Hallo,
Ik heb een vraagje over dekens en schuurplekken. Ik weet dat het nog een beetje te vroeg is, maar als ik dit pas plaats als ik terug ben van vakantie dan zitten we alweer in Augustus. Dus doe ik het nu maar alvast.
Mijn tinker heeft vorige winter vanaf november een dikke winterdeken op gehad. Hiervan heeft hij 2 schuurplekken op zijn kruis gekregen. Nu de deken af is begint er flink wat haar te groeien op de ene schuurplek. Maar de andere is nog helemaal kaal. En ik heb ook niet het idee dat er snel weer haar opkomt. De plekken zijn nooit open geweest, dus alleen maar kaal. Hij heeft er wel een paar weken last van gehad. Zo erg dat je er niet overheen mocht poetsen ed. Hij heeft er nu helemaal geen last van.
Nu was mijn vraag of het verstandig is om straks in de winter weer een deken op te doen als de schuurplekken nog niet over zijn. En als dat niet verstandig is wat ik dan het beste kan doen (ik moet namelijk wel iets op doen, omdat hij anders ontzettend dik in zijn wintervacht komt)? En weten jullie ook of ik er misschien voor kan zorgen dat de schuurplekken wel overgaan (zalf, schoonmaken oid.)?
Ik hoop dat jullie wat adviezen hebben! In ieder geval bedankt!
Groetjes Nienke.