Opgezette buik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Opgezette buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 21:24

Nu was ik net aan t poetsen en nu viel het me ineens op dat ze een erg opgezette buik heeft. aan de achterkant onderaan..ze is niet gewoon dik zegmaar want dr ribben voel je en soms zie je ze als ze beweegt.
Ze staan nu een paar uur langer op t gras als vorige week. ong 4 uur langer. De wei is redelijk kort en niet superveel gras want ze lopen hier al een tijd op.
Dr voer heb ik wel verminderd.sinds ze langer erop staan en wat minder gereden wordt voor 2 weken.

De andere 2 hebben dit minder. Sha een beetje maar die is van zichzelf al wat ronder.

Hebben jullie paardjes dit ook? En kan dit van t gras komen?

Anoniem

Re: Opgezette buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:27

Zou kunnen dat het door het gras komt, kan over het algemeen geen kwaad. Ademt ze wel normaal?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 21:32

Jah dat wel, Eten doet ze verder ook zoals normaal. T viel me ineens zo op dat dr buik daar zo dik en hard was..Begon al te denken ze zou toch niet drachtig zijn he Clown

maar dat kan haast niet..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 15:19

Als de buik helemaal bol is geworden wil dat zeggen dat de darmen goed gevuld zijn met ruwvoer.
Goed teken, want die horen ook continu gevuld te zijn (wat helaas bij veel paarden niet het geval is)

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 09:44

Mijn pony is (sinds het gras begon te groeien) ook weer behoorlijk bol. Alleen je kunt de ribben veel slechter voelen. Als ze dan 's morgens weer naar buiten gaat is ze echt heel slank. Moet er gewoon mee uitkijken dat ik haar niet te weinig voer omdat ze dan zo is.. 's Morgens zit ik vaak op school dus zag haar niet zo slank, maar sinds ik dat weet let ik er wel goed op!

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:53

Het kan een hele ernstige ziekte zijn, als ik jou was zou ik maar naar de da gaan, want stel je nou voor als het echt zo is. De dierenarts zelf weet jammergenoeg er ook niet zoveel over...
(hoe ik dit weet? ik was es aan het rijden bij de DA en daar stond een shet met een heeele harde buik...Echt zooo zielug, die moest mss ingeslapen worden, maar wss niet bij jou zo, want die buik v.d. shet was wel errug hard!!)

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:54

LauraXWhite schreef:
Het kan een hele ernstige ziekte zijn, als ik jou was zou ik maar naar de da gaan, want stel je nou voor als het echt zo is. De dierenarts zelf weet jammergenoeg er ook niet zoveel over...
(hoe ik dit weet? ik was es aan het rijden bij de DA en daar stond een shet met een heeele harde buik...Echt zooo zielug, die moest mss ingeslapen worden, maar wss niet bij jou zo, want die buik v.d. shet was wel errug hard!!)

maareeh, nog ff een toevoeging, alleen als het heel erg hard begint te worden, dan moet je echt zorgen dat je dat doet:P Anders denk ik niet dat het die ernstige ziekte zal zijn! XXX