wanneer op de dag insmeren tegen vliegjes/muggen/horzels ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockyloveU

wanneer op de dag insmeren tegen vliegjes/muggen/horzels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 20:15

Hallo,

Zoals de titel al zegt, wanneer is de beste tijd v/d dag om je paard in te smeren met anti vliegen spul ?
Vanavond waren er namelijk op eens heel veel kleine zwarte vliegjes, ze steken niet maar het zijn van die dingen die ook op je komen als je witte kleding aan hebt.

Rocky is wit dus daarom had hij ze wel en de andere paarden niet Vork Wie weet wanneer het handigste is om hem in te smeren ?
Dus wanneere de beestjes het actiefst zijn ? Voor of na het rijden ? 'S ochtens of 's avonds ?

Riri94

Re: wanneer op de dag insmeren tegen vliegjes/muggen/horzels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:18

Ik heb het nu nog niet op maar ik heb er S´avonds met longeren ook last van dus spuit ik het er dan even van te voren op (niet op de plek van longeersingel), maar heb jij je paard 24 uur op land staan dan?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:19

die troep werkt bij mij toch niet..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:21

wat voor vliegenspul bedoel je? niet tegen zomerexceem ofzo? want als dat wel zo is kun je het beter voor zijn. volgens mij zijn ze er het meest op de avond.

rockyloveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 20:23

Nino94 : ja, hij staat 24/7 op het land
aliesjeh : ik bedoel idd van dat gewone vliegenspul hij heeft gelukkig geen zomerexeem
maar ze zijn dus 's avonds het actiefst ? dus eigenlijk moet ik het er 's middags al op doen ?

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:26

Ja ik denk dat dat wel het handigst is, als er echt al dazen komen dan doe ik gewoon de vliegen deken op;)

rockyloveU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 20:29

vliegendeken heb ik niet, en ze zitten vooral tussen zijn benen en onder zijn buik en daar zit de vliegendeken niet lijkt me dus dat hept voor hem niet. maar bedankt voor je reactie ! ik zal het er morgenmiddag gelijk opsmeren.