Mijn paard kan met zijn tanden niet van dekens afblijven. Elke deken die ik er op leg, die sloopt ie er graag weer van af. Soms gaat het een maand goed, soms nog geen dag. Bilkoorden zijn funest, maak ik die vast, dan scheurt ie hem helemaal kapot, omdat die niet af kan. Hij maakt tot en met de sluitingen de deken netjes los, lukt dat niet, dan scheurt ie hem gewoon los.
Netjes liet ik de deken elke keer maken. Maar de dekens worden er zo niet mooier op. Zelfs antibijt op de dekens helpt niet.
De enige deken die het bij hem houdt, is zijn oude deken, deze is redelijk sloopvast.
Alleen deze deken is nu echt wel aan vervanging toe. Ik ben dus op zoek naar een deken die echt tegen een paar tanden kunnen.
Ik weet dat er van die oersterke, zeer tand-bestendige dekens zijn, maar tot op heden heb ik ze niet kunnen vinden!
Zo'n halsrekje -tegen het kapotbijten van dekens- gaat me toch iets te ver; dus....:
Heeft iemand ook een paard die graag zijn tanden in zijn deken zet, maar heeft een bijtproof deken? Of weet iemand waar sterke dekens te koop zijn?