Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien zoeter bloed...AaronYve schreef:Als het echt te veel is dan krijgen ze het bij mij ook ja.
Zijn soort muggenbulten, net als bij mensen.
Kan je geen vliegendeken gebruiken op die dagen? Zo heb ik het opgelost. Ik weet alleen dat witte paarden meestal minder last hebben omdat ze minder heet worden van de zon, maar vaak als er eentje gestoken wordt dan is die gewoon aantrekkelijker voor die beesjes, heb je bij mensen ook. Ik wordt bijna nooit gestoken en vriendin van me is altijd de klosMisschien zoeter bloed...
Als ik wordt gestoken trekt het binnen half uur weg, heb dus ook nooit een muggenbult, terwijl zij dat wel weer heel erg heeft en ook lang houdt.
Heb de deken nog eens omgedaan en hij spant op haar schoft en ruggengraat als ze graast.

, maar dan moet je niet te dichtbij zijn mond komen

Al rolt ze ze zich wel een stuk of 5keer per dag op de piste
Linda_love_U schreef:After-insect lijkt me ook handig.
Ik gebruik zelf vliegenspray + deken en dan nog hebben ze soms bultjes.
Paard van iemand die ik ken heeft welis van top tot teen onder gestaan. Is de DA bijgekomen. Die is alergisch.
Toen ik in de kliniek was heeft er ook 1 gestaan die helemaal onder de bulten zat. Weet alleen niet zeker of dat nou ook van dazen was.
en de dazen kropen eronder, wat ook niet fijn is ...
vivian_ve schreef:die van mij heeft het ook, alleen die dazen steken door de vliegendeken heen!![]()
en volgens mij gaan dazen minder snel op witte pony's zitten omdat ze dan heel erg opvallen. zwart op wit. dazen zitten ook heel vaak in de schaduw, lijkt mij logisch aangezien ze zelf zwart/grijs zijn.. maar ja dat is wat mij verteld is

leuke buitenritjes zitten er nu niet echt bij met die dazen!