Welke vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 08:08

Omdat mijn hafje bulten krijgt bij haar schouder en hals wil ik toch maar eens een vliegendeken met hals gaan aanschaffen. Maar ik zit erg te twijfelen welke goed zal passen.
Ik heb nu een vliegendeken zonder hals van equitheme, maat 185 welke in de lengte goed past maar bij de borst te wijd is.
Dat is dus met de meeste dekens het geval, dat ze in de lengte goed zijn en voor niet.
Nu had ik een mooie deken gezien van weatherbeeta, kan iemand mij vertellen wat daar de pasvorm van is?

Afbeelding
Vliegendeken Softmesh Combo van Weather Beeta
Prachtige vliegendeken van WeatherBeeta met het bekende freestyle systeem. Deze deken is gemaakt van hoogwaardige uv-werende stof en toch zacht en soepel. Met brede buikflap en staartflap. Het halsstuk heeft een extra gladde beschermbaan welke de gehele manenkam beschermd. Tevens is deze gladde stof aan de voorzijde van de boeg gezet. Bij deze deken krijgt u gratis een vliegenmasker die bevestigd kan worden aan het halsstuk. Deze deken heeft een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een echte aanrader!!

Kleur lichtblauw. Maten 175 t/m 215 cm € 89,95

Of past een deken met hals beter dan een zonder hals?
Want dezelfde als ik nu heb van equitheme, maar dan met hals leek me ook wel wat. Of is die dan automatisch ook te wijd?

Afbeelding
Vliegendeken Equitheme
Neusje van de zalm. Superfijne en sterke vliegendeken, met of zonder hals. Met buikflap, licht reflecterend. Ademend en drogend. Loopsplitten. 100% polyesther. In caramel of in lichtblauw. Maten 160 t/m 205 cm.

Met vaste hals € 59,95

Als jullie andere suggesties hebben, ben ik ook benieuwd naar!
Het hoeft geen eczeemdeken te zijn, gewoon een vliegendeken met kruissingels en evt buikflap. Losse hoofdkap, aangezien deze niet gebruikt wordt. En mét hals dus Lachen

Dioxide

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:53

Afbeelding
HH Fly Protection set!! Heerlijk sterke vliegendekens, complete set kost je ongeveer €69,- incl afneembare hals, buikstuk en masker.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:25

Britt, als je echt een kwaliteits deken wilt zou ik kiezen voor de rambo sweet itch hoody.
klaartje staat er dit jaar ook voor het eerst onder. Deken blijft echt perfect heel, geen geschuur meer.
Is echt een top deken, als je hem iets Ierland haalt kost die 129 euro Ja

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:36

bucas buzz off, betaal je wat maar heb je ook wat
goedkoop koop is vaak duurkoop Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:26

moniekk schreef:
goedkoop koop is vaak duurkoop Knipoog

dat is met dekens al helemaal vaak zo idd Ja

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:19

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

brokkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:07

Ik had voor mijn paard een vliegendeken van het Drunens Ruiterhuis waar ik altijd erg tevreden over was, en deze behoorde echt niet tot de duurdere dekens Knipoog
Lekker licht materiaal en gaat niet verschuiven, sluit mooi aan bij de hals. Alleen bij de schouders wat last van schuurplekjes, maar dit kwam voornamelijk omdat mijn paard zulke 'puntige' schouders had.
Fototje:
Afbeelding

mien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:22

De HH set raad ik aan.

Blijft goed op het paard liggen en door de lichte kleur ook niet te warm voor je paard.
Wordt alleen erg smerig Haha.

Groetjes

Gekkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:04

ik heb een van QHP, met losse hals. was vrij goedkoop, 69,95. maar ligt goed op mijn haf Ja

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:20

Dioxide schreef:
Afbeelding
HH Fly Protection set!! Heerlijk sterke vliegendekens, complete set kost je ongeveer €69,- incl afneembare hals, buikstuk en masker.

Wij hebben inderdaad ook deze.
En wat sommige mensen zeggen over : Goedkoop is duurkoop daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Wij hadden pasgeleden een hele dure deken en die was binnen een mum van tijd helemaal kapot.
Terwijl ons paard echt een mega rustig beest is.
Ook werd die heel statisch als je de deken afhaalde.
Je hoorde hem werkelijk waar helemaal knetteren.
maar de HH is erg goed!!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:21

ik zou voor de harry's horse gaan.
die heeft een hele fijne pasvorm...

overigens gaat vliegendekens bij mij altijd maar 1 zomer mee.. of ik nou een duur of een relatief goedkoop merk koop.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:17

De bucas buzz-off of de rambo sweet itch hoody is een erg goede keuze, zijn super fijne dekens alleen wel vrij prijzig.

Ben zelf ook een beetje opzoek naar een wat goedkoper alternatief, de Weather Beeta die jij noemt is ook erg goed van pasvorm valt wel wat klein, maar het is een mooie deken ook een fijne stof.

Is er iemand bekend met deze deken van Imperial Riding? Lijkt zo van de foto een fijne deken vind ik en hij is zeer betaalbaar.

Afbeelding

Het grote nadeel van die HH set vind ik juist dat het van die stijve stof is, net karton.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:29

hoi! mijn paard vond de hh op stal te warm,de bucas is luchtiger en kan hij beter met heel warm weer onder staan.sinds kort heb ik ook de rambo amigo en die is ook heel fijn,heeft een hals die er af kan en buiksingels en lange staartflap(ong.85 euro).de hh was mijn 1e vliegendeken en past goed hoor,toch vind ik de bucas en amigo soepeler en prettiger en ook op de trailer of stal goed. succes!groetjes deess

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:21

Ik heb de vliegendeken van imperial riding en hij bevalt mij erg goed! Het is met vaste hals en die moet je over de oren doen zodat hij goed blijft zitten. Dit is wel fijn, veel vliegendekens met hals moet of vast gemaakt worden aan het halster of zakken af naar beneden.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:29

Ik ben ook aan het zoeken voor een exeem/vliegendeken, maar heb geen idee hoe dat moet met haar manen (in zo'n boog) want ik wil niet dat ze dubbelklappen ofzo.. Maar bij mij op stal hebben ze vliegendekens van hh en s&k en dat bevalt goed.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:38

de equitheme vliegendeken heeft een niet zo goede pasvorm zak naar achter en de nek is vrij smal die van mij heeft zón deken en toen ze drie was paste ze er perfect in toen ik eenmaal meer gereden had en ze bespiering kreeg paste de hals gedeelte niet meer en ging de deken voor ook schuren omdat hij vrij smal is

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:59

Wij zijn na het testen van zeer veel merken en modellen (waaronder ook Rambo en Bucas) ook op de HH fly protection set uit gekomen.
Perfecte deken tegen een scherpe prijs.