paard zoekt deken ppppfffff welke.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

paard zoekt deken ppppfffff welke.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 15:46

Mijn paard heeft nog nooit onder een deken gestaan,maar nu gaat hij deze week naar de wei en daar is geen schuilplek.Hij staat nu op stal en heeft katrol, ik heb geen gelegenheid hem fatsoenlijk beweging te geven.Hij voelt zich niet goed en dat merk ik aan alles,vandaar dat hij de wei op gaat.Maar ik ben dus niet thuis in dekens,kunnen jullie mij een advies geven? Ooit stond hij een paar dagen met een deken maar dat kreeg hij steeds af,dus het moet een deken zijn die goed om blijft.

Eirikur

Re: paard zoekt deken ppppfffff welke.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:51

't Is ff een rib uit je lijf, maar voor mij is er maar 1 deken: de RamboDuo van Horseware. Nou ja... eigenlijk zijn dat er dus meerdere in één: staldeken, regendeken met of zonder onderdeken en met of zonder hals. Dus aan alle omstandigheden aan te passen. Ben je in één keer klaar ipv. twee of drie verschillende dekens te moeten hebben en dus uiteindelijk ook voordeliger uit. De pasvorm van de RamboDuo is perfect en daarbij ademt de stof van de buiten(regen)deken, zodat ie er ook niet snel bezweet onder zal raken als het eigenlijk te warm is of als ie een keer een sprintje trekt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:55

er zijn zoveel goede merken,maar hij moet gewoon goed passen.
je paard moet zich vrijuit kunnen bewegen zonder belemmerd te worden Knipoog
deken moet nergens te strak zitten of schuren
probeer er een paar uit,gewoon op stal.
dekens die niet goed pasen kun je ten alle tijden ruilen voor een die wel past.

ga er even mee stappen,laat hem even lopen en kijk of de deken overal ruimte geeft.
ook bij het naar beneden gaan van het hoofd om te eten mag de luchtpijp niet afgeklemd worden.

wel even goed schoonhouden dan anders gaat de ruitersportzaak daar over zeuren mocht het niet passen en je wilt ruilen:P

ik ben zelf tevreden over de S&K Panther of Bizon, deze kosten rond de 120 euro, zijn waterdicht,winddicht en echt heel sterk Haha! en ze hebben een hele fijne pasvorm vind ik Knipoog

maar er zijn zoveel merken,laat je anders goed adviseren door de zaak waar je je deken gaat kopen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 15:56

Ik ga morgen naar een ruitersportzaak en ik zal eens goed kijken daar.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:03

Misschien kan je een foto mee nemen vam het paard? de dekens van s&k vind ik ook fijn en ligt op mijn paard super maar op het paard van een stalgenootje ligt ie niet netjes dat paard is ook heel anders van vorm.Persoonlijk houd ik er ook van dat de deken hoog genoeg aansluit bij de hals mijn andere paard kreeg van dekens die dat niet hadden enorme schuurplekken Succes met passen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:06

Even off topic maar heeft een paard altijd een schuilplek nodig,die is er niet in de wei namelijk.Ik heb namelijk geen andere keus dan heb op de wei te zetten,en een andere wei is hier niet te vinden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:08

mooiste is van wel,maar hoeft niet perse. wij hebben een groep buiten lopen die geen schuilstal hebben,maar die doen het er allemaal prima op.
je kunt eventueel zelf iets maken als dat mag van hout, of een kar neerzetten ofzo?

maar een goede stevige waterdichte deken moet voldoende zijn en extra hooi omdat ze toch wat extra nodig hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:09

Dekens van het merk Bucas. Super dekens. Ook als het paard gezweet heeft kun je deze dekens er gewoon opgooien want ze zijn ademend. Verder als de zon schijnt reflecteren ze de zon. Dus word het paard ook niet te warm. De All in One Turnout is geschikt voor -20 t/m +10 ongeveer. Het is wel een rib uit je lijf maar heb je een zeer goede deken. Scheuren ook niet. Weet niet wat voor maat je nodig hebt maar heb er nog 1 liggen die ik kwijt moet. (paard verkocht).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:10

Das erg fijn ik denk er namelijk over hem 12 maanden van het jaar op de wei te zetten,alleen staat hij in de winter met schapen en in de zomer staan er meerdere paarden.Hij is 1.65 hoog ongeveer.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:01

Dekens van Dominick hebben een zeer goede pasvorm waardoor de deken altijd mooi recht blijft liggen en je gegarandeerd geen schuurplekken op de borst krijgt. Uitproberen is geen probleem. Mocht hij niet naar wens zijn, dan kan hij gewoon terug. Ook als de deken een paar dagen gebruikt is. Uiteraard moet hij wel ongeschonden terugkomen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 09:46

Ik heb er inmiddels 1 van harry,s horse en die ligt erg goed,en het is een 300 grams.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:48

Die heb ik ook en die bevalt mij erg goed.