Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sientje schreef:En vergeet niet te belonen als het goed gaat door even of voor die dag helemaal te stoppen, al ben je nog niet helemaal klaar. Onze 3-jarige hebben we aardig slang-mak gemaakt door eerst voorzichtig de slang op haar benen te zetten. Trekt ze 'm weg, dan blijft de waterstraal er (zachtjes) op. Laat ze 'm staan, halen we de slang eraf. Dan leert ze dat ze hem beter kan laten staan, dan is het sneller voorbij. Dat langzaam uitbouwen, en inderdaad erg vaak oefenen.
MissDonna schreef:Sientje schreef:En vergeet niet te belonen als het goed gaat door even of voor die dag helemaal te stoppen, al ben je nog niet helemaal klaar. Onze 3-jarige hebben we aardig slang-mak gemaakt door eerst voorzichtig de slang op haar benen te zetten. Trekt ze 'm weg, dan blijft de waterstraal er (zachtjes) op. Laat ze 'm staan, halen we de slang eraf. Dan leert ze dat ze hem beter kan laten staan, dan is het sneller voorbij. Dat langzaam uitbouwen, en inderdaad erg vaak oefenen.
dit is voor mij wel interesant, wat doe je als het paard trapt naar de slang? mijn mrrie vind de voorbenen geen probleem. mar achter wel ook verder over het lichaam is ' eng' als ik bij de staartwortel ben heb ik ineens een paard dat heel veer korter is in de rug, want dan trekt ze hem helemaal bol!
Winx schreef:Maar als ik haar vast zet en ze raakt wel in paniek wat ddan? Als ze haar hoofd ineens omhoog rukt, dan kan je die paardenknopen echt niet los krijgen (heb ervaring)