Paarden zomer en winter onder het dek????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Paarden zomer en winter onder het dek????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 19:18

Pff, ik heb toch maar het besluit genomen, ik ga een vliegendeken kopen. Geen lol meer aan hier op het Drentse zand, vlak bij de Drentse Aa, allemaal vliegen! Ik baal er stevig van, straks lopen mijn paarden zomer en winter onder het dek - behalve in april en oktober....
24/7 buiten vind ik niet aan de orde op dit moment, ze breken de tent af tegen de avond met die kleine vliegjes. Soms denk ik, ze moeten er maar aan wennen - maar voor sommige paarden (vooral die wat hoger in het bloed staan, met hun dunne velletje) went het nooit. Straks maar weer 's nachts buiten en overdag op stal. Het is niet anders, maar echt leuk is anders.

Cowgirl

Re: Paarden zomer en winter onder het dek????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:48

Ik ben eigenlijk anti-dek maar als mijn dieren zoveel last zouden hebben van de vliegen zou ik toch iets opdoen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:53

Sja, soms kun je er helaas niet onderuit.. Dan zie ik ze liever onder een vliegendeken dan binnen in de stal.
Mijn paard heeft er gelukkig niet zo veel last van, maar als het echt vliegenweer is dan doe ik hem vaak even helemaal afsponzen, en dan in het zand laten rollen. Dan heeft ie een mooi zanddekentje op, en dat werkt ook erg goed gelukkig Lachen

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:58

Hey Kendra,

Die merrie van mij liep ook altijd het hele jaar door onder dek.
In de zomer werd ze ook gek van de vliegen en zo veel zijn er hier niet eens.
Ik had voor haar een hele mooie vliegendeken, met afneembare hals.
Geweldig ding, maar ik weet het merk zo niet meer.
Maar met die deken op kon ze zomers tenminste ook rustig buiten staan.
Op de benen spoot ik dan nog anti-vliegen spray.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:01

Die van ons staat 24/7 buiten. Hoe doen jullie dat als het giet en giet met een vliegen/eczeemdeken. Ik ben niet in de gelegenheid om even een andere deken op te gooien.
En heb het gevoel altijd acher de feiten aan te lopen.
Maw als het s'nachts regent ben ik bang dat een natte eczeemdeken de pony ook geen goed doet. En een regendeken soms weer te warm is en het helpt niet tegen die knutten. Heeft iemand hiervoor nog tips???

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:03

Ik vond het altijd onzin, totdat we hier kwamen wonen. Binnen een dag hadden ze alle 4 een vliegendeken op. Soms kan het gewoon niet anders. Ik heb ze nu overigens nog niet op.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:04

Eczeemdeken weet ik niet, maar mijn merrie had haar deken ook gewoon in de regen op. Droogt wel weer op. Tenzij het wat minder warm was, dan had ze gewoon haar ongevoerde regendeken op. Met die deken die ik had heb ik nooit problemen gehad dat ie te warm was.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:05

Met de exzeemdeken kunnen ze prima 24 uur buiten lopen. Na een regenbuitje is de deken eigenlijk zo weer droog. Alleen als ze echt 24 uur regen achter elkaar voorspellen zou ik hem aflaten.

Groetjes genja