Shetlander, regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mies19

Shetlander, regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:47

Hoi,

ik zit nu erg te twijfelen of ik een regendeken moet kopen voor mijn shetlander. Afgelopen winter heeft hij zonder deken opgestaan, maar toen was hij ook wel aan het hoesten en snotteren. Hoewel hij toch wel een hele dikke vacht had. Vannacht had het hier ook gegoten en toen ik vanmorgen bij hem kwam hoestte hij weer een beetje en had een beetje snot. Hoewel hij dat sinds de winter niet meer gedaan had? Anders zat ik voor de winter te denken aan een 0 grams regendeken? Of kan hij beter zonder staan? Ik hoop dat jullie kunnen helpen Lachen

Groetjes Michelle

jesito

Re: Shetlander, regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 09:32

Heb je de pony al eens na laten kijken door een dierenarts?
Heeft die geen bronchites?
Kan je pony met eventueel vies weer beschut staan, zo niet zou ik eerst dit regelen.
Voor de winter zou je idd een deken op kunnen doen maar zoals jezelf al beschrijft is het op een natte zomerdag/nacht ook een probleem.
Als hij zonder deken zou kunnen blijven staan is dat in mijn ogen beter, maar goed soms heeft de natuur wat hulp nodig.
Maar ik zou eerst eens proberen te achterhalen waarom jouw pony zo snel hoest en snotterd want normaal is dat niet.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 09:47

jesito schreef:
Heb je de pony al eens na laten kijken door een dierenarts?
Heeft die geen bronchites?
Kan je pony met eventueel vies weer beschut staan, zo niet zou ik eerst dit regelen.
Voor de winter zou je idd een deken op kunnen doen maar zoals jezelf al beschrijft is het op een natte zomerdag/nacht ook een probleem.
Als hij zonder deken zou kunnen blijven staan is dat in mijn ogen beter, maar goed soms heeft de natuur wat hulp nodig.
Maar ik zou eerst eens proberen te achterhalen waarom jouw pony zo snel hoest en snotterd want normaal is dat niet.

Bedankt voor je reactie, ik zal Ronnie inderdaad eens door een dierenarts laten nakijken. Verder heeft hij wel veel beschutting op zijn landje, er is een schuilstal en rondom allemaal bomen. Ik wil hem liever ook zonder deken houden, maar zal eerst uitzoeken waarom hij hoest. Dankjewel Lachen

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:14

Ik ben het met jesito eens. Je moet eerst de oorzaak van het hoesten achterhalen. Als je je pony nu een deken op doet, zal hij ook zijn vachtaanmaak verliezen. Dat vind ik zonde.

Succes

Pingui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:55

Eerst de oorzaak van het snotteren en hoesten achter halen.
Ik zou hem zeker in de zomer geen deken op doen. Dan moet je in de winter weer zwaardere dekens op doen. Maar een 0gr. regendeken kan opzich niet zo heel veel kwaad. Maar als hij een schuilstal heeft, kan hij zelf dekking zoeken tegen regen en zou een regendeken eigenlijk niet zo hard nodig zijn.

sstier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:01

ik sluit me volledig aan op de bovenstaande reacties Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:48

Ik sluit me ook bij de rest aan. Een gezonde shetlander moet makkelijk zonder deken kunnen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:08

En..heb je de dierenarts al om raad gevraagd?
Verder sluit ik me bij de rest aan: Shetlander zonder deken!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:21

Onthoud wel, dat een deken de haren platdrukt, dus hij kan zijn haren niet meer omhoog zetten als hij het koud heeft. In de winter zou hij het dus alleen maar kouder krijgen van een 0 grams regendeken. Not done dus.
Verder zou ik de oorzaak achterhalen, een DA erbij dus.