Paard gaat verhuizen van stal naar weiland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella_M87

Paard gaat verhuizen van stal naar weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 21:55

Mijn paard gaat vanaf 1 feb verhuizen van 24/7 stal naar een stal waar ze zowat de hele dag op t land zal staan.
Ze heeft nu een staldeken om (weet eerlijk gezegt niet hoeveel grams Bloos ). als t zonnetje op haar stal scheen was ze er wel vaak bezweet door (dr buik vooral) dus die deken is opzich wel dik genoeg.

Nu is mijn vraag, moet ik nou een dikkere deken kopen voor op t land? want misschien is die staldeken wel te dun als ze opeens die overgang naar het land maakt.
en verder was mijn vraag, moet ik het ook rustig opbouwen met ivm het gras eten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Bloos

friesiszwart

Re: Paard gaat verhuizen van stal naar weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:15

voor dit eerste seizoen raad ik je aan een dikkere deken te gebruiken voor op het land. Voor de komende jaren je paard gewoon een wintervacht laten krijgen en geen deken meer op.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:22

Misschien ook handig om te zorgen dat je een waterdichte deken hebt. Als je paard geschoren kun je misschien een deken nemen die ook de hals bedekt.

Gaaf dat je paard het land op mag zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:30

Idd, een staldeken waarmee zegewend is binnen te staan, is nu te fris voor buiten. Dus een dikke waterdichte (zonder naden, je hebt ze ook met en die lekken) deken op doen. Volgend winter gewoon een wintervacht laten groeien.
In het gras zit nu niet veel voedingswaarde meer, dus sowieso bijvoeren met ruwvoer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:09

Als ze zweet op stal is die deken te warm voor binnen.
Ik zou zowiezo een waterdichte kopen. Van ongeveer dezelfde dikte als wat ze nu op heeft

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:28

Geweldig, deze beslissing ! Je paard zal je daar ongetwijfelt heel erg dankbaar voor zijn. Ik zou een dikkere (240-300) grams waterdichte deken omdoen, omdat februari een erg koude maand kan zijn en de overgang groot kan zijn. 's nachts kan het behoorlijk kouder zijn. Gras is er nog bijna niet in februari, dus dat valt wel mee. Je kunt de eerste week een klein stukje afzetten (een karig stukje) en steeds meer ruimte geven.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:33

In elk geval zorgen dat ze voldoende ruwvoer heeft op het land. Mocht ze het dan koud krijgen, kan ze in elk geval de kachel aanmaken in dr buik.
En een waterdichte deken kopen.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:57

Bedankt voor alle reacties.

Het was even zoeken naar een weiland rond deze tijd van het jaar, maar ik heb hem gevonden Haha!

Snachts gaat ze wel gewoon naar stal, kan ze dan wel die dikkere waterdichte deken omhouden die ik nog moet kopen, of kan ze dan beter dr oude staldeken weer om omdat die dikke anders op t land geen zin meer heeft?

Ze worden idd ook bijgevoerd op het land Pling

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:59

in principe kun je een outdoor deken( waterdichte deken) best gewoon omhouden,tenzij je zelf elke dag tijd hebt om op stal dekens te verwisselen.
mijn pony loopt overdag op het land en snachts op stal en heeft in de winter een 300 grams outdoor deken op.
deze ademt en hoeft niet verwisseld te worden.
pas als de temperaturen hoger worden wissel ik die deken om voor een ongevoerde regendeken en krijgt hij die op

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 13:04

oke is goed.

weet iemand nog een goede betaalbare outdoor deken Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:06

marktplaats Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 13:07

ik houd niet van 2e hands dekens, vaak zijn ze zo gaar dat bij de eerste de beste regenbui je dier doorweekt is Knipoog

gooi er toch even wat geld tegenaan dat je een wat duurdere koopt,zo 100-150 euro,maar die gaan dan wel vaak jaren mee Haha!

ben zelf gek van de S&K panther of de Bizon.
gaan echt superlang mee,maar bucas of andere merken zijn ook heel goed

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 13:16

ik wil ook liever geen 2e hands. ik zal eens gaan zoeken, heb nog een maand de tijd Tong uitsteken

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:11

idd wel een dikkere deken op doen nu die ook waterdicht is en in de herfst dan lekkere wintervacht laten krijgen

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 08:08

Ik zou persoonlijk zo n verhuizing pas in de zomer doen, de overgang is nu wel heel erg groot