Toch buiten ondanks de dazen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Toch buiten ondanks de dazen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:20

Ik heb een vraagje.

Huur een wei van iemand, een mooi groot stuk met prima gras en wat bomen.
Helaas kunnen mijn paarden er enkel overdag in, tussen 7 en 21u.

Momenteel zitten er echter erg veel dazen. Ze hebben beiden wel een vliegendeken
met nekstuk en buikflap, maar het eerste stukje van de hals en de benen zijn onbeschermd.

Zouden jullie ervoor kiezen om hun toch weidegang te bieden ondanks die vervelende dazen,
of zouden jullie ze op stal houden?
Ik spuit hun ook nog wel in, maar helaas helpt dat niet erg veel ...

Kitty1

Re: Toch buiten ondanks de dazen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:57

Mijn paarden staan ook gewoon buiten tussen de dazen. Ik spuit ze in en een heeft een rambo sweet itch hoody op. De ander heeft zo'n taaie huid, die merkt er niet veel van. Mijn paarden willen graag buiten staan ondanks de dazen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:59

Ik zet mijn paarden ook gewoon buiten. Maar wel van 05.30 u tot +/- 11 uur met een deken met halsstuk. En hier zitten ook dazen. Verder rij s'middags ook gewoon als er dazen zitten.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:49

Gewoon lekker buiten zetten. Helemaal beschermen kan je ze toch niet.
Dekentje op, eventueel de delen waar geen deken komt flink wat vliegenspray en verder redden ze zich wel hoor Knipoog

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:53

Het valt me bij ons op dat er weliswaar wel dazen zijn maar dat ze er nauwelijks last van hebben. Ze gaan ook maar amper in koppeltjes bij elkaar staan om elkaars vliegen te verjagen.

Wij hebben wel aan meerdere kanten houtwallen rond de weilanden dus eigenlijk altijd wel een schaduwplek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:58

ligt aan je omgeving..
Je kunt ze niet overal in NL buiten zetten...
Natuurlijk zie je het wel gebeuren, maar dan vind ik het een vorm van dieren kwelling...
Want op sommige plaatsen helpen dekens en sprays gewoon niet genoeg.

Dus kijk gewoon hoe erg het in jou wei is...kunnen wij hier niets van zeggen

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:11

Maar hoeveel zitten er dan bij jou runningkawa? Bij mij aan een boswal zo'n 5 dazen per paard op zijn ergst. Als ik die dazenspray erop spuit, die ik je had doorgegeven, landen de dazen niet maar vliegen weer weg. De spray moet je echter wel iedere 2 uur opspuiten maar mijn paarden vinden het niet erg, staan gewoon de hele dag rustig te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:25

Ik heb toevallig vandaag de dazenspray binnen gekregen en straks gebruikt en uitgeprobeerd.
Ze hebben het kwartier volgehouden en gingen vol galop de schuilstal in...
Ik moet toe geven...geen slecht product...anders redden ze nog geen 2 minuten Lachen

Als ik er hier 5 zie zitten per paard noem ik het een daasvrije dag, daar gaan die van mij ook niet voor op de loop.
Hier kun je er vrolijk tussen de 25/50 zien zitten...per paard.... Verdrietig
En nee dat overdrijf ik niet. (vraag maar eens na aan Renske_W)

En dan zit ik dus in een open stuk.
In het bos zitten er nog meer....

kimCasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:11

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten. dat vinden ze zelf het leukst. Ze hebben een schuilstal, maar kiezen er toch voor om in weer en wind (met of zonder insecten) gezellig buiten te staan. Dus laat ik ze maar doen. Ik zou zelf niet graag opgesloten worden in een kotje van een paar vierkante meter. Huilen Huilen