Bucas buzz off of amigo bug rug of rambo Sweetitch hoody?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Bucas buzz off of amigo bug rug of rambo Sweetitch hoody?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:47

Ik heb deze 3 dekens meegekregen om te passen.

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen wbt deze dekens.

Na 1 keer passen kan je natuurlijk heel weinig zeggen over de pasvorm tijdens het rollen etc.
Wie kan mij wat wijzer maken over de min punten en plus punten?

Groetjes!

mieske

Re: Bucas buzz off of amigo bug rug of rambo Sweetitch hoody?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:53

Ik heb de rambo sweet itch, die blijft prima zitten de hele dag..
Mijn pony heeft nu geen last van zijn eczeem Lachen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:55

Denk dat het er ook aan ligt waar je de deken precies voor wil gebruiken.
Is het voor exceem? Voor de vliegen of zon?
Voor in de wei of op stal?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:19

Het is echt puur voor de vliegen.
Ze staat dag & nacht in de weide Ja

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:26

De Rambo Sweet Itch hoody is een geweldige deken, maar droogt heel erg slecht. Als je paard dag en nacht buiten staat en dus ook regenbuien vangt, zou ik liever kiezen voor een deken waarvan de structuur van plasticachtig materiaal is, zoals bijvoorbeeld de Amigo Bug Rug. Die kan praktisch geen vocht opnemen, waardoor de regen dus gewoon op de rug van het paard terecht komt en gewoon op de huid kan drogen. Ik ben namelijk altijd bang dat een natte/klamme deken het paard kan laten verkleumen. Dus de Sweet Itch hoody is wel een hele fijne deken (behalve dat hij ook vrij zweet, maar dat komt door het dichte materiaal), maar voor 24/7 buiten lijkt hij me niet optimaal.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:41

hmm nee dan valt die inderdaad weer af!
Dank je wel voor de tip, we hebben tegenwoordig erg veel last van regen dus het is verstandig om dan eventueel niet zo'n deken te nemen Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 14:21

De Bucas viel bij mij een beetje af omdat er geen voering in de hals zit waar de manen liggen zeg maar.
ten 2de een hele kleine staartflap.
Voor de rest leek het een fijne deken!

De Amigo leek fijn!
Alleen weer geen buikflap... maarja tot daar aan toe.

Alleen tijdens het lopen mag de deken dan bij de borst voor bewegen, zeg maar langs elkaar bij de borst ?

Het schuift over elkaar heen zeg maar.

eef_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:54

rambo en bucas zijn allebei wel oke
ze werken even goed vind ik groetjs eef

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:26

Ik heb zowel de bucas buzz off als de rambo sweet itch hoody.
Ze bevallen allebei goed.
De bucas is wel minder sterk. Als je meer paarden bij elkaar hebt lopen en ze trekken wel eens aan elkaars deken, dan kan hij wel eens scheuren. Het materiaal is wel weer makkelijk te repareren en rafelt niet.
De sweet itch hoody sluit beter onder de buik en heeft een langere staartflap.

Het nat worden van de dekens vind ik inderdaad een nadeel. Tot op heden heb ik er nog niet echt last mee gehad. Op koude dagen met regen doe ik er een dunne regendeken overheen. En ik ben eigenlijk nooit de hele dag weg, dus regenen ze nat en is het wat kouder zodat de dekens niet snel drogen, dan haal ik ze gewoon naar binnen.
's Nachts hebben ze bij mij de dekens niet op.

Wat drogen betreft vind ik weinig verschil tussen de bucas en de rambo. Ik heb zelfs het idee dat de rambo sneller droogt, wat ik niet verwacht had.
Zweten bij de rambo valt heel erg mee. Alleen afgelopen week met temperaturen van 32 graden en hoge luchtvochtigheid zweette Branco iets.

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:32

Ik heb voor alle 2 mijn paarden de amigo bug rug en bevallen goed. Jammer dat er geen loopsplitten inzitten en niet een buikflap. Maar ik vind hem er fijn omdat je hem de hals er ook vanaf kan halen. Met de andere dekens heb ik geen ervaring.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:35

De Bucas is van wat kwetsbaar materiaal en blijft goed liggen. De Bucas heeft geen bilkoorden maar blijft prima liggen. Sterker materiaal en mooi lang. Ondanks het feit dat er geen buikflap zit blijft de buik mooi bedekt. Ik vind de buikflap van de Bucas maar vreemd. Bij de Rambo zit er ook mooie beschermstukken voor de manen en de voorkant van de boeg.
Ik ga voor de Rambo!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:59

Ik blijf dit topic ff volgen, ik wil zelf namelijk de Amigo Bug Rug kopen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:04

Oeps foutje de 2e zin met Bucas gaat over de Rambo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:10

Kan je niet aan een Rambo Protector komen?
Dat is echt een fijne streke deken die niet lang nat blijft.
Niet geschikt voor exceemers imo, maar wel tegen vliegen en dazen. Pasvorm is super. En heeft een soort geintegreerde buikflap als je m vast maakt.
Ik ben er super blij mee iig!
Bucas heeft plastic sluitingen die sneller kapot gaan als metalen. En de stof schijnt wat sneller kapot te gaan.
Amigo bug rug ken ik niet irl. Maar vind de voorsluiting van de Rambo fijner. Rechte sluitingen voor bij een grazend paard vind ik irri.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 13:29

Ik heb de Amigo Bug Rug gekocht.

Ik zal hem gaan testen als het droog weer word Lachen

Enige nadeel aan de Amigo is dat er geen ringen aan zitten voor de hals zodat het kan bevestigd worden aan het halster.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:36

@ Parouscha: wil je dan ook ff laten weten of de hals goed op z'n plaats blijft liggen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:44

gera schreef:
zou ik liever kiezen voor een deken waarvan de structuur van plasticachtig materiaal is, zoals bijvoorbeeld de Amigo Bug Rug. Die kan praktisch geen vocht opnemen, waardoor de regen dus gewoon op de rug van het paard terecht komt en gewoon op de huid kan drogen.

Ik heb meerdere Amigo Bug Rugs (de zilverkleurige en de goudkleurige), maar geen van beide is van een plastic achtig materiaal. En als ze nat worden hebben ook deze tijd nodig om te drogen. Dat de Bug Rug dus praktisch geen vocht op kan nemen is niet waar. Het is gewoon van stof, en het neemt dus ook gewoon vocht op.

Nou weet ik niet hoe die andere zijn in gebruik, maar over de Bug Rug ben ik zeer te spreken. Liggen fijn op het paard, schuiven niet, en zijn dusdanig lang dat de vliegen ook niet onder de buik komen. Een buikflap is bij deze deken dan ook zeker niet nodig. Fijn is ook de beschermstukken bij de borst en de manen. Geen verlies van manen gezien hier. Ze zijn ook heel aardig veulenbestendig, hij heeft hem nog niet kapot gekregen. De hals blijft goed op zijn plek liggen, maar is iets aan de korte kant als het paard zijn/haar hoofd aan de grond heeft om te grazen. Die zou van mij nog ietsje langer mogen.

Kan voor de geintereseerden wel een paar plaatjes schieten hoe ze liggen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:52

Die van het plastic materiaal is de Rambo protector, die heb ik ook. Doordat het matriaal wat stijver is blijft de hals ook mooi een beetje staan

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:54

Ok de hals van de protector had van mij wat langer mogen zijn alleen. Dat is echt het enige minpuntje die ik kan vinden bij die deken.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:59

rina schreef:
Kan voor de geintereseerden wel een paar plaatjes schieten hoe ze liggen.

ik ben wel benieuwd naar foto's Ja

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:02

Voor degene die de Amigo BUg Rug hebben:
Hoe is de:
-prijs kwaliteit verhouding
- pasvorm

Valt de deken groot, klein of normaal uit. Mijn paard heeft normaal 185 (is zelf 1,59m) maar van de Amigo ongevoerde winterdeken heeft hij maat 190 (omdat die er niet was in 185) en deze past ook goed.

Hij komt op die stal met meerdere paarden op de wei te staan, dus deken moet ook sterk zijn, is die dat?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:49

@Tessi
De Bug Rug valt normaal kwa grote. Wat de maat aangaat voor jou paardje, ik zou voor of een 6.0 of een 6.3 gaan. Ik heb op de 3 jarige een 6.0 liggen, en hij is 1.52 m. ongeveer. De 6.3 liggen op de beide 5 jarigen, waarbij de ene eigenlijk ook wel een 6.0 zou kunnen hebben.
De pasvorm is ook goed. Ik heb (op 1 na) Quarters. Die zijn nogal breed van zichzelf, maar de deken ligt goed. Niet te strak bij de hals en voldoende lengte over de rug. Ik heb een deken ook liever iets aan de ruime kant, en het voordeel van de Horseware dekens is al zijn ze te groot ze liggen als een huis.

Prijs kwaliteit verhouding vind ik geweldig goed, maar ik heb ze allemaal via ebay gekocht Knipoog En per deken ongeveer 60 euro betaald Pling
Zal zo wel een paar foto's maken, maar de oudste is de zilveren. Die is nu 2 jaar oud, en ligt op een merrie waar een veulen bij loopt. (vorig jaar lag hij op een andere merrie en ook die had een veulen aan de voet) Beide (hengst)veulens hebben een aardige poging gewaagt het te vernielen, tis ze niet gelukt Cool Haha! Ik vind ze dus oersterk. Het veulen van dit jaar heeft ook nog geprobeerd die van de rest te slopen, hij springt tegen de rest en zijn moeder op hangt over de ruggen en halzen, bijt als een gek in de dekens en loopt er aan te trekken niet te zuinig. En nog krijgt hij ze niet stuk.

Ok zoeft nu naar buiten een paar plaatjes te schieten Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:59

tessii1991 schreef:
@ Parouscha: wil je dan ook ff laten weten of de hals goed op z'n plaats blijft liggen.

Zal ik doen, momenteel is het kl*te weer en heb ik hem niet om.

Maar het zal vast wel weer knap weer worden, vandaag had ik hem ff gepast en ik bedacht me meteen dat ik er misschien wel geen ringen aan hoef te zetten want hij lag best fijn!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:00

De deken valt inderdaad normaal, de mijne heeft 205 en deze valt ook als een 205

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 16:05

Op mijn merrie(nog zonder hals want die had ik er niet bij toen Scheve mond)
Afbeelding
Afbeelding

En de rambo, echt way te veel dingen om vast te maken en ik vind hem super besmettelijk kwa kleur *LOL*
Maar hij lijkt me wel heeeel fijn Ja
Afbeelding
Afbeelding