deken heeft een gaatje bij schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

deken heeft een gaatje bij schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 19:55

Usar heeft nog nooit onder een deken gestaan en staat nu voor het eerst een paar weken onder een deken.Nu zag ik een klein gaatje zitten bij zijn schoft,moet ik dat laten zitten of wordt het dan snel groter? Als het snel groter wordt moet ik het maken, anders heeft het geen haast.

marleen_usar

Re: deken heeft een gaatje bij schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 09:17

niemand?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:19

grote kans dat de deken eigenlijk niet past, heb je naar de schoft gekeken of die nog heel is?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:01

Ja zijn schoft is heel, maar het deken zit goed hoor.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:19

Dan zit je deken toch te strak om de schoft. Maatje groter of eentje met betere pasvorm?
Kijk wel uit met de schoft,
mijn pony had een hele hoge en lange schoft, die wèl kapot ging, wat je er ook onder legde of juist niet. Het zag er niet uit, maar ik heb op een gegeven moment een deken met halve hals gekocht, rond de schoft een gat gemaakt (randen met bont omkleedt) zodat deze vrij bleef. Evt. kon er een ruime regendeken overheen; schoft bleef voortaan mooi heel...

Is wel een extreem geval, maar schoft eenmaal flink kapot, krijg je niet meer dicht als je er iets op hebt liggen. Heb weken zonder zadel moeten rijden..... (was niet comfortabel met zo'n hoge lange schoft...) Ik zat dan uiteraard achter de kapotte plek....