Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

rakni schreef:ik denk dat de deken gewoon niet goed past. Misschien zie je dat niet direct maar als hij er wonden van krijgt zou ik m gewoon niet meer omdoen.
BE_GENTLE schreef:Een borstbeschermer beschermd ook de schoft ze worden namelijk ook wel een schoftbeschermers genoemd.. omdat deze vlak op de schoft ligt en de deken dus niet de huid in kan schuren.. of tegen de manen in kan schuren
ulleke schreef:mijn paardje is daar ook supergevoelig aan en met mijn oude HH dekens heb ik dus ook een aantal keer haar schoft opengehad, met als het gevolg die mooie witte haren.
Nu heb ik dekens van horseware en bucas en het probleem is opgelost.. en die dekens hebben helemaal geen schoftbontje.. is ook nie nodig want ze sluiten veel hoger en mooier!!
). Zo'n half halsje is wel een goed idee, die ga ik onthouden! BE_GENTLE schreef:Het inknippen van de deken vind ik geen goed plan aangezien mijn pony heel veel rolt en dus met zijn schoft in contact komt met modder en andere dingen.. zo heeft hij toch nog een beetje bescherming tegen infectie's
BE_GENTLE schreef:En dat is precies de oorzaak van je probleem. Als een deken, met name bij de halsopening, iets te ruim is, heeft deze vaak de neiging tijdens het dragen wat naar achteren te schuiven, waardoor hij dan uiteindelijk op de schoft strak komt te liggen en daar een drukking veroorzaakt, waar na verloop van tijd (een paar dagen) de aangetaste huid vanaf valt en dan zit je met een open wond.At kasparonda: De deken ligt niet vast op de schoft, kan hier gewoon heel makkelijk een platte hand onder doen.. de deken is meer iets te ruim dan te strak...