Oplossing dazen en vliegen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Oplossing dazen en vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:04

Mijn paard heeft enorm veel last van vliegen en dazen, ( weide is naast een beek, auwtch) nu ik heb gehoord dat , als je 4 pipetten van hond/ kat in de nek doet dat het de vliegen en dazen tegenhoudt! Ik ga het de volgende keer meteen testen als het terug warm is, tenzij jullie andere middeltjes hebben?

Sisco4life

Re: Oplossing dazen en vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:08

Volgens mij is er laatst een topic gemaakt van iemand die ook een goede oplossing had, iig iets met detol erin Ja Detol werkt erg goed tegen dazen, die houden er niet van Er komt zo vast wel iemand die dat topic weet te vinden Ja

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:15

Sisco4life schreef:
Volgens mij is er laatst een topic gemaakt van iemand die ook een goede oplossing had, iig iets met detol erin Ja Detol werkt erg goed tegen dazen, die houden er niet van Er komt zo vast wel iemand die dat topic weet te vinden Ja

Wel ja, ik heb dat topic ook gelezen maar k had mijn twijfels over het gebruik van detol, daarmee Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:34

En......? Hoe is het bevallen?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:37

ik ben eigelijk ook wel benieuwd.
hoe t gegaan is?
en of die pippetjes hielpen?
aangezien dat m`n paard helemaal op gevreten word
en helemaal vol zit met mega groten bulten (ook onder t zadel)
dusja ben benieuwd!!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:37

Loezz schreef:
Mijn paard heeft enorm veel last van vliegen en dazen, ( weide is naast een beek, auwtch) nu ik heb gehoord dat , als je 4 pipetten van hond/ kat in de nek doet dat het de vliegen en dazen tegenhoudt! Ik ga het de volgende keer meteen testen als het terug warm is, tenzij jullie andere middeltjes hebben?

Ik heb het wel eens geprobeerd tegen zomereczeem van mijn paard. Helaas werkte het niet Verdrietig

Klopt ook wel. Want vlooien bij een hond gaan pas dood als ze geprikt hebben. Dus de dazen komen gewoon en zouden hooguit dood gaan na het prikken. Maar dan hebben ze dus al geprikt. En ik denk niet dat een daas dood gaat van 4 pipetjes op een groot paard. Als het uberhaupt al dodelijk is voor ze.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:10

Mijn ervaring is dat het enigste wat echt afdoende helpt een goede vliegendeken is.
En dan echt een goede, niet zo'n goedkoop ding van een paar tientjes.
Lijkt misschien duur, maar als je kijkt wat al dat vliegenspul kost, heb je zo'n deken er zo uit.

gerdine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:42

hoi,
ik zou en vliegen deken op doen van bucas of zo´n zou ze sochtend en savonds in spuiten
groetjes,
GErdine