Dekens, hoe en wat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pieder

Dekens, hoe en wat ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:48

Hoi,

Eind van de week komt mijn nieuwe paard. Hij staat onder een deken, vandaar mijn vraag. Mijn beide andere paarden staan gewoon lekker zonder het hele jaar en ik moet me nu ineens gaan verdiepen in dekens. Hij staat nu onder 300 grams all weather deken. Wie kan mij vertellen hoe ik dit straks richting voorjaar/zomer moet afbouwen en wat ik dus verder nog voor deken nog heb. Het is geen koukleum (aldus de vorige eigenaar) en hij zit nu mooi in zijn velletje (niet heel dun en niet heel dik). Paard gaat overdag (van 7.00 - 17.00 uur) naar buiten en zal 's avonds/'s nachts binnen staan.
Ik ben verder in het bezit van een ongevoerd regendeken en diverse zweetdekens. Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!

Lenneke_

Re: Dekens, hoe en wat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:28

Ik zou er nog een waterdichte deken van ongeveer 150 gram bij kopen of een zomerdeken. Dan kan je van het voorjaar een dunnere deken op doen of een zomerdeken met een ongevoerde regendeken (dat laatste doe ik omdat ik nog een goede zomerdeken had liggen en geen geldboompje heb Clown ) Als het dan nog wat warmer wordt kan je alleen de ongevoerde regendeken op doen en daarna helemaal zonder.

Mri

Re: Dekens, hoe en wat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:32

of gewoon nog even lekker wachten. Mijn paard gaat gewoonvan zn 300 grams naar een ongevoerde in het voorjaar.
Nooit een overgangs deken gehad voor hem.

in het voorjaar gaat er nog een week of 3 een ongevoerde regendeken op, en daarna gewoon zonder.