zitten er snachts ook veel vliegen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

zitten er snachts ook veel vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 23:03

Ik vraag me dat nu eigenlijk af. Heb t aan een paar mensen gevraagd en de meeste zeggen dus van niet.. Ik vroeg me dit dus af omdat ik twijfel om die vliegenkapjes snachts aan te laten. Omdat dat ook constant dat bont op hun huid zit en ze vorig jaar daar dus een natte wond van gekregen had.

Dus misschien dat het beter is om snachts af te doen zodat het kan luchten? Ze krijgt wel traanoogjes van die vliegen. Maar onder dr kap bij de randen zweet ze dus ook weer.

Hoe doen jullie dit?

haflingertje

Re: zitten er snachts ook veel vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:05

Nee wat ik weet zijn er snachts geen vliegen...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:14

Nee, vliegen moeten ook een keer slapen Knipoog
Gewoon smorgens vroeg kapje op en savonds laat kapje af. Als ze met halster in de wei staat, kan je daar nog zon vliegenfrontriempje aan maken, hoef je ook niet met kapjes te rommelen!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:18

ik doe altijd mijn vliegenfrontriem af 's avonds en 's morgens weer aan Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:43

Ik laat het vliegenmasker in de zomer ook snachts omzitten... Ik weet niet precies wat voor masker jij hebt, maar mijn paard heeft nergens last van. Zweet er niet onder en ook geen irritatie...
Misschien doe je em te strak of juist te los?

Ik doe het masker wel iedere dag even af (als ik er ben) en dan borstel ik even het vuil daar weg en laat het even luchten.
Mijn paard krijgt vrijwel direct traanogen van de vliegen en als ik dan te laat ben met masker ontstoken ogen..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:30

Nee ze zijn er wel maar lang niet zo veel Knipoog

Groetjes

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:26

Dus die vieze kleine kriebel-krengen zijn in het donker weg? ik ben gisteren zelfs aangevallen door van die 2 mm grote (of kleine) beestjes.. ze beten echt Clown

mijn pony heeft 'snachts wel zijn masker op, om de doodstomme reden dat ik de stalhouder niet wil lastigvallen met het omdoen van dat ding, en ik 'sochtends daar niet ben Lachen hij heeft er geen last van, als ik er ben doe ik hem wel zo lang mogelijk af Lachen