verschil cooler en zweetdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Refagreni

verschil cooler en zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:04

Ik wil graag het verschil weten tussen een jersey cooler en fleece deken.
Niet zozeer het verschil in uiterlijk, maar wel in gebruik(sgemak) en werking.

horse_girl

Re: verschil cooler en zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:06

Een fleecedeken is wat warmer dan een cooler. Een cooler is echt bedoeld om je paard onder te laten afkoelen, maar daarna voor warmte kan je beter een fleece/wol/staldeken opdoen.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 11:15

Voor de warmte heb ik ze niet nodig. Mijn ijslander heeft wat dat betreft haar genoeg. Ik zoek iets voor op cursus. In de wei is het rollen en hoeft er eigenlijk niks meer op. Op stal zweten hij behoorlijk na en is het meer om zoveel mogelijk vocht van zijn vacht weg te halen, zodat hij voor de volgende les weer droog is.
Tot nu toe gebruik ik een gewone fleecedeken, dat bevalt op zich prima. Ik vroeg me alleen af of een jersey cooler nog beter zou kunnen werken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:17

Ik kan het mis hebben, maar mijn idee was dat een cooler voornamelijk voor de zomer is. En een zweetdeken voor in de winter, aangezien deze warmte beter vast houdt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:28

Mijn verzorgpaard had ooit ook een cooler, omdat hij ziek was verloor hij zijn wintervacht maar niet en had ie midden in de zomer nog steeds een dikke vacht... Door die cooler kreeg hij het niet zo warm (en dan zijn er mensen die zeggen ach kijk dat arme paard eens staan ze wil hem zeker zwart houden... Boos!). Maar ja het doel van een cooler is dus het paard cool houden Knipoog.

Wanneer het paard al gezweet heeft kan je denk beter een fleecedeken of iets dergelijks op doen. Ik weet niet of dat bij paarden ook zo is, maar als ik na het sporten in de kou loop heb ik de volgende dag spierpijn Tong uitsteken. Dan vat je kou op je spieren... Dus dan kan je hem denk beter lekker 'warm' aankleden...