Houst het nou nog eens een keer op met die wind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Houst het nou nog eens een keer op met die wind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 13:24

Allemachig, ik heb het gevoel alsof het al jaaaaren hard waait.
Van rijden komt op dit moment niet veel: het waait zo hard dat zelfs de bakkabouters rondvliegen Clown
Ik word er doodmoe van. Nu wonen wij buitenaf en waait het hier natuurlijk altijd veel sneller, maar de laatste tijd....pffff, komt er nog eens een eind aan?
Vandaag geprobeerd te longeren, op een (dacht ik) kalm moment tussen de windvlagen door.
Ik was Dirk net aan het warmlopen, steekt er ineens een wind op, niet normaal. Dirk waaide ook gelijk de bak door, alle kanten op Vork.
Eerst de vele regen, nu weer de wind. Worden jullie er ook zo gallisch van?

Toogfilosoof

Re: Houst het nou nog eens een keer op met die wind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:26

Idd ik word er ook gek van! Het waait al dagenlang héél erg hard.Rijden komt ook niet veel meer van terecht aangezien wij geen binnenbak hebben en de wei onbegaanbaar is.Pff.. het mag nu wel eens ophouden met die stomme wind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:11

Ik heb liever wind dan regen. Dan hoef ik we alleen maar beet te houden en word ik tenminste niet door en door nat.
In zowel de binnenbak als het bos is het lekker beschut. Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:12

Judith_ schreef:
Ik heb liever wind dan regen. Dan hoef ik we alleen maar beet te houden en word ik tenminste niet door en door nat.
In zowel de binnenbak als het bos is het lekker beschut. Lachen

Helaas heeft niet idereen een binnenbak, maar ik kan er mee leven hoor. Lachen
Liever wat wind en een droge bak dan een modderpoel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:17

Inderdaad, door die wind droog het land wel weer sneller. Dat scheelt ook weer.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:18

Let aub op je spelling, in de titel om precies te zijn..

Vera81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:24

Ikzelf heb niet zoveel problemen met de wind, regen vind ik vervelender!

Nu heb ik ook wel paarden die absoluut wind-proof zijn dus dat scheelt de helft denk ik. Wel is het erg koud... Wij hebben ook geen bak laat staan een binnenbak en zijn dus aangewezen op buitenrijden. Dan is het in de polders en op het land toch erg fris.

Maarja regen vind ik veel erger! Dus als ik moet kiezen dan maar liever wind. Pling

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:12

Ik heb ook geen problemen met deze wind.
Woon dichtbij de kust (Zeeland) en ook hier waait het steeds best hard, het gaat op en af eigenlijk.

Geef mij maar deze wind ipv regen Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:45

Ik begin er ook een beetje gek van te worden eerlijk gezegd, die wind maar ook steeds die regen...
Wij wonen dicht bij de kust, en hier waait het ook al weken flink volgens mij!

En omdat ik momenteel hoofdzakelijk aan het longeren ben is al die harde wind niet zo heel prettig... Clown

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:49

Ik vind het wel lekker.... En ik heb er ook geen last van. Liever wind dan regen.

Pheyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:17

ik heb ook liever wind dan regen, maar op moment ben ik de wind ook erg beu.. eigenlijk het hele nederlandse klimaat ben ik gewoon beu, waarom was het nou niet altijd gewoon lekker weer graadje of 25 Knipoog lekker buitenritten maken en genieten van weer en natuur Knipoog

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:42

hier bij ons boven in Groningen op de vlakte kan het ook flink waaien. Liever wind dan regen, tegen de wind kun je je wel kleden tenminste. En onze paarden kijken niet echt op vd wind, zijn ze wel al aardig aan gewend. Maar het mag van mij wel zomer worden hoor

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:47

Ik ben inderdaad ook wel klaar met die wind! Gisteren dacht ik even gezond op de fiets naar mijn paard te gaan (10 km), nou ik has he-le-maal kapot toen ik aankwam haha. Vandaag maar weer met de bus!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:31

Lavien schreef:
Idd ik word er ook gek van! Het waait al dagenlang héél erg hard.Rijden komt ook niet veel meer van terecht aangezien wij geen binnenbak hebben en de wei onbegaanbaar is.Pff.. het mag nu wel eens ophouden met die stomme wind.

idd, Garabel wordt voor mij echt te fris met die wind. Hoewel als ik haar losgooi het wel spectaculaire foto's opleverd Pling zie onderschrift

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:31

AniqueN schreef:
Ik ben inderdaad ook wel klaar met die wind! Gisteren dacht ik even gezond op de fiets naar mijn paard te gaan (10 km), nou ik has he-le-maal kapot toen ik aankwam haha. Vandaag maar weer met de bus!

Dat ken ik idd, ben blij dat ik maar een kleine 10 minuten hoef te lopen van bushokje naar de stal *LOL*

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:33

Zo hard heeft het de afgelopen dagen toch niet gewaaid?
Ik heb er iig geen last van gehad met het rijden.
Gisteravond ook nog prive les gehad in de buitenbak.

Vandaag waait het inderdaad wel erg hard zeg!
Pff ik ben blij dat mijn 'fiets-tijd' voorbij is. Tong uitsteken

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:36

Vandaag is het wel heel erg met die storm, maar ik heb inderdaad ook het idee alsof het al een half jaar windkracht 5 is. En dan die regen.... het regent ook al drie maanden voor mijn gevoel. Een herfstwinter. Kan me niet herinneren dat het altijd zulk slecht weer is in de winter, of komt het doordat ik nu weer paardrij dat ik er meer op let?? Nou, van mij mag het wel voorjaar worden, lekker zonnetje erbij, weinig wind, heerlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:38

pearlie schreef:
Vandaag is het wel heel erg met die storm, maar ik heb inderdaad ook het idee alsof het al een half jaar windkracht 5 is. En dan die regen.... het regent ook al drie maanden voor mijn gevoel. Een herfstwinter. Kan me niet herinneren dat het altijd zulk slecht weer is in de winter, of komt het doordat ik nu weer paardrij dat ik er meer op let?? Nou, van mij mag het wel voorjaar worden, lekker zonnetje erbij, weinig wind, heerlijk.

*droomt weg* gister middag had je wel even zo'n moment van lente Haha! helaas duurde dat maar een uurtje of 4 Zij zijn groot en ik is klein!

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:39

Ik vind wind en regen even irritant, t was vandaag weer super deluxe irritant!

Sammar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:40

ohh ik voel me echt een slechte baas voor mn paardje. Ik moet best wel lang in de auto zitten voor ik er ben en daardoor ben ik gisteren en vandaag al niet geweest. Inderdaad alleen maar een onbeschutte buitenbak, nat en vies. Verder wordt alles gedaan hoor en ze worden er overdag ook een uurtje uitgehaald maar toch... voor de band is het niet echt goed volgens mij...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:53

Och...ik pas mij makkelijk aan hoor...hier geen bak,alleen een padock,verder alleen in de polder buiten rijden.Vandaag de pony's een beetje gelongeerd...hmmm los laten rennen totdat de zakcenten eruit waren Haha! en daarna even 2 uurtjes het land op.Toen werd het toch echt te naar,de wind speelde behoorlijk op en het werd koud.
Heren lekker op stal gezet met een extra worteltje en een netje hooi om aan te knabbelen....morgen weer een dag Knipoog

Groetjes,Tinky

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:22

Alles waait lekker droog. Zolang het niet regent kan ik nog prima rijden. Pony's moeten er maar aan wennen dat er soms iets voorbij komt gewaait.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:30

Het klimaat veranderd, er zullen waarschijnlijk alleen maar meer van dit soort stormen komen. Het regent ook veel meer dan voorgaande jaren.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:32

Idd, het zal steeds vaker voorkomen dit soort weer...helaas.

Ik houd ook niet van die harde wind, heb het liefste een lekker zonnetje, maar goed, je hebt het niet voor het kiezen.

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:55

De wind vind ik niet zo erg, ( wel als ik naar school moet fietsen ) maar niet op het paard, maar wind én regen daar word ik zo chagerijnig van. Heel soms dan maakt het me niet zo veel uit. Maar vaak wel