Motten in je kast.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naugthytjhu

Motten in je kast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 21:44

Hallo ,

ik heb heel erg last van motten bij mijn voerkast. Ik heb het al gevraagt bij een stalgenoot en zij dacht als het bij mijn normale spullen waren dta ik dan een of andere mottenbal moest neerhangen. Maar dit is nu bij mijn voer en ze zei dat ik dan beter geen mottenbal kon ophangen. Het voer zelf is wel gewoon goed dusdat kon het niet zijn. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik van ze af kom ? Alvast bedankt!!

Groetjes Melissa.

Alet74

Re: Motten in je kast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:36

Op het net las ik eens iets over de Indische meelmot. Kijk maar eens op wikipedia. Kort citaat:
"De Indische meelmot (Plodia interpunctella) is een zogenaamde voorraadmot. Een mot - nachtvlinder - is vooral 's nachts actief en vliegt vooral rondom lichtbronnen. Anders dan de (larve van de) kleermot doet de voorraadmot zich niet tegoed aan textiel maar aan granen, diervoer en zelfs cacao."
Misschien zijn het zulke beestjes.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:38

Zou tegen zo'n beest niet hetzelfde helpen als tegen een gewone mot, namelijk een stuk zeep of zo'n geurbuiltje?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:04

in zo'n geurbuiltje zitten volgens mij chemische stoffen, ik weet niet of dat effect heeft op het voer.

Nynnnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:39

Stuk zeep helpt idd!

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:49

O okee, Hartstikke bedankt! En wat voor stuk zeep bedoelen jullie? Gewoon zeep voor jezelf zeg maar waar je je mee wast?

@Aret74: Vervelende beesten , 1 soort motten is genoeg hoor! Whahaha Tong uitsteken. Ik zal het even doorlezen op internet. Hartstikke bedankt!