hoe eczeem deken er alleen afhalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prii_boy

hoe eczeem deken er alleen afhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:51

Tsjaa,, dat is iets wat me nog niet echt lukt Clown
Ik heb de ''Pagony Eczema'' en daar zit een vaste hals op,
dus dat ding moet over zijn hoofd heen Gestoord
Morgen moet mijn moeder werken en ga ik alleen heen,
tenminste als ik de deken er alleen af/op krijg Vork
Wie heeft tips dat ik de deken er makkelijk op/af krijg?

Alvast dedankt Haha!

Sentasi

Re: hoe eczeem deken er alleen afhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:52

Een halstertouw er aan klikken en die van te voren door de hals heen doen. Dan alles los halen en vervolgens over het hoofd heen doen. Dan heb je in je ene hand het deken en in de andere hand het touw. Dus dan hangt de deken niet om het touw en heb je meer bewegingsvrijheid

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:54

Gewoon voor je paard gaan staan, en over het hoofd aan doen.
Zorg wel dat de deken onderste boven hangt zodat het deel aan de bovenkant (het borstgedeelte van de deken) snel over het hoofd heen is. Hoe moet ik dit nu uitleggen????

Even oefenen, maar meeste paarden vinden het niet erg..

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:57

haha okee Vork
bedankt voor de tips

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:00

erger nog de mijne helpt mee met aan en uit trrekken Haha!
iig idd zorgen dat deken deel onder hangt zodat het o snel mogelijk gaat
en weet niet hoe het met de pagoni is
maar de everline heeft extra sluiting / verstel stuk bij hals en nek
die moeten wel eerst los Bloos

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:29

okee bedankt Lachen, ik zal morgen eens kijken hoe het gaat

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:33

Ik rol hem altijd af van achteren naar voren tot de hals en zo leg/hang ik hem ook weg. De volgende keer dat ik hem omdoe is dus alleen de hals los en de mijne doet dan meteen zelf zijn hoofd erdoor en kan ik hem op de rug gewoon verder afrollen. Is even oefenen, maar paard is er zo aan gewend.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:13

femmefatale1 schreef:
Gewoon voor je paard gaan staan, en over het hoofd aan doen.
Zorg wel dat de deken onderste boven hangt zodat het deel aan de bovenkant (het borstgedeelte van de deken) snel over het hoofd heen is. Hoe moet ik dit nu uitleggen????

Even oefenen, maar meeste paarden vinden het niet erg..

idd zo doe ik het ook,dat het kortste gedeelte over haar hoofd gaat,de mijne vind t niet erg gelukkig Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:25

haha de eerste keer moest ik ook hannesen hoor Nagelbijten / Gniffelen maar ik rol dus ook de deken op zoals zammie, ga naast haar staan zoals je het halster omdoet, met 1 hand links en 1 hand rechts van haar hoofd, en dan gewoon die snoet door het gat, met 2 handen het elastiek en de rol over de oren trekken en dan de rest naar achteren doortrekken. die van mij vind het helemaal niet erg, zelfs met de hoofdkap blijft ze geduldig in het donker staan wachten tot ze weer wat ziet Tong uitsteken

Eraf rol ik hem dus ook weer op over de rug naar voren (soms ff opletten dat je het niet te snel doet ivm statische lading Nagelbijten / Gniffelen ) en dan trek je de rol weer over de oren.

Komt wel goed hoor Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:59

Sluitingen bij de kont losmaken (eerst R.A. daarna L.A.) en dan kun je die 2 sluitingen van de buik losmaken, die haal je door de voorbenen heen en dan trek je zo "het hele spul" vanaf de achterkant naar voren over het hoofd. Zonder halster vind ik veel makkelijker (in de stal dus). Zit je niet zo met dat touw te prutsen e.d.

Met op doen dan doe ik mijn rechterhand zegmaar door het gat van de hals, stuk wat boven op de manenkam ligt dus ook goed om mijn hand en niet op de kop. Daarna eroverheen doen. Gelijk alles over het hele paard leggen. Als eerste doe ik die achterste 2 sluitingen dicht. Dan sta ik aan de rechterkant en doe de buikflappen door die "dingetjes" heen en dan doe ik ze even dubbel zodat ze er niet weer doorheen vallen. Dan loop ik naar de linkerkant en maak ze vast, trek het daar een beetje recht en dan ook aan de rechterkant nog even rechttrekken en klaar Vork.

Hoop dat je het snapt Nagelbijten / Gniffelen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:09

Henrieke, laat jij de buikflap aan de deken vastzitten? Ik maak altijd die twee klipjes tussen de voorbenen los en dan pas de elastieken van de buikflappen. Kan ze tenminste niet per ongeluk op de flap gaan staan.

Ik vind het wel lollig om te lezen dat iedereen het toch weer anders doet Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:29

Ik heb bij 1 deken een losse buik en bij de andere kan hij er wel af, maar kan ook 1 kant los maken en dan afdoen. Zijn ook verschillend met de hals, de ene moet ik over het hoofd doen en de andere zit met klitteband vast en kan ik dus losmaken. De gehele ZE deken zoals everline en boett maak ik ook de buik helemaal van los.