Deken erop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

Deken erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 08:17

hallo Vork

Ik loop een beetje te twijfelen om een regendeken te kopen voor mijn shetlander, ze is al redelijk oud en moeite met een vacht aan te maken waardoor ze nog wel eens in de wei staat te bibberen (vooral in de winter). is het dan slim om in de winter een fleecedeken met daarover een regendeken 150 grams erop te leggen en in de zomer met de regenbuien een 150 grams deken.

brand los Clown

Marieke_K

Re: Deken erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:19

Zomers doe ik zelf nooit een regendeken op, mits het echt heel hard regent en onder de 10 graden is. Regendeken worden snel zweterig (trek jij maar eens een regenjas aan als het warm is en regent, niet lekker!).

In de winter heeft ze aan een ongevoerde regendeken genoeg hoor. Het is een shetlander, geen suikerpopje Lachen Als ze het dan nog koud heeft kan je er altijd nog een fleece deken onder doen.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 08:29

Marieke_K schreef:
Zomers doe ik zelf nooit een regendeken op, mits het echt heel hard regent en onder de 10 graden is. Regendeken worden snel zweterig (trek jij maar eens een regenjas aan als het warm is en regent, niet lekker!).

In de winter heeft ze aan een ongevoerde regendeken genoeg hoor. Het is een shetlander, geen suikerpopje Lachen Als ze het dan nog koud heeft kan je er altijd nog een fleece deken onder doen.

en in de zomer is dan een ongervoerde goed?
maar in de winter heeft ze gewoon haar zomervacht ben bang dat ongevoerd dan neit genoeg is!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:31

In de winter kan het wel ja, maar in de echte zomer is 150 gram teveel hoor dan kan ze makkelijk zonder. In de herfst/lente zou ik even een regendekentje opdoen.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:33

Als je pony altijd zonder deken heeft gestaan, lijkt het me nu ook niet nodig om een deken op te doen.
Dat ze staat te bibberen is gewoon om zichzelf warm te houden, daar is verder niks ergs aan.
Als je echt een deken op wil doen zou ik een hele dunne op doen en dan alleen in de winter Knipoog
Geen 150 grams en een fleece deken.. een fleece deken met regendeken lijkt me warm genoeg..

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 08:39

dus zomer ongevoerd en winter ongevoerd met fleece?

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:47

Heeft ze nog een hele dikke vacht? Dan zou ik het niet te warm laten worden want er komen nu veel warme dagen aan..

Anders het deken er smorgens af halen en savonds er weer op leggen want dan kan het nog wel eens koud zijn. En van tevoren goed het weer bij houden en als het gaat regenen het deken d'r op leggen?

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 08:52

Establos schreef:
Heeft ze nog een hele dikke vacht? Dan zou ik het niet te warm laten worden want er komen nu veel warme dagen aan..

Anders het deken er smorgens af halen en savonds er weer op leggen want dan kan het nog wel eens koud zijn. En van tevoren goed het weer bij houden en als het gaat regenen het deken d'r op leggen?

nu heeft ze geen dikke vacht en in de winter ook niet!
maar voor de hoeveel gr. kan ik het best gaan of voor een ongevoerde en dan in de winter een fleecedeken eronder?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:54

Is er dan geen schuilhutje op de wei ?

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 09:09

kohtje schreef:
Is er dan geen schuilhutje op de wei ?

jawel, maar daar gaan ze nooit instaan Vork

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:11

Als ze het echt koud heeft zou ze er dus wel in kunnen staan. Denk niet dat je dan een dikke deken op moet gaan doen Knipoog

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 16:14

xMariekee schreef:
Als ze het echt koud heeft zou ze er dus wel in kunnen staan. Denk niet dat je dan een dikke deken op moet gaan doen Knipoog

tsja, maar ik wil hem er het liefste toch op hebben, voor bijv. mennen is ze droog Vork

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:16

Dan zou ik een ongevoerde deken op doen bij regen. Verder geen deken Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:33

Ik zou het in de winter zeker doen, want oudere paarden/pony's vergruiken veel energie om zich warm te houden daardoor kunnen ze snel mager uit gaan zien.
In de zomer met vies weer zou je het ook kunnen doen.
Daarbij wat eerder wordt gezegd dat een regendeken hetzelfde is als een regenjas, daar is ook verschil in.
Als het goed is moet een goede deken ademen en dus heb je geen problemen met een nat paard door zweet of dergelijke.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 04:49

VSW-->SV