tips tegen schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

tips tegen schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:27

hallo,

de shetlander van een vriendin van me schuurt serieus (erge jeuk), in de winter stopt het wel altijd, maar nu is hij weer lekker bezig (zomerexceem dus). Z'n eigenaresse heeft al verschillende smeersels van uit de winkel (boerenbond enzo) geprobeerd, maar niks lijkt te werken.. Weten jullie soms een alternatief middeltje dat ze eens kan testen, of een product uit de winkel dat écht werkt?

Anoniem

Re: tips tegen schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:28

VSW --> SV.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:31

Gaat het echt om zomereczeem??? Want de Shets uit de kudde waarin mijn paard staat, schuren ook enorm, maar dat komt door de restanten wintervacht. Overigens schuurt die van mij momenteel ook....
Deed hij voorgaande jaren ook en mijn ervaring is dat het komt door het verliezen van de wintervacht en de omslag naar het warmere weer. Meestal gaat het na enkele maanden weer helemaal over.....

Maar goed, als je het echt over zomereczeem hebt, zou ik als ik jou was een eczeemdeken aanschaffen. Er schijnt meer te zijn wat je er aan kunt doen, maar daar weet ik het fijne niet van (via voeding e.d.).

Sterkte ermee!!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 21:55

Bedankt al voor je reactie! Een exceemdeken is nogal moeilijk, omdat het wel een kleine shet is, en in België is er toch wel weinig in hun maat...

Kan je iets doen tegen de losse winterharen? (buiten veel poetsen mss)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 07:56

(net gezien dat er enkele topics onder mij ook iets over schuren staat, zal daar ff kijken Knipoog )

Lindaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:39

voor die losse winterhalen kan je ook gewoon een poets\schuurblok kopen Knipoog