wie heeft de eczeemdeken nu al op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

i_kasperr

wie heeft de eczeemdeken nu al op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 23:19

Mijn pony heeft zomereczeem in de zware vorm, ik zag dat ze nu al begint te schuren ze heeft nog geen wondjes maar toch zga ik haar schuren.
Dus ik heb voor de zekerheid de deken nu al opgedaan.
Wie nog meer?

ZusJacobs

Re: wie heeft de eczeemdeken nu al op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:20

ja als het bijv. heel warm is gaat de deken erop maar als het gaat regenen of iets dergelijks dan gaat die gewoon af!!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:56

ik heb de deken nog niet op. Het is nat en vochtig weer dus ik vindt het nog niet nodig.
Zodra het wat warmer weer wordt gaat de deken er wel op!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:38

Nee, het is nog niet nodig nu, laatst was het wel mooi weer maar nog niet echt dat je zegt van, het is nodig om de deken op te doen. Zal vast niet lang meer duren dat hij weer op moet. Tenzij het dit weer blijft.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:07

Ik zou, in jouw geval, WEL je deken op doen! Je paardje heeft duidelijk al last. Gebruik dan wel een verzachtende crème onder de deken op de manen, zodat de jeuk niet blijft als de deken op is.

jodoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:39

Mijn paard heeft ook extreme zomerexceem (een en al wond zomers, zelfs met deken niet geheel te voorkomen).
Hij begon begin februari weer met schuren en ik heb toen acuut het exceemdeken weer opgegooid.
Ik kijk wel per dag welk weer het is.
Als het koud en regenachtig is dan krijgt hij het deken niet op.
Is het droog en warmer (de zon hoeft nog niets eens te schijnen) dan heeft hij het wel op.

Voorkomen is beter dan genezen en als jou pony nu al tekenen van schuren laat zien, gauw dat deken op.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:47

Ik heb me voorgenomen zodra ze maar een beetje schuurt meteen de deken op te doen dus zou jou adviseren als ze al wat schuurt hem al op te doen..je kunt het maar beter voor zijn denk ik zo

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:08

de mijne heeft hem op het moment ook nog niet op .. ze ''schuurt'' als het ware het hele jaar door,, maar dit is helaas een gewoonte van haar geworden,, ik kijk altijd naar de staart als ik merk dat het haar daar in een keer korter is doe ik de deken op,, of ze moet echt gaan lopen schuren in stal als ik er ben dan gaat hij erook meteen op ..aangezien ik zelf ook een muggenmagneet ben en als ik word gestoken en ze heeft hem nog niet op gaat de deken ook op Tong uitsteken

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:10

Nee nog niet nodig vind ik begin dr begin april of eind maart mee ligt aan het weer!