer elke dag het hele jaar lijnzaad met gekookt water als extra's.
Mijn 20-jarige merrie en shetlander zijn allebei goed door de verharing heen gekomen. De overige 2 paarden zitten ook goed in hun zomervacht.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:34

VSW --> SV

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:19

is je paard verder wel fit en gezond? Als dat niet zo is, zou dit ook kunnen wijzen op het begin van cushing.