Tips gevraagd mbt vliegendeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Tips gevraagd mbt vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 14:55

Hoi,

Altijd voldeden de anti-daas sprays, maar vandaag was er toch paniek op de wei. Dus misschien nu toch een vliegendeken. Maar welke ?
Hij wordt vooral op zijn hals gebeten ( tot bloedens toe ). Maar passen vliegendekens met een hals altijd ( hij is breed gebouwd, met brede halsaanzet ) ?

En wat is het verschil tussen een netvliegendeken en die UV bestendige etc. ? Ik zit eigenlijk meer aan een simpele net vliegendeken te denken ...... ik wil hem niet helemaal inpakken.

En wat is handig ? Bilkoorden ? Buiksingels ?
Geen of wel een hals ?
Wat is een goed merk ?

Wie kan me verder helpen ?

Groetjes,

Maris

Annebell_001

Re: Tips gevraagd mbt vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:43

Ik heb de Bucas Buzz Off met nek, hele fijne deken. Met buiksingel voor de vliegjes van onder en met staartflap. Ideale deken vind ik en niet te warm. heerlijk, mijn topper!!
te koop bij paardendrogist enzo

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:46

Ik ho er gewoon altijd rekening mee dat de mazen (gaatjes) niet te groot zijn en de kleur zo licht mogelijk is, want hoe donkerder de kleur hoe warmer.
Verder moet het soepel spul zijn en niet te zwaar en vind ik buiksingels handig en een lus onder de staart of bilriemen.
Een lichte kleur weerkaatst het licht een beetje en is koeler.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:56

Ik heb ene van QHP qaar je de hals af kan halen. Vind hem erg handig en zo duur was hij ook niet.
De mazen zijn ook heel klein, ik heb daarbij ook nog een buikflap omdat de muggen meestal onder de buik zitten bij ons.
Dus een buikflap en bilkoorden zijn erg handig Lachen
Een vriendin van me heeft deze deken ook maar dan voor haar fries, zij moest 1 maatje groter kopen. Ik heb een kwpn en kon gewoon dezelfde maat kopen die ik al had in andere dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:31

VSW --> SV.