Exceem deken wel te krijgen in maat 215 en hoe sterk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Exceem deken wel te krijgen in maat 215 en hoe sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 16:27

Hopelijk is het niet nodig en was het vorig jaar loos alarm door verkeerd eten maar ik wil graag wat weten voor het geval dat we toch een exceemdeken moeten aanschaffen voor onze tinker.

Bestaan ze eigenlijk wel in maat 215 met een ruime voorkant? Degene die ik tegenkom gaan tot maat 205 of je komt in gewone vliegendekens terecht. Maar die zijn te grof voor die kleine steekkrengen.

En hoe sterk en sloopbestendig zijn de meesten? Onze tinker staat in een wei met sloopgrage ruinen die zich ook massaal op zijn dekens storten in de winter. Boos! Hierdoor sneuvelen er een deken of 2, 3 per seizoen. Zijn de exceemdekens daar wel tegen bestand of moeten we dan rekeing houden met ook zoveel per zomerseizoen?

En hoe werken ze met regen en zweet. Drogen ze snel op, wordt het een plakkerige bende die aan de huid blijft kleven met een snotterig paard als gevolg? En kunnen ze 24 uur per dag om blijven. Hij staat overdag in de wei en s nachts in een buitenbox ivm zijn luchtwegen. En helaas zitten die krengen nu al massaal in zijn haren, ook in de box.

nickyu

Re: Exceem deken wel te krijgen in maat 215 en hoe sterk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:30

allereerst , ja exceem dekens zijn er in die maat
de sterkte ligt aan het merk ,heb met 1 merk en sloop grage shetters goede ervaringen
echte echte slopers echter krijgen alles stuk ..

ze zijn goed ademend en snel drogend
ze kunnen deze deken gewoon 24/7 aan
daar is die ook voor bedoeld Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:31

wij hebben de bucas buzz full neck als eczeemdeken gebruikt bij ijslanders met eczeem en dat werkt perfect!
plakt niet, zweet niet etc... bovendien zijn die volgens mij wel te krijgen in maatje 215

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 16:32

Hoe komt het dat ik overal de maat tot maximaal 205 tegenkom? Verkeerd gekeken of pech?

24 uur per dag om dat is mooi, geven ze snel schuurplekken op de borst? Ik heb een Bucas gehad als vliegen en uv werende deken maar die zit hem voor bij de borst veel te smal, resultaat een kaal paard met gemene open schuurplekken die zich nauwelijks kon bewegen. Sterk zijn ze idd wel maar de pasvorm is helaas ongeschikt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:37

verkeerd gekeken denk ik
de bucas en de everline zijn iig in die maat verkrijgbaar
had vorig jaar een mooie (oog wil ok wat ..)
gekocht welke werd omschreven als "oersterk' deze heeft bij ons slechts 1 dag geleefd , heb daarna weer snel de everline opgegooid
bucas heb ik zelf nooit gehad wel goede dingen van gehoord
geen last gehad van schuur plekken ..