Wanneer scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Wanneer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:02

Eind augustus gaan we met mijn kleine dametje naar de keuring, hier moet ze voor geschoren worden. En nu vraag ik me eigenlijk af wanneer ik dat moet laten doen.. 1 dag ervoor of een paar weken? Uiteraard met het doel dat het er het best uitziet. Of is het misschien praktischer om meerdere keren te scheren van te voren? (ik roep ook maar wat hoor..)

Ik heb totaal geen ervaring met het scheren van paarden, dus ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Lachen

Marronn

Re: Wanneer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:35

Ik zou het geen dag van te voren scheren, want dan zie je nog heel die scheerstrepen op zijn vacht. Ik zou het ong. 1 à 2 weken van tevoren scheren.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:37

ik ga mee met suzanne, lekker een week of twee van te voren, netjes scheren, gaat helemaal goedkomen dan.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:44

Ah bedankt! Lachen Verder hoef ik er dus niets aan te doen? Eenmalig scheren en het hoofdstuk 'scheren' is over?

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:18

ik zou het een paar weken van tevoren doen. da ziet het er iets natuurlijker uit dan net erna.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:23

ik zou het twee of drie weken van te voren doen Knipoog anders zie je alle strepen nog heel goed,
en ik denk niet dat dat de bedoeling is Vork