Wel of niet in het weiland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Virginia123

Wel of niet in het weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:08

Nu het vriest kun je je paardje wel of niet in het weiland zetten? En hoelang ongeveer of maakt dat geen verschil? Knipoog

Anoniem

Re: Wel of niet in het weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:08

Waarom niet? Wij hebben ze gewoon buiten lopen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:09

Ja waarom niet? Mijn verzorghaf loopt gewoon hele dagen buiten met dit weer, heerlijk!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:10

Wij zetten ze idd ook gewoon buiten. Ook gewoon met z'n allen tegelijk. De paarden hebben al heel snel door dat de grond hard is en ze zullen dan ook veel voorzichtiger zijn dan anders...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:10

Mijn 2 pony's staan altijd op het weiland, je moet alleen een beetje opletten als het een weiland vol gaten is (dan zou ik persoonlijk voor een iets vlakker weiland kiezen)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:12

Bij ons staan ze ook gewoon in het land.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:12

Als je paard al een hele tijd niet op de wei geweest is, kan hij wel gek gaa doen. Als de bodem dan keihard bevroren is, loop je wel iets meer kans op blessures. Maar nu vriest het niet zo erg dus lijkt me dat het wel kan. Als het nat is of heel erg vriest, doe ik het niet. Vind mijn paard niet leuk,en het gras ook niet zo.

Virginia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 18:15

Zelf heb ik hem wel op het weiland maar dacht misschien is het wel slecht dat ze blesures kunnen krijgen net zo als in een bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:21

Wat is het alternatief?
Als je ze lang in een binnenbak los kunt laten is dat natuurlijk een mooi alternatief, maar veel hebben die keuze niet.
De hele dag op stal vind ik dan geen alternatief. Lachen

Zorg dat je bak of weide recht is gesleept, dan valt het wel mee met blessure kans.
Staat er in de wei nog gras, zorg dat voor je paard naar buiten gaat hij al flink wat hooi opheeft, zodat de maag niet alleen maar gevuld wordt met ijs gras

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:23

wij hebben ze ook gewoon in de wei staan Lachen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:30

Ik heb mn paarden ook gewoon in de wei. Maar mn friese ruin vloog vanmorgen wel over de kop toen hij even gek wilde doen! Gelukkig liep het goed af en had hij niets. Ik heb hem wel gewoon laten lopen de rest van de dag en hij was verder redelijk rustig.
Hij staat elke dag van smorgens tot savonds buiten maar hij doet altijd zo gek, hij rent en bokt en springt. Dat is normaal gesproken helemaal niet erg maar met die harde ondergrond hou ik mn hart vast! Hopelijk is ie er van geschrokken en doet hij het in het vervolg wat rustiger aan als het zo hard is! Hem binnen houden wil ik ook niet daar wordt hij alleen maar nog gekker van.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:35

ja, gewoon lekker het land op hoor. En net zo lang als anders. Ook al vind je paard de ondergrond misschien niet fijn om op te lopen, het buiten zijn alleen is al lekker voor ze.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:52

Onze paarden op stal lopen ook gwn tot 4 uur buiten op het land, ze weten zelf wel hoe voorzichtig ze moeten doen.